זירוקס נכנסת לתחום השירותים: רכשה את ACS תמורת 6.4 מיליארד דולרים

העסקה אושרה על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות, וצפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2010 ● במסגרת העסקה, תשלם זירוקס חובות של ACS, בסך שני מיליארד דולרים ● אנליסטים אמרו, כי העסקה הייתה מחויבת המציאות, בשל היחלשות שוק ההדפסה בכלל והעובדה שבעקבות המשבר הכלכלי העולמי, לקוחות לא חידשו את ציוד ההדפסות שלהם ● הסכם הרכישה יסייע לזירוקס להתמודד עם HP, שרכשה בשנה שעברה את EDS ב-13.9 מיליארד דולרים

זירוקס (Xerox) הודיעה אתמול (ב'), כי תרכוש את ACS (ר"ת Affiliated Computer Services) – חברה המציעה שירותי מיקור-חוץ תהליכיים לא רק בתחום ה-IT, אלא גם בתחומים של משאבי אנוש, ניהול קשרי לקוחות, שימור לקוחות, ותהליכים עסקיים – תמורת 6.4 מיליארד דולרים. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שביצעה זירוקס אי פעם, והיא חלק מגל של רכישות בתחום שירותי המיחשוב ומיקור-החוץ, לצד רכישתה של EDS על ידי HP והעסקה שבמסגרתה רכשה דל (Dell) את פרו סיסטמס (Perot Systems).

כחלק מהעסקה בין זירוקס ל-ACS, תשלם החברה הרוכשת חובות בסך שני מיליארד דולרים של החברה הנרכשת. העסקה אושרה על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות, והיא צפויה להיסגר סופית ברבעון הראשון של 2010. לאחר השלמת הרכישה, תפעל ACS כיחידה נפרדת ועצמאית בזירוקס, בניהולו של לין בלודג'ט, מנכ"ל ACS.

רכישת ACS מכניסה את זירוקס לתחום מיקור-החוץ של שירותי IT וניהול חדרי מחשב. כ-90% מהכנסות ACS בשנה שעברה הגיעה ממיקור-חוץ ומניהול מערכות לארגונים. העסקה מהווה הודאה של ענקית הצילום הדיגיטלי וההדפסה בחולשת התחום שבו היא שולטת, עם כניסתה לעולם שירותי המיחשוב. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הראשון בשנה הבאה.

הרכישה צפויה להניב לשתי החברות חסכון כספי שנתי של בין 300 ל-400 מיליוני דולרים בשלוש השנים שלאחר סגירתה, ואנליסטים חוזים, כי ההכנסות של זירוקס ישתפרו בעקבותיה כבר בשנה הנוכחית. אורסולה ברנס, מנכ"ל זירוקס, אמרה שבעקבות הרכישה, צפויות ההכנסות מתחום השירותים לשלש את עצמן: מ-3.5 מיליארד דולרים ב-2008 לכעשרה מיליארד ב-2010. לדבריה, הרכישה תציב את זירוקס כבעלת הכנסות שנתיות של 22 מיליארד דולרים. היא הוסיפה, כי "הרכישה היא בבחינת שינוי כללי המשחק עבורנו. עם ACS אנו מספקים רמה עליונה נוספת של שירות טוב יותר ללקוחות".

"לקוחות אומרים לנו: 'אנו זקוקים לעזרה בתשתיות המסמכים'", אמרה ברנס. "לזירוקס יש את הטכנולוגיה ל-'משרד האחורי' ואת הטכנולוגיה של המיכון, ולקוחות זקוקים להן עבור המידע". ברנס נכנסה לתפקידה לפני שבועות אחדים, וזו הרכישה הראשונה שאותה היא מבצעת כמנכ"ל.

אנליסטים: העסקה – מחויבת המציאות

לדברי אנליסטים, העסקה הייתה מחויבת המציאות, בשל היחלשות שוק ההדפסה בכלל והעובדה שבעקבות המשבר הכלכלי העולמי, לקוחות לא חידשו את ציוד ההדפסות שלהם. הם העריכו, כי הרכישה תסייע לזירוקס להתמודד מול יריבתה בעולם ההדפסה, HP, שנכנסה גם היא לתחום השירותים באופן משמעותי יותר מבעבר, עם רכישת EDS. לדברי הנדי סוזנטו, אנליסטית ב-Gabelli & Co, "בעקבות הרכישה, חיזקה HP את מעמדה בעולם השירותים, לצד פעילותה בתחום ההדפסה". היא הוסיפה, כי "ההתמודדות העתידית בעולם השירותים עשויה להועיל ולחזק את שתיהן".

העסקה בין זירוקס ל-ACS היא עוד עסקת ענק בתחום שירותי המיחשוב ומיקור-החוץ. כזכור, HP שילמה בעבור EDS באוגוסט אשתקד סכום של 13.9 מיליארד דולרים, במסגרת תוכניתה להעצים את תחום שירותי המיחשוב שלה. בנוסף, בשבוע שעבר הודיעה דל על רכישתה את חברת שירותי מיקור-החוץ פרו סיסטמס תמורת 3.9 מיליארד דולרים.

מטה ACS נמצא בדאלאס, טקסס. החברה מונה 74,000 עובדים, ולמרות המשבר, רשמו הכנסותיה בשנה שעברה צמיחה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים