בעקבות דברי המנכ"ל: פרטנר ואורנג' יוכלו להיפרד זו מזו

החברות הסכימו על תנאי פרידה, במידה שמי מהן תרצה בכך ● אורנג' תשלם לפרטנר בשלב הראשון פיצויים בסך 40 מיליון יורו ● ההסכם בא למרות חזרתו של מנכ"ל החברה העולמית מדבריו בעד חרם על ישראל

מנכ"ל אורנג' העולמית, סטפן רישאר, בביקורו בישראל. צילום: דניאל בר-און

נפרדנו כך? פרטנר ואורנג' (Orange) הודיעו הבוקר (ג') כי הן חתמו על הסכם לפיו יוכלו להיפרד בקרוב, תמורת פיצויים שתשלם החברה העולמית. ההיפרדות הצפויה מגיעה על רקע דבריו של סטפן רישאר, מנכ"ל אורנג', שתמך בחרם על ישראל, ועל אף שחזר בו מהם.

עם חתימת ההסכם פרטנר מקבלת מאורנג' 40 מיליון יורו כפיצוי ולצורך עריכת מחקר שוק, שיעריך את מיצובה בשוק התקשורת בישראל ועד כמה נפגע המותג אורנג' בארץ בעקבות המשבר.

לאחר עריכת המחקר ובחינת תוצאותיו, תוכל פרטנר להיפרד מהמותג בתוך שנה ולערוך שינוי במותג בישראל. עבור השינוי וכפיצוי על הפגיעה במותג תשלם לה אורנג' העולמית 50 מיליון יורו. גם אורנג' תהיה רשאית להחליט על פרידה מפרטנר, אך רק כעבור שנה מסיום המחקר, וגם במקרה זה היא תיאלץ לשלם לפרטנר את הסכום.

במידה שפרטנר תבצע מיתוג מחדש, ימותגו מחדש גם כל פעילויות המחקר, הפיתוח והחדשנות של אורנג' העולמית בישראל – תחת השם אורנג'. עם זאת, החברה תהיה מנועה מלפעול בתחום שירותי התקשורת בישראל.

הקרע בין שתי החברות החל לפני כחודש, לאחר שרישאר אמר במסיבת עיתונאים בקהיר כי הוא היה מוכן לוותר על הקשר עם פרטנר הישראלית "כבר מחר בבוקר" ולהפסיק את הקשר המסחרי בין החברות, אילולא הדבר היה כרוך בקנסות של מאות מיליוני יורו. דבריו נאמרו, ככל הנראה, על רקע האווירה הציבורית בצרפת נגד שיתוף הפעולה בין שתי החברות מאחר שפרטנר פועלת מעבר לקו הירוק, וגם על רקע קמפיין במצרים נגד אורנג' בשל שיתוף הפעולה שלה עם ישראל.

בעקבות הסערה שחוללו דבריו התנצל רישאר אישית בפני שר התקשורת וראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך ביקור בארץ, ואמר כי הוא "אוהב את ישראל".

הוא אף שלח מכתב לסגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, בו ציין כי "קודם כל, אני מתחרט עמוקות על הבלבול והמחלוקת שנוגעים לאורנג' ולישראל. אני יכול להבטיח לך שכחברה בינלאומית, אנחנו לא מעורבים בשום צורה במחלוקת פוליטית. כולנו ממוקדים באסטרטגיה מסחרית". הוא טען בנוסף שהסיבה לאמירות היא רצונה של החברה לצאת מכל מדינה שבה היא אינה מפעיל סלולרי. אלא שנכון להיום, ישראל היא המדינה היחידה שעונה לקריטריון הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים