האפליקציה שמאפשרת מסחר כמעט כמו בעבר

WhYou מחזירה את המסחר לבסיס: נותנים שירות או מוצר ומקבלים אחד כזה ● "המטרה שלנו היא להחזיר את סחר החליפין להיות האופציה הראשונה של המשתמשים", אומרים המפתחים

גיל רימר ורון פרי - האנשים שמאחורי WhYou

בהיסטוריה הקדומה, בתקופה בה לא היה כסף, אנשים נתנו סחורות תמורת סחורות. אחר כך באו המטבעות ודחקו את השיטה הזו לפינה, ובהמשך עלו וצצו התשלומים בכרטיסי האשראי והעסקות הדיגיטליות. אלה אמנם לא הכחידו את התשלום במטבעות, אבל קנו – וקונים – להם יותר ויותר אחיזה. אפליקציה חדשה, שפיתחו שני צעירים ישראליים, מבקשת להחזיר את עסקות החליפין של הסחורות מאז, באמצעים הטכנולוגיים של היום.

אפליקציית WhYou, פרי פיתוחם של גיל רימר ורון פרי, היא רשת חברתית שמאפשרת לאנשים להחליף מוצרים אלה עם אלה ללא העברה כספית.

הייחודיות של האפליקציה היא בפלטפורמה שלה: לאחר שהמשתמש פותח פרופיל ומגדיר אילו שירותים הוא מוכן להציע ואילו הוא מחפש, המערכת מציגה בפניו רק את המשתמשים המתאימים ביותר מבחינת הקטגוריות, שנמצאים במרחק הקצר ביותר ממנו. הפרופילים מוצגים כחפיסת קלפים, כאשר המשתמשים המתאימים ביותר נמצאים בראש החפיסה. לאחר שמבוצע החיבור ביניהם (אחד פונה והשני מאשר) נפתח צ'ט בו הם יכולים לסגור את פרטי העסקה.

הפלטפורמה, שמתאפשרת בעברית ובאנגלית, תוכננה כך שניתן יהיה לחבר בין שני משתמשים המחפשים לבצע עסקה בצורה היעילה והמהירה ביותר, מה שעושה את הברטר קל ונגיש.

רימר ופרי מציינים ש-"אנחנו רוצים שהאפליקציה תחזיר את סחר החליפין, סחורה תמורת סחורה, להיות האופציה הראשונה אצל כולם בבואם לבצע עסקה. כל אחד צריך משהו ולכל אחד יש מה לתת".

"הוצאנו את WhYou לא מכבר לחנויות האפליקציות בגרסה מחודשת, לאחר הרצה ראשונית שבוצעה לפני מספר חודשים", הם אומרים. "כרגע היא מיועדת לברטר של שירותים בלבד ובתקופה הקרובה נוסיף אופציה לבצע ברטר של מוצרים. ניתן יהיה לסחור מוצר מול מוצר, שירות מול שירות או מוצר מול שירות".

נקודת מבט

WhYou היא יוזמה מעניינת, שמציעה גישה ישנה-חדשה ודרך מעניינת לסחר. לכאורה, מדובר בשיטה שעברה מן העולם, עקב ריבוי האפשרויות להשיג מוצרים ושירותים, צמצום המרחק בין אנשים וריבוי הסמארטפונים, שמאפשר לכל אחד גישה לאנשים בעלי צרכים ומטרות כמו שלו. אלא ש-WhYou מקימה אותה לתחייה.

האתגר הגדול ביותר של החברה הוא להשיג משתמשים רבים ככל שניתן בזמן מהיר ככל שניתן, על מנת לצבור מומנטום חיובי אצל ולעודד משקיעים להשקיע במיזם. גידול מהיר של WhYou יכול להביא מתחרים פוטנציאליים לפתח כלים דומים ולהגדיל את התחרות בתחום.

להורדה למכשירי אנדרואיד לחצו כאן.

להורדה למכשירי iOS לחצו כאן.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל

    יוזמה יפה מאוד של שני חבר'ה מוכשרים!

אירועים קרובים