Pirate Bay הוסר בטעות מהאינדקס של גוגל

גוגל לא ציינה מה מקור הטעות אך הבהירה כי אין מדובר, ככל הנראה, בניסיון מכוון לפגוע באתר, לפחות מצידה, אלא בטעות תמימה ● פרקליטי Pirate Bay שלחו בעקבות ההסרה מכתב נזעם לגוגל בו העלו את החשד שהאתר הוסר מתוך כוונה לצנזר אתר מתחרה וטענו, כי יש בכך משום פגיעה בחופש הביטוי

גוגל (Google) אישרה בסוף השבוע (ו'), כי עקב טעות הוסר אתר Pirate Bay מהאינדקס של מנוע החיפוש של החברה. "בהתאם לחוק לזכויות יוצרים בתכנים דיגיטליים קיבלה גוגל דרישה להסיר אתרים, ובטעות הופיע ברשימת האתרים להסרה גם אתר Thepiratebay.org. כתוצאה מכך הוסר בטעות האתר מהאינדקס של מנוע החיפוש", נכתב בהודעה שפרסמה בתחילה גוגל ביום ו'. "אנו משיבים כעת את האתר שהוסר ומקווים שהוא יופיע בתוצאות החיפוש עוד היום".

לאחר מכן פרסמה גוגל הודעה נוספת והודתה, כי האתר הוסר עקב טעות פנימית, ולא בעקבות דרישה חיצונית שגויה. האתר אכן שב והופיע בתוצאות החיפוש בארה"ב כבר ביום ו'. גוגל לא ציינה מה מקור הטעות אך הבהירה כי אין מדובר, ככל הנראה, בניסיון מכוון לפגוע באתר, לפחות מצידה, אלא בטעות תמימה.

הדרישות להסרת אתרים שנשלחות בהתאם לחוק לזכויות יוצרים בתכנים דיגיטליים נועדו למנוע מספקיות שירות להיחשב אחראיות להפרה של זכויות יוצרים מצד משתמשים. על מנת שלא ייחשבו אחראיות להפרת זכויות, על ספקיות השירות להסיר מיד אתרים שלגביהם מתקבלת דרישת הסרה.

למרבה האירוניה, באתר Pirate Bay עצמו לא מאוחסנים שום תכנים שיש בהם משום הפרה של זכויות יוצרים – כל התכנים מאוחסנים במחשבי המשתמשים – ומשום כך הוא אינו מופיע ברשימות של אתרים שיש להסיר. האתר מסייע אמנם להגיע לעותקים פיראטיים של תוכניות טלוויזיה או סרטים, אך באותה מידה ניתן לומר זאת גם על גוגל או על מנועי חיפוש רבים אחרים.

במדיה בשבדיה פורסם, כי פרקליטי Pirate Bay שלחו בעקבות ההסרה מכתב נזעם לגוגל. הם העלו את החשד שהאתר הוסר מתוך כוונה לצנזר אתר מתחרה וטענו, כי יש בכך משום פגיעה בחופש הביטוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים