מיקרוסופט פרסמה אזהרות מפני תרמיות כספיות במנוע החיפוש בינג

ענקית התוכנה פרסמה, בשיתוף עם הרשויות האמריקניות, מודעות טקסטואליות שהוצמדו לתוצאות החיפוש של מילות מפתח מועדות לפורענות ● בין השאר הוזהרו הגולשים ממונחים דוגמת Microsoft Lottery, ומתוצאות חיפוש מסוימות שנגעו לענייני משכנתאות וכרטיסי אשראי ● טים קרנטון, יועץ משפטי במיקרוסופט: "ברור שאיננו יכולים להזהיר מפני כל הסכנות האורבות ברשת, אך אנו מתמקדים בתרמיות מכמה סוגים נפוצים"

מיקרוסופט (Microsoft) פרסמה במנוע החיפוש בינג (Bing) מודעות טקסטואליות שהזהירו מפני תרמיות בעקבות חיפוש של מילות מפתח מועדות לפורענות. המהלך נעשה בשיתוף עם רשות הסחר הפדראלית של ארה"ב (FTC), שירות הדואר האמריקני וחברת ווסטרן יוניון (Western Union).

המודעות הופיעו בראש תוצאות החיפוש, בתגובה לחיפוש מונחים דוגמת Microsoft Lottery. במקרה זה, למשל, הופיעה מודעה עם הכותרת "הונאה של תשלום מראש" והטקסט "אין לשלוח כסף לפני שמוודאים מי מבקש אותו". גולשים שלחצו על הקישור הגיעו לאתר אינטרנט שהקימה מיקרוסופט ובו מופיעים פרטים נוספים על הונאות של תשלום מראש. מודעות נוספות התמקדו בתרמיות אשראי או משכנתאות והובילו לאתרי אינטרנט של רשות הסחר הפדראלית (אם כי מודעות אלה הופיעו במקומות פחות בולטים מהמודעות שהובילו לאתרי מיקרוסופט).

"מסע הפרסום מבוסס על תכנים ששילבנו בשירות Windows Live מתוך שאיפה לספק הדרכה במהלך השימוש במוצר. אנו מזכירים למשתמשים לפעול בזהירות ברגע המכריע", כתב טים קרנטון, יועץ משפטי במיקרוסופט, בהודעה שפרסם בבלוג. "ברור שאיננו יכולים להזהיר מפני כל הסכנות האורבות ברשת, אך אנו מתמקדים בתרמיות מכמה סוגים נפוצים. אנו רואים במסע הפרסום צעד נוסף במסגרת המאמץ המתמשך להפוך את רשת האינטרנט למקום בטוח יותר".

לאחרונה נקטה מיקרוסופט במספר צעדים נוספים בתחום זה. כך, למשל, לפני שבועיים הודיע קרנטון, כי ענקית התוכנה הגישה חמש תביעות כנגד גורמים שפרסמו מודעות עוינות (המכונות Malvertising). אתמול (ג') שחררה מיקרוסופט תוכנת אנטי וירוס משלה – Microsoft Security Essentials – מתוך שאיפה להגביה את רף האבטחה של מערכות חלונות (Windows).

רוהיט בלני, בכיר ב-Intrepidus Group וממייסדי חברת הייעוץ, העריך, כי בתקופה הקרובה יגבירו חברות שנהנות מבסיס לקוחות רחב את פעילותן בתחום הדרכת הצרכנים, גם בשל הדרישה של ה-FTC מחברות שמספקות שירותים פיננסיים להפעיל תוכניות למניעת גניבת זהות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים