הכלבה בת שלוש הרגליים קיבלה את רגלה הרביעית היישר ממדפסת התלת מימד

מאחורי היוזמה המרגשת עמד צוות סטודנטים מהמחלקה לעיצוב, בהנהגתו של פרופ' גארי לבנדובסקי, שנעזרו במומחים מתחום הפרוטזות ובעידוד הצוות של MakerBot שתרם את החומרים והחומרה להדפסה

02/06/2015 19:57
אז מה הדבר הבא? כלבים מודפסים?

חייה של 'טייני', כלבת גולדן רטריבר אמריקנית בת תשעה חודשים, שנולדה רק עם שלוש רגליים,  קיבלו השבוע תפנית דרמטית. והסיבה: אנשי אוניברסיטת Xavier, הפעילים במעבדת החדשנות של חברת מדפסות התלת מימד, MakerBot, התגייסו לסייע לכלבה וארגנו לה רגל מלאכותית – הייישר ממדפסת התלת מימד.

לאחר כמה וכמה נסיונות הדפסה, והתאמות הכרחיות, יצאה אחר כבוד מהמדפסת הרגל המלאכותית והותאמה למייד למטופלת, שישבה, כך הדיווח, בשקט מופתי לכל אורכו של הטיפול.

מאחורי היוזמה המרגשת עמד צוות סטודנטים מהמחלקה לעיצוב, בהנהגתו של פרופ' גארי לבנדובסקי, שנעזרו במומחים מתחום הפרוטזות ובעידוד הצוות של MakerBot שתרם את החומרים והחומרה להדפסה.

אוניברסיטת Xavier היא כיום האוניברסיטה השלישית בארצות הברית שחנכה מעבדת תלת מימד. כיום מכילה המעבדה מעל 30 מדפסות העומדות לרשות החוקרים והסטודנטים ובעתיד יתוספו עוד. עם פתיחת המעבדה נחנך באוניברסיטה גם חוג חדש תחת השם המבטיח Human-Centered Making המתמקד בתכנון, עיצוב ופתרון בעיות עיצוביות הלוקחות בחשבון את המשתמש הסופי.

"זו דוגמה נפלאה לשימוש במדפסות התלת מימד ובטכנולוגיה המותאמת אישית שלה", אומר אריק שפט, מנהל תחום מדפסות תלת-מימד בסיסטמטיקס, נציגת MakerBot בישראל. "אבל, מעבר לכך, אנו יכולים כבר לראות ולהרגיש את ניצני המהפיכה הזו בתחום החינוך וביכולת להפוך סטודנטים מן השורה ל'מייקרים' לכל דבר. אנו נמצאים כיום בהליכי בחינה של פתיחת מרכזים דומים לאלה שנפתחים כעת בארה"ב, גם בישראל".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים