דיילי ציפי באילת – חלק ג'

הכנס השנתי של התאחדות התעשיינים בישראל נערך כמה ימים לפני פרוץ המשבר הממשלתי שהביא לבחירות. כבר שם האווירה הייתה של ערב בחירות ורוב הדוברים מטעם ההתאחדות ומנכ"לים מהתעשיה הצליפו בממשלה ולא דפקו חשבון.

דיילי ציפי האזינה ברוב קשב.

השר לשעבר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, אישר את השתתפותו בכנס עוד בהיותו שר, אבל כשהופיע היה כבר שר שלעבר (וחבר כנסת). פרץ היה השר הראשון שעזב את הממשלה רגע לפני שהתפרקה. הוא קרא לתעשיינים להסכים לשכר מינימום (שאמנם אושר אבל הוקפא בגלל הבחירות) ואמר כי על הממשלה לעודד את התפתחות התעשייה ואת ההשקעה בחדשנות ובטכנולוגיה. פרץ לא שכח לספר להזכיר למשתתפים כיצד התעקש על כיפת ברזל, שהיתה המצילה הלאומית בצוק איתן.

העתידן דוד פסיג הציג בפני המשתתפים תיאוריות חדשות בכל מה שקשור לקצב התפתחות המדע, תוך השוואה לקצב ההתפתחות במאה הקודמת. המסר המרכזי של הרצאתו היה שהכול משתנה במהירות, תיאוריות ותיזות לא מספיקות להבשיל ומיד קמות אחרות. כל אלה ישפיעו על אורח החיים, התרבות והרגלי הצריכה שלנו. המסקנה העקיפה מכך היא שגם הדורות הצעירים של התעשיינים חייבים לחשוב מחוץ לקופסה ולהיערך לעידנים הבאים. על פי פסיג, שום דבר לא יהיה דומה למה שיש כיום. נחיה ונראה.

שר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר בכנס כי הממשלה רואה בתעשייה אבן יסוד בכלכלה הישראלית. אחר כך הוא מנה את הישגי המשרד (כפי שכתבנו באחד החלקים הקודמים, האווירה הייתה של ערב בחירות) והפליג בשבחי חוק האנג'לים, שאמנם הוכנס לחוק ההסדרים אבל הוקפא יחד עם החוק כולו ויחכה עד אחרי הבחירות.

דוידי ישי, מייסד ומנכ"ל קרן ההשקעות פימי, סיפר למשתתפי הכנס על מאחורי הקלעים של ההשקעות והאקזיטים בישראל. לא גן עדן כמו שחשבתם.

אחד השקפים במצגת של דוידי. ההיסטוריה של ההשקעות על רגל אחת. חתיכת היסטוריה.

לחלק א' לחצו כאן.

לחלק ב' לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים