החברה שתמלא לכם את המצברים

Solchip מאפשרת הטענה של סוללות דרך השמש או אורות ניאון ● לא לחינם היא זכתה בתואר "חברת הסטארט-אפ החדשנית בישראל"

אנשי Solchip ומעניקי הפרס בטקס קבלת התואר Innovex Disrupt 2015

האינטרנט של הדברים, חיבור סנסורים למחשב ומשם לענן, הופך מטרנד למהפכה קיימת. היצרנים מוציאים לשוק כמויות גדולות של סנסורים מסוגים שונים, שפונים למטרות מגוונות.

כך, למשל, סנסורים מתחום ה-Wireless semiconductor Networks health, מדבקות לחולים שמתקשרות עם הענן והרופא, וכמובן עזרי הבריאות שמודדים צעדים, דופק, נשימה, שינה ועוד. הדבר המשותף לכל הפעילות הזו הוא סוללה, נושא ההטענה, שמוכרת לנו מאוד מתחום הסלולר ולעתים פוגעת בחוויית המשתמש.

את הסלולר אנחנו מטעינים מפני שהסלולר הוא צורך חשוב מאוד למשתמשים. לעומת זאת, הטענת סנסורים ומוצרי מחשוב לביש מביאים לכך שצרכנים מפסיקים להשתמש במוצר ופוגעים ביכולת של החברות הללו לגדול.

Solchip, שהמוצר שלה מאפשר הטענה של סוללה דרך השמש או אורות ניאון, זכתה בתואר "חברת הסטארט-אפ החדשנית בישראל" במסגרת תחרות Innovex Disrupt 2015, שנערכה בשיתוף גוגל (Google). הפרס שקיבלה החברה הוא האפשרות לערוך סבב גיוס על סך מיליון דולר, בהובלת קרן OurCrowd.

הטכנולוגיה של Solchip עונה על אחד האתגרים הגדולים שיש לסנסורים בעולם האינטרנט של הדברים: משך הזמן שהם יכולים לעבוד לפני שצריך להטעין או להחליף אותם. הפתרון של החברה מאפשר לסוללה להחזיק זמן רב ללא החלפה. החברה משלבת פתרונות לשליטה מרחוק על מכשירים אלקטרוניים העושים שימוש באנרגיה המגיעה בלבד מסוללה ופאנלים סולריים.

החברה פיתחה בטרייה סולרית שניתן להשתמש בה בסנסורים במערכות המבוססות על האינטרנט של הדברים. אם במצב ה-"רגיל" סנסור מחזיק בין שנה לשנה וחצי ומצריך תחזוקה והפעלה, בעזרת השמש ניתן להפעיל אותו ל-5-10 שנים ואף ל-20 שנים. החזר ההשקעה מגיע בדרך כלל לאחר ההחלפה הראשונה של הבטריה. אפשר להשתמש במוצר גם בתוך מבנה, כשיש תאורת פלורסנט. הוא מתאים לערים חכמות, בתים חכמים ותחום החקלאות.

אחת הבעיות שהחברה פותרת היא זמן השימוש. על מרבית המוצרים והחיישנים שמוצעים כיום כתוב שהם לתקופה ארוכה, אך רק אם הפעלתם מועטה במיוחד. דבר זה גורם לחוויית משתמש נמוכה ורמת נטישה גבוהה של המוצרים הללו. הבטריה של SolChip מאפשרת זמן שימוש ארוך גם אם ההפעלה רבה יותר.

המחיר של הסוללות מבית Solchip יקר משל האחרות, אולם הוא מציע יכולות מאריכות זמן וכלים לשליטה ולבקרה על המוצרים. החברה, שיושבת בחיפה, הוקמה ב-2009 על ידי רמי פרידלנדר וד"ר שני קייזר, שניהם בוגרי הטכניון. השקיעו בה Trendlines Group ,Joseph Capital LLC וחברת החשמל.

חוות דעת אישית

SolChip מציעה מוצר מאוד מורכב ומציגה את היכולת של אנשי טכנולוגיה בישראל לנצל את ההשכלה שלהם לצורך חדשנות אמיתית עם ביקוש מסחרי מוכח. היכולת ההולכת ויורדת של המדינה לאפשר את קיומן בישראל של חברות דומות, ההשקעה בחינוך ובריחת המוחות החוצה צמצמו את הסיכויים שאנשים יפנו לכיוון זה. פיתוח מוצר כמו זה של Solchip אורך זמן רב, מחייב השקעה רבה ויש בו סיכון גדול למשקיעים.

הסיכוי ליצירת חברות דומות הולך ויורד. ללא תמיכה משמעותית של המדינה בחינוך טכנולוגי, הגדלה משמעותית של תלמידים במגמות ריאליות, לא יהיו חברות דומות כאלה, שיהוו סמן ימני בעולם לטכנולוגיה. הפעילות של המדינה בנושא מוגבלת בלבד והתוצאות של הליקויים האלה יבואו לידי ביטוי בכמות קטנה יותר של חברות גדולות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים