בית המשפט העליון דחה את ערעורו של אלי רייפמן ושלח אותו ל-45 ימי מאסר

השופט חנן מלצר קבע, כי רייפמן הפר צו של בית משפט לאחר שלא העביר מניות של אמבלייז, החברה שאותה ייסד ומשמש כמנכ"ל שלה, לכונס הנכסים של החברה ● "צר לי על רייפמן", כתב השופט, "הוא נראה כמי שנפל מאיגרא רמא לבירא עמיקתא ומנסה להיחלץ בדרך לא-דרך, אגב השמעת גרסאות סותרות, המלמדות שהוא מגלה טפח ומכסה טפחיים" ● רייפמן בתגובה: מכבד את החלטת בית המשפט - אבל לא מקבל אותה

שופט בית משפט העליון, חנן מלצר, דחה הבוקר (ב') את ערעורו של אלי רייפמן, מנכ"ל אמבלייז (Emblaze), על החלטת בית המשפט המחוזי לשלוח אותו ל-45 ימי מאסר בגין ביזיון בית המשפט. בהחלטתו כתב השופט, כי רייפמו עיכב את העברת מניות החברה לכונס הנכסים של אמבלייז, עו"ד איתן ארז, ואף מסר הצהרות סותרות במהלך הדיונים. על כן, פסק השופט מלצר, עליו להישלח למאסר.

"ממה שמסר לי רייפמן בדיון הקודם", כתב מלצר, "הוברר שהמהלכים שבהם נקט היו, בפועל, חסרי תוחלת. אף לא אחד מן הנאמנים שאליהם נשלחו פניותיו אישר, כי יש בידו, או שהיו בידו, מניות של החברה הרשומות לטובתו או בעבורו. ממילא, לא הועברו מניות כלשהן של המבקש (רייפמן – י.ה.) למנהל המיוחד". השופט הוסיף, כי "המהלכים של רייפמן להעברת המניות – לא רק שלא נשאו פרי, אלא שהוא ידע מראש שמדובר, למעשה, במהלך סרק".

מלצר דחה את טענתו של רייפמן שלפיה הוא לא יכול להעביר את המניות בפרק זמן כה קצר, ולכן – אין להורות על מאסרו. "טענה זו נדחתה מניה וביה על ידי בית המשפט המחוזי, אשר קבע כממצא עובדתי, בעקבות חקירה, כי אי העברת המניות נובעת מחוסר רצונו, ולא מחוסר יכולתו, של רייפמן לעשות כן", נכתב בפסק הדין של בית המשפט. "הוא לא הצליח לשכנעני. רייפמן לא עשה דבר בין מועד מתן הצו השיפוטי לבין מועד החלטת בית המשפט המחוזי בבקשה לביזיון בית משפט לשם העברת המניות, משך למעלה מחודשיים. רק ההחלטה בדבר מאסרו של המבקש בגין בזיון בית המשפט הניעה אותו לבצע פעולה ראשונה, וכפי שהוברר – מתחמקת וחסרת תוחלת – בקשר עם העברת המניות".

"במשך כמעט חצי שנה מאז מתן צו הכינוס, נמנע רייפמן מלמסור מידע מדויק אודות מניותיו בחברה, חרף חובתו החוקית למסור מידע מלא על נכסיו", קבע מלצר. "גרסאותיו בעניין נכסיו לא היו עקביות. הוא הסתיר מידע".

מלצר גם התייחס לטענתו של רייפמן, כי המניות נרכשו עבורו על רקע התמודדותו עם ניסיון להשתלטות עוינת על החברה, בימים אלה הן מוחזקות בידיים עלומות והדרך היחידה היא לחשוף אותן ואז להעבירן למנהל המיוחד. רייפמן טען, כי הליך זה צפוי להימשך מספר חודשים והצלחתו איננה מובטחת. מלצר קבע בעניין זה, כי "הטענה לבשה צורה פעמים רבות ולא זכתה לביסוס מספק".

"המאסר של רייפמן – מתבקש"

"מעשי רייפמן", קבע השופט, "מחייבים במקרה זה את מאסרו, והדברים מתבקשים מאליהם נוכח כל האמור לעיל. אין להסכים עם דרך הפעולה של רייפמן, שנראה שכל מטרתה היא דחיית הקץ, אגב התרסה נמשכת שלו כלפי צווי בית המשפט והחמצת ההזדמנויות שניתנו לו לקיום הצו השיפוטי".

"צר לי על רייפמן", סיים השופט מלצר את החלטתו, "שנראה כמי שנפל, בנסיבות שטרם הובררו, מאיגרא רמא לבירא עמיקתא, ומנסה להיחלץ בדרך לא-דרך, אגב השמעת גרסאות סותרות לרוב". מלצר כתב, כי גרסאות אלה "מלמדות, בין השאר, שהוא מגלה טפח ומכסה טפחיים". "אני מקווה שרייפמן יתעשת, יעלה על דרך המלך, המצריכה שינוי בהתנהלותו, ויבחר לקיים את הצו השיפוטי. יש להדגיש, כי המפתח לכך בידיו".

החלטתו של מלצר ניתנה לאחר שבית המשפט המחוזי החליט, כי על רייפמן להעביר כ-39 מיליון מניות שלו, בשווי של כ-94 מיליון שקלים, לידי ארז. עונש המאסר נגזר על רייפמן מאחר שלא ביצע את צו בית המשפט המורה לו להעביר את המניות. רייפמן אמר בראיון לערוץ 2 לפני שבוע וחצי, כי הוא נתן את ההוראה לעשות כן.

אמש נורו על ידי שני אופנוענים יריות לעבר רכבו של רייפמן באזור התעשייה ברעננה. רייפמן שהה ברכב, אולם הבחין ביורים לפני שהחלו לירות – והספיק לרוץ. חובותיו של רייפמן בשוק האפור נאמדים בכ-60 מיליון שקלים.

רייפמן אמר בתגובה להחלטה, כי הוא מכבד אותה, אם כי חולק עליה. לדבריו, הוא לא יוכל לפתור את הבעיה מבין כתלי הכלא, שכן לא יהיה באפשרותו למכור שם את מניותיו.

על היריות שנורו לעבר מכוניתו אמר רייפמן, כי "כשאתה רואה אדם רץ אלייך עם אקדח ביד, אתה לא חש רצון לפזז". בתשובה לשאלה האם הוא חושש לחייו, אמר רייפמן: "אני חושש רק מאמא שלי". הוא הכחיש את הטענות כאילו ביים את ניסיון ההתנקשות ואמר, כי אם הוא היה עושה כן – "הייתי עושה עבודה הרבה יותר טובה". יצוין, כי מלצר הורה לשירות בתי הסוהר להגביר את האבטחה על רייפמן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים