2015: זמן להצטיינות

הטקס השנתי IT Awards של אנשים ומחשבים מראה עד כמה הצטיינות היא דבר שאינו רגעי אלא נמדד לאורך זמן ● רוצים לזכות השנה? הקדימו להירשם

ההצטיינות במרכז. IT Awards 2015

לפני 13 שנים הכרזנו בקבוצת אנשים ומחשבים על תחרות חדשה בענף: IT Awards – מצטייני המחשוב. השנה הייתה 2002, המשק היה עדיין בהשפעת המיתון של השנים 2000 ו-2001, התפוצצות הבועה. מטרת התחרות הייתה ועודנה לעודד את המצוינות בקרב ארגוני ה-IT, מתוך ידיעה שעל ידי הענקת פרסים לצוותים ופרויקטים מצטיינים תעלה הרמה המקצועית בכל הארגונים, מה שישפיע על ליבת העסקים של כל ארגון.

מאז, התמדנו לקיים את התחרות בכל שנה והיא הפכה להיות האוסקר של הענף. בכל פעם גילינו מחדש עד כמה אנחנו לא יודעים באמת מהי התרומה של ה-IT לפעילות של המשק בישראל. בכל שנה התרגשנו שוב מפרויקטים שלא היו רק טכנולוגיה אלא גם נשמה. פרויקטים שבפירוש אפשר לומר על חלקם שהם מצילי חיים או משפרי איכות חיים של אלפי אנשים.

תהליך בחירת הפרויקטים הוא חגיגה בפני עצמה. צוות השופטים והשופטות, הכולל אנשי מקצוע בלתי תלויים, מנמ"רים לשעבר ועיתונאים, מסנן את הפרויקטים באמצעות הרשת. כמות הפרויקטים שניגשים לתחרות גדלה משנה לשנה והאתגר שעומד בפני השופטים הולך ונעשה קשה יותר. השלב השני של התחרות, שלב הראיונות הפרונטאליים עם נציגי הארגונים שעלו לשלב הגמר, הוא אירוע מרגש בכל פעם מחדש. לראות את הרצינות, המתח וההשקעה של הצוותים כדי לשכנע את השופטים "למה אני…".

חגיגה להנהלות, למנמ"רים ולספקים

הטקס עצמו הוא יום חג. אות ההוקרה IT Awards מתנוסס בכניסה לעשרות ארגונים ברחבי המדינה. היופי הוא שלא מדובר באירוע חד פעמי. שנה אחר שנה נגשים צוותי IT לתחרות ומוסיפים עוד ועוד פרסים לקירות הארגונים. באחד הבנקים הגדולים הוקצה חדר מיוחד שבו מוצגים המגנים והאותות שאותו בנק זוכה בהם בכל שנה. זהו המסר השני של האירוע: אין הצטיינות חד פעמית. צוותי IT, כמו צוותים אחרים, צריכים להצטיין בכל יום מחדש ובכל שנה להגיע להישגים ולאותות. יש מגזרים לא מעטים שהקיום שלהם ויכולתם לשרוד בעולם תחרותי מבוססים על פיתוחים טכנולוגיים, על יישום פתרונות שייעלו את העבודה, ייצרו קמפיין חדש שיהווה בידול תחרותי עם החברות האחרות שפועלות בתחום. הדבר הזה מוכח בכל שנה מחדש ובכל פעם ההפתעה היא גדולה – לא מעצם הרעיון אלא מהיישום שלו, שאינו מובן מאליו.

ההתרגשות עולה פי שניים כשלבמה מוזמנים הצוותים של אגפי מערכות המידע שעשו את הפרויקטים. מפעים לראות את הפרגון בין אנשי הארגון ובין הארגונים.

בדרך כלל, המנמ"ר הוא האחרון לעלות. הוא נותן את הבמה לעובדים שבמשך כל השנה עושים את העבודה הקשה והמיוחדת ולרוב לא זוכים לחשיפה.

יום זה הוא גם חגיגה שגורמת נחת לספקים ולחברות שעובדות עם המנמ"רים. אף על פי שהספקים לא מעורבים בתהליך התחרות, לראות על הבמה צוות של ארגון שהספק היה חלק מתהליך הטמעת הפרויקט בו זה דבר שעושה הרגשה טובה מאוד. מקום הזה באה לידי ביטוי העובדה שפרויקטי IT במשק נעשים בשיתוף פעולה בין החברות הטכנולוגיות למנמ"רים ולצוותי ה-IT שלהם.

עיון ברשימת הארגונים שזוכים בכל שנה מעלה כי משתקף בה המשק הישראלי על ענפיו השונים: החל מגופים פיננסיים, עבור במגזרי הקמעונות, השירותים, התחבורה, הצבא והביטחון, עסקים קטנים ובינוניים, וכלה במגזרים נוספים.

האותות ניתנים על פי קטגוריות המשתנות מדי שנה ומשקפות את סדר היום הטכנולוגי שמאפיין את הענף באותה השנה.

על מה ייבחנו הפעם הארגונים?

כפי שניתן לראות באתר התחרות, השנה יזכו פרויקטים בקטגוריות בתחום התשתית הטכנולוגית, שיפור תהליכים עסקיים, יצירת בידול והשגת יתרון תחרותי, פרויקטים מיוחדים, אנליטיקה, מערכות ליבה וניטור שליטה ובקרה.

בתום כל טקס מכריזים גם על "אלוף האלופים" – הארגונים שצברו הכי הרבה נקודות הצטיינות בקטגוריות. בשנה שעברה קטפו את הגביע בנק לאומי ושירותי בריאות כללית – שניהם לא בפעם הראשונה. לצידם היו מצטייני העסקים הבינוניים: יד שרה, מוזיאון ישראל והמועצה המקומית ירוחם.

בתחילת החודש הכרזנו על פתיחת התחרות והגשת פרויקטים באמצעות האתר של התחרות. המועד האחרון להגשה הוא 1 בספטמבר. למה אתם מחכים? זרם הפרויקטים גובר מיום ליום ומלאכת הסינון מורכבת. אל תשאירו את ההרשמה לרגע האחרון.

בהצלחה לכולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים