יואל יעקובסן, א.מ.ת מיחשוב: "עולם ה-IT עובר לתשתיות מבוססות תוכנה"

"היתרון במודל העדכני הוא בשינויים המהירים בכל שכבת תשתית", אמר יעקובסן, מנהל הטכנולגיות של החברה

18/02/2015 17:52
יואל יעקובסן, מנהל טכנולוגיות, א.מ.ת מיחשוב

"היכונו למהפכת תשתיות התוכנה", אמר יואל יעקובסן, מנהל טכנולגיות, א.מ.ת מיחשוב. "מדובר בשינוי שכבר יצא לדרכו והוא עתיד להשפיע על כל משתמשי המחשוב".

הדברים נאמרו בכנס השנתי המקצועי של א.מ.ת מיחשוב, שנערך היום (ד') במתחם East בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים.

יעקובסן פירט כי "הארכיטקטורה של דטה סנטר מודרני מבוססת על תשתיות רבות וכל נדבך משויך לפלטפורמה. למשל, מערכת הפעלה, וירטואליזציה, בסיס נתונים, אחסון או יישום. בארגון יש 'ערמות' של תשתיות שאותן נדרשים הצוותים לדעת לתפעל. לכן, אפילו שינויים קטנים במערך המחשוב מתמשכים לעתים שבועות".

היתרון במודל תשתיות תוכנה מצוי, לדברי יעקובסן, בשינויים המהירים בכל שכבת תשתית. "ניתן להחליף בין יצרני שרתים לפי מאפיינים של תצרוכת חשמל או לפי אמינות. דבר זה אינו מתאפשר לרוב בדטה סנטר, גם אם הוא מודרני ומתקדם, עקב התלות הגבוהה בין רכיבי המערכת השונים. יתרון נוסף הוא בניית פורטל מקיף של שירות עצמי באמצעותו ניתן לייצר במהירות ובפשטות בסיסי נתונים, שרת יישומים ועוד", אמר.

כדי להתחיל בצעדי אימוץ מודל תשתיות מבוססות תוכנה ממליץ יעקובסן לארגונים על מספר פעולות הכנה, כמו שינוי בחשיבה משרתים לכיוון שירותי רשת. "החשיבה משתנה לכיוון שירותים שמוקצים באופן דינמי ולרעיון שאת הלקוחות של שירותים אלה לא צריך לעניין איזה שרת בדיוק מאפשר את השירות הזה. יש אף מיומנויות וידע רב שצוותי התשתית צריכים לרכוש בנושאים כמו OpenStack ,Python וג'אווה סקריפט (JavaScript), כאשר האחרון הופך מרכזי ביותר ומניע את עולם המחשוב", הוסיף יעקובסן.

מנהל הטכנולוגיות של א.מ.ת מיחשוב אף ציין אתגרי רישוי במודל החדש. "צריך להבין איזה חלק של הארגון חשוף יותר לאתגרי רישוי", אמר. "יש להודות שבמקרים רבים יהיה יותר קל וזול לפתח מערכת מחדש מאשר להתאימה לעולם החדש. ההתאמה עלולה להיות כה מורכבת שההצדקה לה היא נמוכה".

בחלק האחרון בדבריו התמקד יעקובסן ב-OpenStack. "מדובר באחד הניסיונות של התעשייה לייצר API סטנדרטי לתשתיות בסיסיות. OpenStack מאפשר גמישות רבה במערכת התשתית ויצירת תהליכים קלה, ומאפשר הפרדה בין המשתמשים בתשתית לתשתית עצמה". הוא ציין כי רבים טועים לחשוב שמדובר במוצר וירטואליזציה, כאשר למעשה המיזם מאפשר חשיפה של ה-API לתשתיות וירטואליזציה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים