סנג'אי דשפנדה, יוניקן: "יש להפוך את אבטחת המידע ממונעת למאפשרת"

"ארגוני פיתוח לא עובדים תוך חשיבה על כמה יעדים חשובים: להיות מוטי-צרכנים ומשתמשים, להתחיל את אבטחת המידע בראשית הדרך ולהביא ליכולת לספק במהירות שירותים דיגיטליים", אמר דשפנדה, מנכ"ל-שותף בחברה

סנג'אי דשפנדה, מנכ"ל-שותף ביוניקן

"אני מודע היטב לחשיבות שיש לאבטחת המידע בעולם ה-IT. עדיין, יש היבטים רבים באבטחת המידע המפריעים למשתמשים. נדרש להפוך עולם וסביבה אלה ממונעים למאפשרים", כך אמר סנג'אי דשפנדה, מנכ"ל-שותף ביוניקן (Uniken), בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.

יוניקן מיוצגת בישראל מזה כשנה על ידי בינת תקשורת מחשבים. דשפנדה, המשמש כמנהל החדשנות של החברה, היה בעבר מנהל תחום המובייל באירופה באינפוסיס (Infosys) ולאחר מכן מנהל הפיתוח העסקי של תחום מדעי החיים של החברה בארצות הברית. קודם לכן שימש כמדען-חוקר בגוף המחקר של הענקית ההודית טאטא (Tata).

לדבריו, "ארגוני פיתוח לא עובדים תוך חשיבה על כמה יעדים חשובים: להיות מוטי-צרכנים ומשתמשים, להתחיל את אבטחת המידע בראשית הדרך ולהביא ליכולת לספק במהירות שירותים דיגיטליים".

כך, סיפר, "לאחד הלקוחות שלנו בעולם הפיננסי יש מיליון לקוחות. סייענו לו להטמיע יישום מובייל פרי פיתוחם, עם מעטפת אבטחה כוללת, שתעבוד בצורה מאובטחת על כל רכיב".

העולם הדיגיטלי החדש, אמר דשפנדה, "מתאפיין בהרבה יותר אפליקציות, מחד והרבה יותר רכיבי מובייל שונים, מאידך. אנו פועלים בתחום אבטחת היחסים והקשרים הדיגיטליים. פיתחנו פלטפורמה להגנת מידע דיגיטלי, המאפשרת גישה מאובטחת ונוחה ממגוון של ערוצים, אינטרנט ומובייל, למידע ארגוני מסווג". לדבריו, "הפלטפורמה זו מאפשרת למשתמשים בארגון, לקוחות וספקים גישה מכל מקום למידע הארגוני, להעביר מידע, לצרוך אותו, ולספק גישה לאפליקציות פנימיות".

סביבת אינטרנט סגורה

"הפלטפורמה של יוניקן", הסביר, "מייצרת סביבת אינטרנט סגורה מאובטחת ומוצפנת, פשוטה למשתמש הקצה, המייצרת חוויית משתמש באיכות גבוהה, ללא תלות בציוד הקצה של המשתמש ותוך שימוש בתשתיות הארגוניות הקיימות. המערכת מייתרת את השימוש במערכות זיהוי שונות, כי היא פועלת באמצעות רכיב (סוכן, Agent) המותקן על מכשיר הקצה של המשתמש – מחשב, טאבלט או טלפון חכם. היא הביאה לאינטגרציה בין חמש מערכות שונות: חיבור לארגון באמצעות SSL-VPN, מערכת הזדהות חזקה וכפולה, מערכת להעברת קבצים גדולים בצורה מוצפנת, אי-מייל מוצפן ומערכת מסרים מידיים (צ'ט) מוצפנת". לדבריו, "אחד השימושים המרכזיים של הפלטפורמה הוא בתחום הבנקאות המקוונת, במתן גישה למידע אודות חשבונות הלקוחות ולביצוע פעולות נוספות. כך, אנו פעילים בשוק הבנקאות בהודו, ובין לקוחותינו נמנה בנק אוף אינדיה (Bank of India), הבנק הממשלתי השני בגודלו במדינה, שלו יותר מ-4,500 סניפים".

צביקה פרידלנדר, מנהל חטיבת אבטחת מידע בבינת תקשורת מחשבים,

צביקה פרידלנדר, מנהל חטיבת אבטחת מידע בבינת תקשורת מחשבים

לטענת דשפנדה, "קהילת הסטארט-אפים בהודו גדלה במהירות ומונה אלפי חברות, בקשת רחבה של תחומים טכנולוגיים. היא צמאה לשיתופי פעולה עם מרכזי ההיי-טק העולמיים, בהם אלה הפועלים בישראל. השילוב בין היזם ההודי לעמיתו הישראלי ייצור יתרונות לשני הצדדים. הטכנולוג ההודי מצטיין במיוחד במחקר התיאורטי ואילו אתם מצטיינים בפרקטיות. החיבור בין ההודי לישראלי ייצר ערכים מוספים לשניהם".

דשפנדה סיכם באמרו כי "יש לנו יותר ממיליון משתמשים העובדים על הפלטפורמה שלנו והיעד שלנו להגדיל את בסיס המשתמשים ל-100 מיליון בתוך חמש שנים".

צביקה פרידלנדר, מנהל חטיבת אבטחת מידע בבינת תקשורת מחשבים, ציין כי "השוק בישראל צמא לפתרון שיספק יכולות אבטחת מידע מתקדמות לשימוש בערוצי הווב והמובייל, ושגם יהיה פשוט ונוח לשימוש. הפתרון של יוניקן מייצר שיווי משקל בין דרישות אבטחת המידע המחמירות במגזר הארגוני ובין הצורך והדרישה של המשתמשים – לקוחות, עובדים או ספקים – למערכת נוחה לעבודה וכזו שתספק חוויית משתמש גבוהה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים