מוטי שגיא, 013-נטוויז'ן: "אבטחת מידע נדרשת היום יותר מתמיד"

שגיא, CTO לאבטחת מידע בחברה, אמר את הדברים בכנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-GOV Forum, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים ● ארז גל-חן, מהנדס מערכות בכיר ממגזר בטחון וממשלה בנט-אפ ישראל: "אנו מרחיבים את שילוב הניהול באמצעות VMware לסביבות של מיחשוב ענן" ● ג'ים פאולי, מנהל תחום אבטחת הציבור ב-EDS: "קיים שיתוף פעולה הדוק בין EDS לממשלה בישראל, והוא יימשך ואף יהודק"

"דווקא היום, ולמרות שהוצאות ה-IT בארגונים קטנו, אבטחת מידע נדרשת יותר מתמיד. כמות האיומים על הארגונים גדלה ללא הרף, ומנגד – חשיבות המידע לארגונים גדלה, וכך גם פוטנציאל הנזק בשל חדירה, פריצה או דליפת מידע"; כך אמר מוטי שגיא, CTO אבטחת מידע ב-013-נטוויז'ן. שגיא היה ראשון הדוברים מבין הספקים בכנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-GOV Forum. הכנס התקיים אתמול (ג') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית פלי הנמר, נשיא ויזם הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי שלה.

לדברי שגיא, "בתקופה של מצב כלכלי חמור והתקפות עוינות מכל העולם, חשוב לתכנן את ההגנה על מערך ה-IT הארגוני, ולגייס ניהול מקצועי לשמירה על המידע הארגוני". שגיא דיבר על התפתחות הנוזקות במהלך השנים ואמר, כי הן הפכו למתוחכמות ולגרועות יותר. הוא גם תיאר כיצד הפך הפשע הקיברנטי לכזה המונע ממניעים כלכליים. לדבריו, "עסקים רבים הולכים בקו הסטנדרטי של התקנת יחידת פיירוול (Firewall) על קו האינטרנט הנכנס לעסק ואנטי-וירוס לכל תחנה, ובזאת הם חושבים שפתרו את בעיית אבטחת המידע הארגונית. ההגנה המומלצת והנדרשת כיום היא ברמת ספק האינטרנט". שגיא הציג את פעילות החטיבה למגזר העסקי בחברה, ותיאר את תפיסת האבטחה אותה הם מספקים. שגיא סיים בציינו, כי צ'ק פוינט (Check Point) מספקת מענה לאיומים השונים, והוסיף, כי "סל מוצרי צ'ק פוינט הוא כבר מזמן הרבה מעבר לפיירוול".

דוד ביסמוט, מנהל תחום פתרונות ניהול לארגונים בנס (Ness) ישראל, אמר, כי כיום נדרשים ארגוני IT להשיג התייעלות מרבית של תהליכי העבודה, וחיסכון בהוצאות תפעול. מחלקת ה-IT, הסביר, כיחידה המספקת שירותים למשתמשי הקצה, זקוקה לנתונים קריטיים בזמן אמת ולדו"חות היסטוריים, שיספקו מידע עסקי קריטי להשגת יעדי ההתייעלות. הוא הציג את מוצר Aternity, שמשנה, לדבריו, את אופן התפעול והניהול של מערך ה-IT, ומספק גישה של מבט-על בנוגע לביצועי המשתמש מצד תחנת הקצה. כך, סיכם, הפתרון מספק שני תוצרים: הבנה של ביצועי משתמשי הקצה, והבנה לגבי השפעת ביצועי המשתמש על הביצועים העסקיים.

יובל ביתן, מנהל פרויקט iPost בדואר ישראל, תיאר את הפרויקט. לדבריו, דואר ישראל פותח לכל אדם ועסק בישראל תא דואר מקוון, אישי ומאובטח, באמצעותו ינוהלו כל התכתובות הרשמיות. "ה- iPost משלב בין כמה מערכות IT", אמר, "שיוצרות פלטפורמת דיוור מקוונת לניהול וטיפול בדיווחים תקופתיים, מסמכים רשמיים, הודעות תשלום, דואר רשום ועוד. תא ה-iPost מאפשר את אחסון המידע על שרתים ייעודיים בדואר ישראל. הוא מהווה מקום שניתן לנהל בו את משק הבית ואת התכתובות הרשמיות בצורה מקוונת, באמצעות דפדפן אינטרנט רגיל, במהירות ובצורה מאובטחת". אסף קבקוב, מנהל פיתוח הפרויקט מטעם מלם מערכות בקבוצת מלם-תים, הציג את ההיבטים הטכנולוגיים בפרויקט.

ג'ים פאולי, מנהל תחום אבטחת הציבור ב-EDS, חברה בבעלות HP, דיבר על שיתוף הפעולה בין ממשלות וספקיות מיקור חוץ בתחום ה-IT. לדבריו, כבר כיום קיים שיתוף פעולה הדוק בין הממשלות בארצות השונות ובין EDS, לרבות בישראל, ו-"הוא יימשך ויהודק". פאולי עמד על הצורך באבטחת המידע הממוחשב המצוי במאגרי המידע השונים, ועל הצורך בקביעת מדיניות ממשלתית, שהיא זו שלפיה יאובטח החומר על ידי שאר הגורמים. הוא סיים בציינו, כי נדרש לאזן בין הצורך להגן על המידע באופן מרבי, ומנגד, לא לגרום לפגיעה בפרטיות האזרחים. העתיד, אמר, הוא בשינוע אותם פרטי מידע לגורמי ביטחון המצויים בשטח, שגם הוא ייעשה באופן מוצפן ומאובטח.

יגאל שניידר
, מנכ"ל אלכסנדר-שניידר, אמר, כי צריכת החשמל במרכזי המיחשוב גדלה בשנים האחרונות ב-30% עד 40%. "הצמיחה בביקושים לחשמל ולקירור, בשילוב העומס על רשת החשמל והעלייה במחירי החשמל", אמר שניידר, "שכנעו את תעשיית חדרי המחשב, כי משתלם והגיוני עסקית לעבור לטכנולוגיה ירוקה". הוא ציטט דו"חות מהם עולה, כי הביקוש לחשמל בחדרי מחשב ולקירור, ימשיך לגדול בשנים הבאות בקצב של כ-15% לשנה לפחות. למנהל חדר המחשב, הסביר שניידר, "יש צורך במידע רב יותר על צריכת החשמל בפועל של כל שרת, כל מתג תקשורת וכל יחידת אחסון. זאת, על מנת לקבל החלטות נכונות יותר, להפחית את צריכת החשמל ולהפיק את המרב מהתקנה של כל ארון". הוא סיכם בציינו, כי "היכולת לנטר, בכל רגע נתון, את הצריכה או את הזרם של כל שקע, מהווה הזדמנות משמעותית לניטור ולהפקת מירב הנצילות, לתכנון של התקנות עתידיות ולקביעת המיקום הטוב ביותר להקצאת משאבי קירור נוספים".

ארז גל-חן, מהנדס מערכות בכיר ממגזר בטחון וממשלה בנט-אפ (NetApp) ישראל, דיבר על אחסון וירטואלי לסביבות וירטואליות. לדבריו, החברה מרחיבה את שילוב הניהול באמצעות VMware לסביבות של מיחשוב ענן. הוא הציג מוצרים ושיפורים שהושקו באחרונה, המשלימים את המערכת של VMware vSphere 4 ושלדבריו, "מסייעים ללקוחות למטב את סביבות מיחשוב הענן והמחשבים השולחניים שלהם". הוא סיכם באומרו, כי "חבילות הווירטואליזציה בהפעלה מהירה של נט-אפ מאיצות את פריסת הווירטואליזציה".

הערך הציבורי

משה בר שלמה, סגן נשיא בכיר ומנהל המגזר הציבורי בנס ישראל, דיבר על כימות ומדידת "הערך הציבורי". לדבריו, "המונח 'הערך הציבורי' הולך ותופס תאוצה, ואחת הבעיות היא כיצד מודדים אותו". הוא ציין כי הערך הציבורי של פעילות ממשלה נוצר על ידי חוקים, שירותים, רגולציה ושאר פעילות מוכוונת לאזרח, "ערך ציבורי רחב ומורכב יותר מאשר זה הנמדד במגזר הפרטי. מרכיבי הערך הציבורי הם איכות השירות, יעילותו". הוא סיים בציינו, כי "בשנים הקרובות כל אלו יימדדו על ידי כמה מדדים שיאלצו אותם להיות יותר אמינים ואיכותיים, ואנו כאזרחים נצא נשכרים. ל-IT יש מרכיב מרכזי במתן שירותים אלו".

אנטוני אגואדו, מנהל אזור דרום אירופה בסיטריקס (Citrix), המיוצגת בארץ על ידי אמן מחשבים, הציג את פתרונות החברה למגזר הממשלתי. לדבריו, "סיטריקס מסייעת למחלקות ה-IT במשרדי הממשלה לענות על צרכיהן המקצועיים, לספק מענה מהיר ומדויק למקרי חירום ולאפשר שירותים בסיסיים כגון העברת יישומים, הגברת יעילות העבודה, שיפור במתן השירות לציבור ושמירה על עלויות ניהול מיחשוב נמוכות". הוא סיים בהציגו את פיתרונות סיטריקס לממשלה, החל בפתרונות הווירטואליזציה מרמת השרתים, דרך מערכות ההפעלה והיישומים, ועד פתרון מלא ומשולב לתחנות עבודה.

רוני שדה, מנכ"ל MED-1, אמר, כי החברה הקימה ומתפעלת מתקני תקשוב במרכז ובצפון הארץ. שירותי החברה הניתנים במתקנים, הסביר, כוללים שירותי אירוח, DRP, ופתרונות תקשורת פנים ארציים ובינלאומיים. הוא סיים בציינו, כי החברה הולכת לכיוון של הדור הבא של מרכזי המיחשוב, NGDC, ותציע פתרונות מבוססי מיחשוב ענן בתוך המתקנים ובין המתקנים ללקוחות החברה.

דודי זביב, סמנכ"ל המכירות והשיווק ביעל תוכנה ומערכות, אמר, כי "החברה מקיימת מערכת יחסים רבת שנים עם המגזר הממשלתי בתחומי האינטגרציה, ניהול מסמכים ומאגרי מידע שלובי תכנים, ניהול ארכיב, תיעוד, BI, CRM, ERP וכמובן שירותי מיקור חוץ". הוא הוסיף, כי "מדובר במגזר גדול, עתיר ידע, שאמור להעביר ידע רב לתושבי המדינה. ככזה, הוא זקוק לגב חזק של ספקים ובתי תוכנה, שיתנו לו את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכיו. זאת, באופן יעיל, פשוט וידידותי למשתמש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים