ארגון יועצי מערכות התקשורת לחשב הכללי: הייעוץ למכרזי DRP צריך להיות מוצע לכלל השוק

במכתב ששלח לחשב הכללי, מחה הארגון על החלטת הממשלה לפתוח את המכרז לכתיבת מכרזי DRP לחמש חברות בלבד ● לטענתו, בניגוד לטענת הממשלה שלפיה מדובר בשוק מצומצם, יש בארגון פוטנציאל לא מבוטל של יועצים שיכולים לסייע לה לערוך מכרזי DRP ● מהממשלה כתבו בתגובה, כי "כל בקשה להצטרף לרשימת הספקים בתחום ה-DRP תישקל בחיוב" – מה שהוביל את הארגון לבקש לדחות את מועד סגירת המכרז

ארגון יועצי מערכות התקשורת שיגר מכתב מחאה לחשב הכללי במשרד האוצר, במחאה על כוונתו לקיים מכרז בנוגע לבחירת יועץ שיכתוב מכרזים לחדרי DRP רק בקרב חמש חברות: מטאור, נטקום, ארטנט, דור טכנולוגיות וסנסקום. הארגון מחה במכתב בחריפות על ההחלטה, והביע תמיהה על כך שאחד הנימוקים לפטור את המדינה ממכרז בנושא זה היא העובדה שמדובר "בשוק מצומצם, היות שהתחום אינו נפוץ". לדברי הארגון, קיים בישראל פוטנציאל לא מבוטל של גורמים מקצועיים המסוגלים לייעץ לממשלה ולערוך את מסמכי המכרז כנדרש.

"אין בפנייתנו כדי לגרוע מכישוריהם ויכולתם של היועצים המוזכרים במסמך הוועדה", כתב דובר הארגון, גיל קריים, אולם הוסיף, כי "להערכתנו, קיימים אצלנו משרדי ייעוץ מקצועיים מהמובילים, העוסקים בין היתר גם בתחום ממוקד זה".

בתשובה לפנייה זו, כתב ליאור אגאי, מנהל מינהל הרכש הממשלתי בחשב הכללי, כי ההחלטה של ועדת המכרזים נעשתה בהתאם לחוק. לטענתו, עד כה פנו שלושה ספקים בלבד בבקשה להשתתף במכרז הסגור. "מינהל הרכש מאמין, כי ריבוי ספקים יגביר את התחרות ויגרום לצמיחה ולהקטנת העלויות", הוסיף. "לאור זאת, כל בקשה להצטרף לרשימת הספקים בתחום ה-DRP תישקל בחיוב".

בעקבות התשובה, שיגר ארגון יועצי התקשורת מכתב נוסף לאגאי, ובו הוא מברך את הכוונה לצרף עוד ספקים, אולם מבקש מהממשלה לדחות לשם כך את מועד סיום המכרז לסוף אוקטובר, וכן לפרסם אותו בכל פרסומיה הרשמיים. זאת לאחר שלדברי הארגון, בניגוד לטענת אגאי, חיפוש מדוקדק שהוא ערך העלה שהמכרז לא פורסם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים