אלי אחי-מרדכי, החברה לאוטומציה: "הצלחנו לעצור את הדימום – עד סוף השנה נהפוך לרווחיים"

"אנחנו לא רואים לנגד עינינו את הרשות; שינינו את התפיסה ואנחנו רואים את התושב כלקוח", אמר אחי-מרדכי ● בראיון לאנשים ומחשבים הוא מספר על השינוי שחל בחברה לאחר המעבר לשליטת One1 ועל תוכניותיה לעתיד

אלי אחי-מרדכי, מנכ"ל החברה לאוטומציה. צילום: פלי הנמר

"במהלך העשור האחרון, החברה לאוטומציה ירדה בעקביות במחזור ההכנסות וברווחים. עם הגעתי, המטרה שלי הייתה לעצור את הדימום – ומסתמן שהצלחתי. עד סוף השנה נהפוך את מגמת ההפסד לרווח וב-2015 נסמן יעדי צמיחה", כך אמר אלי אחי-מרדכי, מנכ"ל החברה לאוטומציה מקבוצת One1, בראיון לאנשים ומחשבים.

הנהלת מרכז השלטון המקומי, הבעלים הקודם של החברה לאוטומציה, החליטה במרץ השנה פה אחד למכור את השליטה בה (51% מהמניות) ל-One1 תמורת 12 מיליון שקלים, תוך התחייבות להזרמת אשראי נוסף לחברה. ההחלטה התקבלה לאחר תהליך ארוך של מכרז, שבמהלכו הציעו גורמים בחברה לאוטומציה לשקול את הליך המכירה מחדש. בהמשך רכשה One1 אחוזים נוספים וכיום היא הבעלים של 68% ממניות החברה לאוטומציה.

אחי-מרדכי, ששימש מנכ"ל החברה לאוטומציה למשך 10 חודשים ב-2010, מונה לתפקיד שוב באפריל האחרון. בעברו שימש סמנכ"ל בכיר למיקור-חוץ במלם-תים, סגן נשיא בכיר למגזר הציבורי בנס ישראל ומנכ"ל מלם מערכות מקבוצת מלם-תים. את דרכו הצבאית החל בממר"מ ופרש מהשירות בדרגת אל"מ. בתפקידו האחרון בצה"ל היה אחי-מרדכי ראש מנהל תשלומים.

"החברה לאוטומציה מעמידה מערכות IT לטובת הרשויות המקומיות, שמסייעות להן להתנהל בכלל תחומי הפעילות – כלפי פנים וכלפי חוץ", אמר. לדבריו, "אנחנו לא רואים לנגד עינינו את הרשות. שינינו את התפיסה ואנחנו רואים את התושב כלקוח".

"החברה לאוטומציה – 'קניון' של מוצרים ושירותים"

"אחד היעדים שהגדרתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד הוא לא לפתח מערכות שלקוחות מבקשים, אלא לשמש מעין 'קניון' של מוצרים ושירותים, בין אם בפיתוח עצמי או בשיתוף צד ג', ולערוך להם אינטגרציה", אמר אחי-מרדכי. הוא הדגיש ש-"החברה לאוטומציה היא בבעלות One1 ועליי למקסם את התועלות לבעלי המניות שלה. מכאן, אם אני זקוק למוצר או שירות, ברור שבראש ובראשונה אפנה ל-One1, שהיא חברה אחות. אלא שאני מחויב גם למקסום התועלות של החברה לאוטומציה, וייתכן שבסופו של דבר אבחר בכלים ופתרונות מחוץ לקבוצה. אם אין לי יתרון יחסי בתחום מסוים, אבחר בתוכנת מדף ולא אפתח בעצמי".

לדברי אחי-מרדכי, "במערכות הליבה של החברה לאוטומציה הושקעו מאות שנות אדם בפיתוח ובניסיון, וזה יתרוננו מול המתחרים. אנחנו מצויים מולם בפערי זמן בנוגע לעושר הפונקציונלי שאנו מספקים ללקוחות. סל המוצרים שלנו הוא המקיף ביותר מול כל חברה אחרת בשוק – במערכות ליבה, שכר, GIS ובמערכות לניהול ועדות מקומיות. יתרון נוסף שלנו הוא ביכולת לספק פתרון הוליסטי".

"שינינו פאזה טכנולוגית"

אחי-מרדכי ציין כי "שינינו פאזה טכנולוגית: הסבנו את המערכות שלנו מ-Adabas-Natural לכאלה שעובדות בג'אווה (Java) על גבי בסיסי הנתונים של אורקל (Oracle). המוצרים והשירותים הבאים יפותחו בפלטפורמה החדשה עם מערכות של יבמ (IBM): קוגנוס (Cognos) בעולם ה-BI ו-FileNet בעולם הארכוב".

בחברה לאוטומציה יש 455 עובדים, שליש מתוכם אנשי IT "טהור" והשאר עובדים בתמיכה, מכירות ושירות. מתוך 256 רשויות מקומיות בארץ, יותר מ-180 הן לקוחות החברה. אחי-מרדכי ציין ש-"אנחנו רוצים לשמר את מעמדנו כמובילים ברשויות ובתאגידים המקומיים והיעד הבא שלנו הוא צמיחה". ב-160 מהרשויות יש מערכת ERP פרי פיתוח של החברה לאוטומציה, עם מודולים לתחומי הגבייה, פיננסים, חינוך, מים והנדסה. "ב-2015 נשפר את המערכת ונוסיף מודולים, כגון ניהול תזרים מזומנים, פורטל ספקים וזירת ספקים", הוסיף. "פיתחנו גם מנוע ייחודי לניהול תהליכים ברשויות, מבוסס Microsoft Dynamic CRM ‏".

לסיכום אמר אחי-מרדכי כי "הלקוחות שלנו וכלל השוק יחושו את השינויים – התרבותי והטכנולוגי – שעוברת החברה לאוטומציה. נספק פתרונות IT שיקדמו את הרשויות למימוש חזון של עיר חכמה – מראש העירייה דרך המנכ"ל והעובדים, ועד לתושבים. נביא IT שיספק שקיפות עם ערך".

מתעניינים בנושא? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס IT מוניציפאלי של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים