חברת החשמל: אנחנו מתמודדים עם מאות אלפי מתקפות סייבר ביום

החברה התמודדה ב-2014 עם מאות אלפי מתקפות בכל יום וגילתה 47 אלף תוכנות זדוניות במערכות שלה ● במהלך צוק איתן זינק מספר המתקפות לכ-865 אלף ביום

אם היו משתמשים נכון במערכות מידע, ייתכן שתשתית החשמל ושאר התשתיות לא היו קורסות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

חברת החשמל מתמודדת עם מאות אלפי ניסיונות תקיפות סייבר בכל יום – כך עולה מנתונים שחשפה הבוקר (ב').

על פי החברה, במהלך 2014 היא חוותה בממוצע בין 183 אלף ל-293 אלף מתקפות יומיות. בחודשים אוגוסט-ספטמבר, במהלך מבצע צוק איתן ובחודש שאחריו, חלה עלייה משמעותית במספר ניסיונות התקיפה לכ-865 אלף בממוצע בכל יום – כ-36 אלף ניסיונות בשעה.

החברה אף זיהתה במהלך השנה במערכות שלה כ-47 אלף תוכנות זדוניות. יו"ר הדירקטוריון, אלוף (מיל') יפתח רון-טל, אמר כי מדובר בעלייה דרמטית לעומת 2013, אז עמד מספרן על מאות בודדות. "איום הסייבר הוא האיום מספר אחת עלינו", ציין. "אם נשווה התקפת סייבר משמעותית לטילים, במהלך 2013 חברת החשמל הייתה תחת מתקפה של שני טילים ליום ובמהלך 2014 – תחת מתקפה של 15 טילים ליום".

לדברי מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, "החברה משקיעה משאבים עצומים בהגנה על מערכות המחשוב, התשתית והתפעול במספר זירות פעילות סייבר, תוך ניתוח מתמיד של האירועים והאיומים והטמעת מערכות הגנה וטכנולוגיות מתקדמות. זאת, על מנת להגן באופן מקסימלי על התשתיות הקריטיות במדינה ומערכותיה, ובכך למנוע פגיעה באספקת החשמל ולאפשר המשך שירות זמין ללקוח הסופי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים