סקר: 52% ממנהלי משאבי האנוש מאמינים שהמשק עדיין במשבר; 85% לא מחדשים את גיוס העובדים

על פי הסקר, שערכו המרכז ללימודים אקדמיים וחברת לביא טיימטק בקרב מנהלי משאבי אנוש, 29% מעריכים שכבר יצאנו מהמשבר, ו-19% סבורים, כי המשק הישראלי נמצא בתהליך יציאה ממנו ● 51% צפו, כי עד תחילת 2010 תיבלם האבטלה, לעומת 30% שהעריכו, כי היא תעלה ו-19% - שתרד

מנהלי משאבי האנוש לא כל כך מאמינים לידיעות האחרונות על תחילת ההתאוששות של המשק הישראלי מהמשבר העולמי – כך עולה מתוצאות סקר שערכו הפורום למשאבי אנוש של המרכז ללימודים אקדמיים והתאחדות התעשיינים, בשיתוף עם חברת לביא טיימטק, שמפתחת ומשווקת מערכות ממוחשבות בתחום משאבי האנוש. 52% אמרו שאנחנו עדיין נמצאים במשבר, לעומת 29% שהשיבו, כי יצאנו ממנו. 19% העריכו, כי המשק נמצא במהלך תהליך היציאה מהמיתון. 85% השיבו, כי לא חידשו את גיוס העובדים לחברה שבה הם עובדים, לעומת 15% שעשו זאת.

51% מהמשיבים העריכו, כי עד תחילת 2010 תיבלם האבטלה. זאת לעומת 30% שהעריכו, כי היא תעלה ו-19% שהאמינו, כי היא תרד.

הסקר נערך בקרב 167 מנהלי משאבי אנוש בחברות מכל הגדלים והמגזרים במשק, 80% מהן מהמגזר הפרטי ו-20% – מהמגזר הציבורי.

פרופ' רמי פרידמן, דיקן בית הספר למינהל עסקים במרכז ללימודים אקדמיים ולשעבר נציב שירות המדינה והממונה על השכר באוצר, אמר, כי "ייתכן שבתחילת 2010 יסתמן שינוי חיובי בנתוני המשק והצמיחה תחל במקביל לירידה מסוימת באבטלה. הכול בכפוף להמשך ההתייצבות והרגיעה בכלכלה העולמית המשפיעה עלינו בישראל".

יצחקי קורן, סמנכ"ל השיווק של לביא טיימטק, אמר, כי "ניהול נכון של ההון האנושי הוא המפתח המאפשר לארגונים, הן במגזר הפרטי והן במגזר הציבורי, להתמודד עם המשבר הכלכלי, שעדיין מורגש בשוק העבודה, ובמקביל להיערך ליציאה ממנו ולצמיחה מחודשת". לדבריו, "שימוש בכלים לניהול ופיתוח הון אנושי איכותי (Talent Management), כלי ניתוח ותכנון אסטרטגיה לניהול ההון האנושי ואפילו שימוש ברשתות חברתיות ככלי לאיתור כוח אדם צעיר, יתפסו מקום מרכזי בהערכות אגף משאבי האנוש בארגון לקראת היציאה מהמשבר. יותר ויותר חברות משכילות להכיר כיום בחשיבותו של ההון האנושי כמנוע להצלחת הארגון ומבינות את הצורך והתועלת במקסום האינטרסים ההדדיים בין העובד והארגון, כמנוע צמיחה דו-כיווני".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביחי דנינו

    אמנם הדברים נכונים נכון לעכשיו, אך כבר אפשר לראות בקרוב אינפלציה ופריחה וכניסה מאסיבית של עובדים לשוק העבודה

  2. מיקי בראל

    פרופ.רמי פרידמן צודק בדבריו כיוון שרק בתחילת 2010 המשק יצא מקיפאונו ואז נתחיל לראות גיוס עובדים מחודש.ענף ההייטק כבר מגייס עובדים כיום.

  3. מרק

    כותרת סנסציונית היציאה הינה לינארית ולא חדה וזה לוקח זמן למה לקשקש ולתת רגליים קרות לבעלי ההון שימשיכו לשבת על הגדר ? ובכך היציאה מהמיתון תתארך מישהוא מנסה להרוויח כאן

אירועים קרובים