דאג ביילוג, יבמ: "שוק האחסון נע לכיוון של תשתית וירטואלית ניתנת להגדלה"

ביילוג אמר בראיון לאנשים ומחשבים, כי "אנחנו מאמינים שתחום תשתיות המידע - לא רק חומרה אלא גם תוכנה ושירותים - יצמח בשנים הקרובות" ● הוא הוסיף, כי "קצב ייצור הנתונים לא יואט, והתעשייה כולה עוסקת בשאלה איך לשמור את הנתונים האלה באופן יותר יעיל" ● על השוק הישראלי אמר ביילוג: "רשמנו כאן התרחבות יפה; יש בישראל כישרון ושורה של חברות מלהיבות"

"בשוק האחסון קיימת תנועה ברורה בכיוון של תשתית וירטואלית ניתנת להגדלה", כך אמר דאג ביילוג, סגן נשיא ביבמ (IBM) האחראי על עסקי הדיסקים בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "אנחנו מאמינים, כי תחום תשתיות המידע – לא רק חומרה אלא גם תוכנה ושירותים – יצמח בשנים הקרובות. קצב ייצור הנתונים לא יואט, והתעשייה כולה עוסקת בשאלה איך לשמור את הנתונים האלה באופן יותר יעיל".

ביילוג הוסיף, כי "על כל מגמה שהיא מאפילה קלישאה חשובה: התפוצצות המידע. לא משנה מה תעשה, המידע הארגוני גדל. התפוצצות המידע יוצרת שורה של בעיות חדשות. ישנן כמויות של נתונים שאותם צריך לאחסן בעלות נמוכה. ישנה בעיית אבטחה – ונדרש אחסון מאובטח של הנתונים האלה. זאת, כמובן לצד הצורך בהלימה לרגולציות הצצות חדשות לבקרים. אלו עולמות שמנכ"לים לא נדרשו להם בעבר, ויש פה אתגר. לצד הטיפול במידע, נדרש גם לארכבו ולשולפו במהירות וביעילות".

"תחום נוסף ומשמעותי הוא וירטואליזציה וניצולת יעילה של האחסון", אמר. "למנהלי מערכי האחסון אני אומר שווירטואליזציה וניהול תמשכנה להיות המגמות החמות".

לדבריו, "הציוד של XIV (שנרכשה על ידי יבמ בשנה שעברה) עונה בדיוק לשינויים הללו, כשיתרון נוסף של המערכות הוא השימוש הפשוט במיוחד. חלק ניכר מהאנשים אינם חושבים על יבמ במונחים של פשטות. לעומת זאת, כשניגשים ל-XIV מגלים מוצרים שקל ופשוט להפיק מהם ערך".

הוא הוסיף, כי המערכות של XIV מצליחות במיוחד במדינות תעשייתיות, והוא לוטש בימים אלה עין גם לשווקים אחרים. "יש הזדמנות אמיתית בשווקים צומחים – במזרח אסיה, מזרח אירופה ודרום אמריקה. כמו בשרתים, לקוחות בשווקים מתפתחים עושים שימוש שונה במוצרים. בשווקים צומחים אפשר לדלג ישר לווירטואליזציה, לעבור ישר למוצרים החדשים, משום שאין להם תהליכים, ציוד ומסורת. החלטות הרכישה בכל מקום מבוססות על אנשים ולא רק על טכנולוגיה. בשווקים צומחים כבר ברור לכולם שווירטואליזציה היא הדבר הגדול הבא. בסופו של דבר, נראה הבדלים בשימושים, על פי רמת הבשלות הארגונית בכל אחד מהשווקים".

ביילוג הגיע ארצה זמן קצר לאחר מינויו, על מנת להיפגש עם אנשי XIV. "החברה מצליחה מצוין  ומתאימה לדרישות השוק לווירטואליזציה וטווח הרחבה", אמר. הוא ציין, כי יותר מ-200 לקוחות ארגוניים חדשים, כאלה שלא השתמשו קודם לכן בציוד האחסון של יבמ, רכשו בשנה האחרונה מערכות אחסון של XIV.

לדברי ביילוג, "התלהבתי מ-XIV בעבר, ועכשיו אני מתלהב ממנה יותר". הוא הוסיף, כי "מנקודת המבט הכוללת של יבמ, XIV מצליחה מצוין. היא משרתת את כל שלוש המטרות הבסיסיות שלנו: להגדיל את ההכנסות שלנו בתחום הדיסקים, להגדיל את נתח השוק ולעשות זאת עם מוצרים טובים יותר".

לגבי ישראל, ביילוג אמר ש-"רשמנו כאן התרחבות יפה – הן בדיליג'נט, הן במעבדות בחיפה והן ב-FilesX. אנחנו ממשיכים לראות את הפוטנציאל של ישראל. יש כאן כישרון ושורה של חברות מלהיבות". לדבריו, "ככל ש-XIV תצמח במכירות נגדיל את הצוות הישראלי שלנו. האופק, מבחינתו של צוות זה, נראה מבטיח".

"מאז רכשה יבמ את XIV בראשית 2008, זינק מספר העובדים במרכז הפיתוח בישראל מכמה עשרות עובדים לכ-200", הוסיף. "זאת בנוסף ל-300 עובדים נוספים בעולם שעוסקים במכירות ותמיכה במוצרי האחסון האלה. פעילות הייצור של מוצרי XIV מחולקת בין שני קבלני משנה של יבמ: חברת ישראלית בכפר סבא המייצרת את אבות הטיפוס ודגמי הפיתוח ואחראית לחלק מהאספקות לאירופה ולגיאוגרפיות קרובות וקבלן ייצור שני, נמצא בגוודלחארה, מקסיקו, והוא מספק את המערכות לשאר חלקי העולם. העיקרון ביבמ הוא שאין לנו מוצר שמיוצר באתר אחד בלבד. בכל מקרה, תל אביב נשארה ותמשיך להיות מרכז הפיתוח ומרכז המצוינות של XIV".

"המטרה שלנו היא להתחרות עם EMC ו-HP"

ביילוג הוסיף, כי "יש לנו מגוון רחב של מוצרים ושורה של טכנולוגיות פתוחות. סל המוצרים שלנו שלם, ומבחינתי – אין תחרות פנימית בין קווי המוצרים השונים של יבמ. המטרה היא להתחרות עם EMC ו-HP.

כמו בתקופות האטה כלכלית בעבר, גם המשבר הנוכחי מוביל לצמצום במכירות בשוק החומרה העולמי. ועדיין, על פי נתוני IDC, למרות ההאטה בשוק – יבמ הגדילה את נתח השוק שלה. העובדה שבמצב של שוק מצטמצם עלינו בנתח השוק שלנו אומרת שכאשר השוק יתאושש – אנחנו נהיה בנתיב נכון".

באשר למה שצופן העתיד בתחום אמר ביילוג, כי "החזון הוא שילוב של מוצרים ומערכות. אנחנו רואים שילוב של המוצרים להצעות פתרון משולבות – הן ברמה של מיחשוב ענן, הן בתחום הפלטפורמות לניתוח של נתונים והן בשילוב בין אחסון עיבוד ורשתות. התחלנו במגמה הזאת לפני שבע שנים עם שרתי הלהב.

לאנשים אין סבלנות, כסף ואנשים הנדרשים על מנת להקים ולשלב מערכי שרתים ואחסון מסובכים. לקוחות מחפשים ספקים, כמו יבמ, שיבצעו את השילוב, על מנת לצמצם את סיכוניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים