סקר: ארגוני ה-SMB בישראל לא מוכנים לקראת אסונות

מתוצאות הסקר שערכה סימנטק עולה, כי לאף לא אחד מ-50 הארגונים הקטנים והבינוניים הישראליים שנסקרו אין תוכנית התאוששות מאסון (DR) ● לעומת זאת, ל-47.5% מארגוני ה-SMB בעולם יש תוכנית שכזו ● עוד עולה מהסקר שאננות של חלק מהארגונים הישראליים לעניין: רק 57% מהם ייצרו תוכנית שכזו במהלך חצי השנה הקרובה, לעומת 89% בעולם ● עוד עולה מהנתונים, כי ארגוני ה-SMB חוו בשנה החולפת שלוש השבתות משמעותיות של מערכי ה-IT שלהם, וכי העלות של כל השבתה עומדת על כ-15 אלף דולרים

הארגונים הקטנים והבינוניים בישראל לא מוכנים לאסון: מסקר שערכה ענקית האבטחה סימנטק (Symantec) עולה, כי לאף אחד מהם אין תוכנית מוכנות לאסון (DR), ורק 57% מהם ייצרו תוכנית שכזו במהלך חצי השנה הקרובה. לעומת זאת, ל-47.5% מארגוני ה-SMB בעולם יש תוכנית שכזו, ו-89% מבין הארגונים שאין להם מתכוונים לייצר אותה בששת החודשים הבאים. עורכי הסקר טענו שמדובר בנתון קריטי, כיוון שמרבית הארגונים, 77%, דווחו שהם ממוקמים באזורים הפגיעים לאסונות טבע.

הסקר, שנערך על ידי Applied Research באוגוסט וספטמבר השנה, כלל 1,650 ארגוני SMB ברחבי העולם, 50 מתוכם בישראל. הוא ביקש לבחון את ההיערכות והמוכנות של אותם ארגונים לאסונות טכנולוגיים, והפער בין תפיסתם את המוכנות הזו לבין רמתה בפועל.

מנתוני הסקר עולה, כי ארגוני ה-SMB חוו בשנה החולפת שלוש השבתות משמעותיות של מערכות ה-IT שלהם בממוצע, וכי העלות היומית של השבתה אחת מגיעה לכ-15 אלף דולרים. הסיבות המובילות להשבתות הן וירוסים, תקיפות האקרים, נפילות חשמל ואסונות טבע. לדברי עורכי המחקר, מדובר בנתון מדאיג, לאור העובדה שכאמור, כמחצית מהארגונים דיווחו שעדיין אין להם תוכנית לטיפול בפגיעות שכאלה.

עוד העלה הסקר, כי רק אחד מתוך חמישה מהארגונים הקטנים והבינוניים – 23% – מגבה את נתוניו מדי יום, וארגון SMB ממוצע מגבה רק 60% מנתוני החברה שלו ושל לקוחותיו. יותר ממחצית מהארגונים מעריכים, כי הם יאבדו 40% מנתוניהם אם מערכות המיחשוב שלהם תושמדנה בשריפה.

נתון נוסף שהתקבל הוא ש-42% מההשבתות נמשכו 8 שעות או יותר. אחד מתוך ארבעה לקוחות, 26%, דיווח, כי אבדו בהן נתונים חשובים.

כמו כן, 82% מהמשיבים אומרים, כי הם מרוצים מאוד או במידה כלשהי מהתוכניות הקיימות בארגונים שבהם הם עובדים להתמודדות עם אסונות, ושיעור דומה – 84% – אומרים שהם מרגישים מוגנים במידה כלשהי או מוגנים מאוד במקרה של אסון. חלק גדול מהנסקרים אף השיבו, כי הם מאמינים שלקוחותיהם יגלו הבנה וסבלנות אם תהיה הפרעה לפעילות משאבי המיחשוב או הטכנולוגיה שלהם. במקרה של השבתה כזאת, רק 34% מהארגונים מאמינים שלקוחותיהם ישקלו אפשרויות אחרות, כולל פנייה למתחרים. "המציאות מראה, כי אין לארגוני ה-SMB אחריות לביטחון שלהם", אמר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל.

כן נכתב בסקר, כי 42% מלקוחות ה-SMB החליפו ספקים, מפני שהם "הרגישו, כי מערכות המחשבים או הטכנולוגיה של הספק היו לא אמינות". זאת, בניגוד לשני שליש מהארגונים, שמאמינים, כי לקוחותיהם "ימתינו בסבלנות עד שהמערכות יחזרו לפעול", או יתקשרו "לקבל את מה שהם יכולים, אך  יחכו בסבלנות לשאר עד חזרתן של המערכות לפעולה". השלכה אחרת של ההשבתות היא נזק למוניטין של החברה: 63% מהלקוחות דיווחו, כי ההשבתות פוגעות בתפיסתם את ספק ה-SMB שלהם.

"החלק המדהים של מחקר זה הוא העובדה שעסקים קטנים ובינוניים אינם מודעים להשפעה שיש להשבתות על לקוחות, במיוחד כאשר יש להם כלים העוזרים להם להיות מוכנים ולטפל באסונות", אמר אנג'ל. "אסונות כאלה קורים, ובמקום להמשיך להיות לא מוכנים, ארגונים קטנים ובינוניים יכולים לנקוט בצעדים פשוטים להגנה על נתוניהם. בנוסף, כאשר חברות מתקשרות את תוכניותיהן ללקוחות שלהן, הן מחזקות את היחסים ביניהם והופכות לשותף אמין".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הברדלס

    נישאלת גם השאלה - את מי שאלו בארגון!?

  2. צח סחר - נציג חב' Farstone

    בהתחשב בעובדה שמדובר בעלויות אפסיות וידידותיות מקסימלית למשתמש הקצה מחד ויעילות הפתרונות הסמי-מקצועיים אשר מעניקים יחס עלות-תועלת כזה שאינו מותיר ספק לגבי רכישה מדובר בנתונים מדאיגים ומדמיהים המלמדים על חוסר אחריות וכושר הדחקה של בעלי עסקים קטנים ובינוניים.

אירועים קרובים