בהיי-טק יש הלימה בין הביצועים לתגמולים להנהלה

פרט לבזק, לא הייתה חברה טכנולוגית בורסאית שהגדילה את שכר המנכ"ל למרות ירידה בהכנסות ● היו אף חברות שהמגמה בהן הייתה הפוכה: ההכנסות עלו אבל שכר המנכ"ל ירד

משקיעים ומחשבים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

יש מקרים שבהם אין קשר בין התנודתיות בשכרם של מנהלי החברות הבורסאיות לביצועים העסקיים של החברות. אולם, בדיקה של אנשים ומחשבים מגלה שבקרב חברות ההיי-טק הציבוריות הייתה ב-2014, ברוב המקרים, קורלציה בין שכר המנהלים לדו"חות הכספיים, וכשלא התקיימה קורלציה – היא הייתה בדרך כלל לרעת המנכ"לים.

יוצאת דופן הייתה בזק, שהגדילה את שכרה של המנכ"לית, סטלה הנדלר, ב-4.92% ל-4.4 מיליון שקלים למרות ירידה של 5.3% בהכנסות ל-9.06 מיליארד. פרט לה, לא הייתה חברה טכנולוגית בורסאית שהגדילה את שכר המנכ"ל למרות ירידה בהכנסות. עם זאת, בטלדור יש דיספרופורציה בין העלייה בהכנסות, בשיעור של 1.47% ל-761.97 מיליון שקלים, לגידול בעלות שכרו של המנכ"ל, אריה רימיני, שעלה ב-85.03% ל-1.63 מיליון.

היו אף חברות שבהן שכרם של המנכ"לים ירד גם כשהיה גידול בהכנסות. כך, עלות שכרו של מנכ"ל מטריקס, מוטי גוטמן, קטנה בשנה שעברה ב-13.99% ל-5.41 מיליון שקלים בעוד שהמחזור העסקי של החברה גדל ב-8.9% ל-2.1 מיליארד. כך גם שכרו של אבי באום, מנכ"ל חילן, שירד ב-2.21% ל-3.55 מיליון שקלים למרות גידול חד, של 23.72%, בהכנסות ל-520.3 מיליון.

עלות השכר למעסיק באלפי שקלים.
* בשנה הקודמת לא נכלל בין חמשת מקבלי השכר הגבוה באותה החברה.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים