אורי אלון, גוליבר: "המובייל הוא האינטרנט החדש"

"גוליבר מבינה כי חל שינוי באופן בו הלקוחות פועלים, יש תזוזה מהאינטרנט ומתחנות הקצה המסורתיות אל המובייל והרכיבים הניידים", אמר אלון, מנכ"ל הקבוצה

אורי אלון, מנכ"ל קבוצת גוליבר. צילום: קובי קנטור

"70% מההזמנות שלנו נעשות באופן מקוון. הגענו להבנה כי האינטרנט הוא Old Fashion וכי המובייל הוא הדבר הבא. המובייל הוא האינטרנט החדש", כך אמר אורי אלון, מנכ"ל קבוצת גוליבר.

אלון דיבר לפני ימים אחדים במסגרת פאנל שנערך בתחרות השנתית לאתרי אינטרנט ומובייל, Webi Awards 2014. התחרות נערכת זו השנה העשירית ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים. טקס הענקת הפרסים נערך במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתפות נציגי הארגונים הזוכים. מנחה הטקס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. נושא הפאנל היה Big Data, מובייל פירסט והרשתות החברתיות. ואת הפאנל הנחה עידו לוי, מנכ"ל גלובל מרקטפלייס, ויושב ראש חבר השופטים בתחרות.

בתחילת השנה, סיפר אלון, "הערכתי כי נתח ההזמנות במובייל יעמוד על 10% מכלל ההזמנות שלנו. טעיתי: הוא הגיע לכדי 17%". כך, אמר, "100% מהמכירות של חוליו, חברה בבעלות הקבוצה, נעשות במובייל, אין לה כלל אתר אינטרנט".

ליאור וולף, ראש אגף רפואה מקוונת, שירותי בריאות כללית. צילום: קובי קנטור

ליאור וולף, ראש אגף רפואה מקוונת, שירותי בריאות כללית. צילום: קובי קנטור

"גוליבר, כקבוצה, מבינה כי חל שינוי באופן בו הלקוחות פועלים, יש תזוזה מהאינטרנט ומתחנות הקצה המסורתיות אל המובייל והרכיבים הניידים", על פי אלון.

לדבריו, "כיום, כאשר לקוח רוצה לנסוע לחול ולבחור מלון, הוא נכנס לדילמה מאד קשה: לפניו יש מאות אלפי תוצאות של מלונות והוא מתקשה במי מהן לבחור. זהו העולם החדש של ה-Big Data".

"החברה פיתחה אלגוריתם 'חכם', המטפל בשלושה מדדים חשובים ומרכזים בהקשר לבחירת מלון: מיקום, מחיר וחוות דעת", ציין אלון. "ריכזנו הכול תחת מדד אחד. ככה הגולש סורק בצורה מלאה את ההיצע שלפניו, וזה מקל עליו את התהליך ומקצר את משך קבלת ההחלטה".

הוא סיכם באמרו כי "המטרה היא כיצד להנגיש את המידע ללקוחות בצורה פשוטה".

ליאור וולף, ראש אגף רפואה מקוונת בשירותי בריאות כללית, פירט כי "יש כמה פנים לתחום ה-Big Data. מה שמאפיין את הרפואה המקוונת היא אינטגרציה מאוד גדולה בין סוגים שונים של מידע המגיעים ממקורות שונים ובתצורות שונות".

"אנו, בכללית", אמר וולף, "עוסקים ברפואה ניבואית: יש לנו נתונים ומידע שנאספו במשך חמישה עשורים אודות מיליוני לקוחות הכללית. בשל ניתוח המידע הזה, יש לנו את היכולת לבוא למטופל ולומר לו: 'לפי הנתונים שבידינו, ועל סמך מטופלים הדומים במאפייניהם אליך, בתוך כך וכך שנים תהיה חולה במחלה זו וזו'. יש לנו את היכולת לנבא מי מהמאושפזים כיום יהיה בעל הסיכוי הגבוה ביותר לאשפוז חוזר. למידע זה יש משמעות גדולה הן בהיבט איכות החיים והן בהיבט החזרה לחיים. מידע זה מאפשר לנו לבצע התערבויות שלא יכולנו לעשות קודם".

וולף סיכם באמרו כי "זו מהפכה, ובאופן מוזר הלקוחות, המטופלים יותר פתוחים לכך מאשר הרופאים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים