iWitness – כל מה שצריך בשעת חירום

iWitness - מוקד חירום רב תכליתי דיגיטלי - זכה במלגה בשווי אלפי שקלים מאוניברסיטת בן גוריון וגוגל ● אריאל שפירא חזר נלהב ומלא אופטימיות

הזוכים וחבר הכנסת. מימין: נאור תורג'מן ,מפתח; אלכס ריבקין, מפתח; שירן מאור, פוליטיקה וממשל; ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג, שופט בתחרות; אמוץ קוסקס,מוביל עסקי; שמעון גדבלסקי, מנחה; וענבר לייטוש, מעצבת גראפית

אירוע שבו יש פצועים או הרוגים מכניס גם את האנשים המנוסים ביותר לטלטלה וחוסר יכולת לתפקד. במילים אחרות: אסון הוא זמן שבו סדר הפעולות הרצויות להחזרת הסדר למקומו קשות להשגה.

ברגעים אלו יש חשיבות עילאית לתת לכל המערכות הרלבנטיות נתונים מדויקים על מנת לפעול לחלוץ הפצועים ולהתחיל פעילה חקירה מהיר ויעיל.

באירוע סיום חגיגי של התוכנית היוקרתית של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב וגוגל (Google), שעסק בנושא "חדשנות במגזר הציבורי", זכה פרויקט iWitness – מוקד חירום רב תכליתי דיגיטלי במלגה בשווי אלפי שקלים.

את המיזם פיתחו הסטודנטים אמוץ קוסקס, אלכס ריבקין ושירן מאור, בהנחייתו של מר שמעון גדלבסקי. מלבד הפרס הכספי, הוצעה לצוות תמיכה בהמשך פיתוח ליווי מקיף באמצעות חממה טכנולוגית מובילה ונבחנות הצעות להשקעה בארץ ועם שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים בחו"ל. במסגרת הפרויקט אשר התקיים במשך למעלה מחצי שנה נפגשו שלושת המפתחים ומנחיהם עם קציני משטרה וגורמים בכירים ממערך החירום בישראל על מנת לאפיין את המערכת.

האפליקציה iWitness מאפשרת בשעת מצוקה לעדכן את כל המערכות הרלבנטיות (משטרה, מגן דוד אדום, מכבי אש ועוד) בשעת האירוע, בפרטי האירוע ובמיקום המודיע. בכך מתאפשר לגורמים להגיע ולטפל באירוע במהירות וביעילות. במהלך הפרזנטציה קיבל צוות השופטים שנכח בקהל עדכונים לניידים שלהם עם הצגת המקרה.

המוצר נמצא בימים אלו בשלב מתקדם מאוד מה שאפשר למפתחים להציג באירוע הסיום מקרים שונים ואת דרכי הטיפול בהם כדוגמת חטיפה, חפץ חשוד ועוד. כיוון שהאפליקציה מעדכנת בזמן אמת את הגורמים הרלוונטיים.

קוסקס סיפר על תהליך הפיתוח: "לאחר חטיפת הנערים בגוש עציון, תהינו איך לא עושים אפליקציה מובייל לדיווח מהיר לכל הרשויות ואז התחלנו עם תוכנית של אוניברסיטת בן גוריון. הצטרפנו לתוכנית , לאחר מספר רעיונות חזרנו לרעיון המקורי. יש הרבה מוקדי חירום בישראל ואין תיאום ותקשורת ביניהם, בין רבע לשליש מהשיחות הן מטרידות ובנוסף לכך אין תעדוף של המקרים לפי הקושי, המשתמשים לא יודעים למי לדווח. מהצורך הזה בדיוק יצרנו את האפליקציה שתענה על הדרישות האלה עם אפשרות של המערכת ללמוד במשך הזמן ממקרים שקרו, רצינו ליצור מערכת קלה ונוחה לשימוש מהיר. האפליקציה תעלה בעוד שלושה חודשים. אנחנו פונים למדינות נוספות ויש לנו הענות לצורך אמיתי שמצאנו לו פתרון, בזכות פיתוח האפליקציה מתפתחת קהילה לפיתוחים וחידושים עבור השירותים שהם מציעים עבור אזרחים"

הפרויקט "חדשנות במגזר הציבורי" הוא תוכנית משותפת של גוגל ואוניברסיטת בן גוריון בנגב, בשיתוף מרכז בנג'יס ליזמות וניהול היי-טק בפקולטה לניהול על שם גילפורד גלייזר.

במסגרת הפרויקט, כל צוות, המונה שלושה סטודנטים, ביצע עבודת חקר יישומית שכללה ראיונות, איסוף מידע וזיהה בעיות ואתגרים הדורשים מענה בגופי ממשל בהמשך העלו רעיונות לאופן בו אגפים וארגונים ממשלתיים, יכולים לקדם חדשנות בשירות הציבורי באמצעות טכנולוגיות מידע ותקשורת, תוך התמקדות באחד מההיבטים הבאים: שיפור והנגשת השירות הממשלתי והציבורי, הנגשת מידע לציבור, זיהוי הערך של שיתוף מאגרי מידע ממשלתיים לשימוש הציבור ומיפוי מאגרים והדרכים להנגשתם, הנגשת שירותי רווחה לאוכלוסיות נזקקות ועוד. לאחר אישור הפרויקט כל אחד מהצוותים החל לקדם את היוזמה לכדי כתיבת תכנית הפעולה ויצירת אב-טיפוס ראשוני.

בפרויקט, אשר נמשך ארעה חודשים, השתתפו 18 סטודנטים, שנבחרו בקפידה מהמחלקות הנדסת מערכות מידע, הנדסת תעשיה וניהול, פוליטיקה וממשל, מנהל ומדיניות ציבורית, הנדסת מערכות תקשורת, מדעי המחשב, ניהול, מנהל עסקים וכלכלה. הסטודנטים, אשר עבדו על הפרוייקט במשך השנה לוו על ידי מנחים מהאוניברסיטה ובהכוונה של נציגים מארגונים ומוסדות ממשל אשר ביחס אליהם נוצרו פרויקטים אלו.

נקודת מבט

דרך החשיבה בישראל שונה ממקומות אחרים בעולם, ה"עובד" הישראלי מרגיש צורך להיות מעורב במגוון תהליכים במקום העבודה, לעומת "עובד" בארצות הברית או אירופה שממוקד בתפקיד שלו.
לנטייה זו יש יתרונות וחסרונות , עובדים בחו"ל יותר יציבים במקומות עבודה אך ראיה רחבה יכולה להביא לרעיונות מקוריים ולניצול טוב יותר של טכנולוגיה.

iWitness נותנת פתרון חכם ויעיל לתיאור מצב סכנה, היכולת של אנשים באתר להעביר פרטים מדויקים בצורה בה הרשויות יכולות לעשות בו שימוש מושכל, יכול להביא לשיפור משמעותי ביכולת לטפל בפצועים ולתפוס את האשמים במקרי טרור.

הצוות מחפש לגייס סכום ראשוני עבור הפעילות. יש לקוות שהרשויות השונות ישתפו פעולה ויגדילו את החיבור והתיאום בין הגופים השונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים