דורון הראל, כלנית-One1: "יש מגמה חזקה של העברת תפעול ה-IT למיקור-חוץ"

"מדובר בתנופה חזקה, שנמשכת כבר כמה חודשים; ארגונים בשלים לכך", אמר הראל, מנהל חטיבת שירותים מנוהלים בכלנית מקבוצת One1

דורון הראל, מנהל חטיבת שירותים מנוהלים בכלנית מקבוצת One1

"מאז תחילת השנה אנחנו מזהים מגמה חזקה של העברת תפעול ה-IT בקרב ארגונים למיקור-חוץ", כך אמר דורון הראל, מנהל חטיבת שירותים מנוהלים בכלנית מקבוצת One1.

הראל התראיין במסגרת כנס C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים בסוף השבוע בגיאורגיה.

לדבריו, "מדובר בתנופה חזקה, שנמשכת כבר כמה חודשים. אנחנו פעילים בתחום ומרגישים שארגונים בשלים לכך".

על פי הראל, "לא מדובר בהכרח במיקור-חוץ מלא, כי אם בשימת דגש על הצד התפעולי. כלומר, הוצאה החוצה של רכיבי פעילויות שונים, דוגמת תשתיות, תמיכה, מרכזי בקרה, תפעול חדרי מחשב ו-QA. משמע, מערכי ה-IT בארגונים משאירים את תחום פיתוח היישומים אצלם ואת השאר מעבירים החוצה".

"ארגונים נדרשים לבחור את הספק הנכון לתחום – כזה שמהווה Best of bread, כלומר: יודע לתת שירות, יודע מה נכון ומה כדאי להוציא החוצה, ולהוות שותף מלא בעשייה", הוסיף.

ביוני 2010 רכשה One1, תמורת 20.3 מיליון שקלים, 48% ממניות כלנית כרמון שירותי תוכנה, ובכך הפכה לבעלת השליטה בה. כלנית כרמון הוקמה ב-1995 ומונה מאות עובדים. החברה עוסקת באספקת שירותים מנוהלים בסביבת IT לארגונים גדולים ובינוניים. בין השאר, היא מפעילה מרכזי תמיכה טכנולוגיים לתוכנה ולחומרה, מפעילה חדרי מחשב, משדרגת מערכות הפעלה למהדורות מתקדמות ומספקת שירותי תחזוקה למערכות הפעלה ותשתיות. שירותי כלנית כרמון מבוצעים במיקור-חוץ.

לדברי הראל, "תחום השירותים המנוהלים ומיקור-החוץ של פעילות IT שאינה בליבה הקריטית של ארגונים צפוי לגדול. כלנית היא פלטפורמה מצוינת לעשות זאת. בעקבות הרכישה הרחבנו את סל השירותים ואת בסיס הלקוחות של החברה. כך, למשל, רכשנו בינואר השנה מאדוונטק את חטיבת המיקרוסופט (Microsoft) שלה תמורת 5.5 מיליון שקלים. בכך הרחבנו את תחום הפעילות שלנו לפרויקטי Dynamic CRM, פיתוח מערכות מבוססות SharePoint ואופיס 365 (Office 365), הסבת מערכות לסביבת הענן של מיקרוסופט (Azure) ופיתוח מערכות ארגוניות לסביבת המובייל".

לדברי הראל, "הרכישה של החטיבה מהווה נדבך נוסף בחבילת השירותים והפתרונות שכלנית מספקת ללקוחותיה בתחומי ההתמחות שלה ומהווה את הבסיס לחטיבת פתרונות התוכנה בחברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים