ראש אגף התקשוב: "בתוך חמש שנים נעבור לבאר שבע, בתוך 10 שנים יוקם בה עמק סיליקון"

"שיתוף פעולה בין הקהילה בעיר, צה"ל, האקדמיה והתעשיות יכול לייצר בתוך עשור מציאות בה ישראל תוביל את העולם טכנולוגית דרך באר שבע", אמר האלוף עוזי מוסקוביץ' בהשקת תוכנית "ניצנים" למצוינות טכנולוגית

האלוף עוזי מוסקוביץ', ראש אגף התקשוב בצה"ל. צילום: פלי הנמר

"בתוך 10 שנים יוקם בבאר שבע עמק סיליקון ובתוך לכל היותר חמש שנים עתיד אגף התקשוב לעבור למקום מושבו החדש, בסמוך לקריית ההיי-טק המוקמת בימים אלה בעיר", כך אמר ראש האגף, האלוף עוזי מוסקוביץ'. הוא דיבר בכנס ההשקה של תוכנית "ניצנים" למצוינות טכנולוגית, שנערך באוניברסיטת בן גוריון.

לדברי האלוף מוסקוביץ', "באר שבע מאוכלסת במהירות על ידי הסטארט-אפים המובילים בעולם. שיתוף פעולה מוצלח בין הקהילה בעיר, צה"ל, האקדמיה והתעשיות במקום יכול לייצר בתוך 10 שנים מציאות בה ישראל תוביל את העולם המודרני בפן הטכנולוגי דרך באר שבע. כיום אנחנו עובדים בשאיפה שהעולם לא יברח לנו, זו דרישת המינימום, אבל השאיפה היא להוביל את העולם הטכנולוגי".

תוכנית "ניצנים" החלה לפעול באוקטובר האחרון. תלמידים מכיתות ט' לומדים במסגרתה מדעי המחשב, בתוכנית שכוללת, בנוסף לתכנים של משרד החינוך, דגש על תקשורת נתונים, מבוא למערכות ספרתיות, העברת מידע מוצפן וסייבר. התכנים הללו נלמדים בסיוע של האקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב והסייבר ואגף התקשוב בכלל. כבר בשנה הראשונה של שיתוף הפעולה נרשמה עלייה משמעותית בציוני התלמידים שלוקחים חלק בתוכנית והוא גבוה מהממוצע הארצי בלימודי מדעי המחשב.

בימים אלה מונה התוכנית 119 תלמידים – כולם מכיתות ט' בחטיבות הביניים בעיר, ובשנה הבאה היא עתידה להתרחב לכיתות י"א-י"ב. לדברי הקשר"ר, תא"ל אייל זלינגר, "בני הנוער הללו יובילו את המהפכה הטכנולוגית שמתהווה בשדה הקרב. שדה הקרב העתידי כבר כאן וכדי לתמוך בו צריכים חיילים עם הבנה טכנולוגית. זה בדיוק מה שהתוכנית הזו באה לייצר. ההשקעה בנוער של היום תספק רווח ענק לצה"ל ולמדינה בטווח הארוך".

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, אמר באירוע כי "עתיד החברה והמדינה נמצא בידיים של תוכניות מסוג זה, שמפיקות את מיטב המוחות בתעשייה הישראלית. השאיפה היא שבוגרי התוכנית יפרסו באמצעותה כנפיים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חייל משוחרר

    מאות יועצים מקבלים כספים על שטויות, עשרות דיונים על שטויות. כמות הדלק והפקקים שישרפו בגלל המעבר הם אסטרונומים. כל החיילי חובה יתגלחו על חשבון הצבא שלוש שנים ויחזרו למרכז אין פה שום מימוש חזון של בן גוריון. אנשי הקבע יתמרמרו ויפרשו. האלוף יכול להמשיך להתפאר בעשייה אבל החיל הזה רקוב ואני מצטער שלא הצלחתי להיקלט באמ"ן.

אירועים קרובים