SlideBoard: משטח החלקה

מדור האפליקציה מספר על משחק חדש של מפתח ישראלי, עם פוטנציאל להפוך ללהיט עולמי

המדור הזה הוציא ממני במשך החודשים הארוכים שהוא קיים לא מעט וידויים. אז הנה עוד אחד: אני מאוד מעריך, שלא לומר מעריץ, את אלו שכותבים את המשחקים הקטנים האלה שאינם עתירי גרפיקה אלא עתירי מחשבה, שאינם מוליכים אתכם בכוונה אל מקומות בהם תצטרכו להוציא כסף מהכיס כדי להתקדם, אלא לעוד משחק ועוד משחק בו תנסו לשבור את השיא שלכם כי לא יכול להיות שבפעם הזאת אתם לא תצליחו כי הרי בפעם הקודמת הייתם כל כך קרובים.

אני מעריך אותם כל כך כי ניסיתי, עם חבר, לכתוב משחק. את הרעיון עליו חשבנו עדיין לא ממש מצאתי במשחק אחר, על אף שהוא בבסיסו מונחה על ידי משהו קיים, אבל בזמן שישבנו לכתוב אותו התברר לי עד כמה רבה ההשקעה שצריך בכדי להפוך את הרעיון למשהו שלם בלי חורים, כדי לתת מענה לכל סיטואציה. וזה עוד לפני שיושבים לתכנת בפועל ולהכין גרפיקה.

זו הסיבה שאני מתמלא בהערכה רבה בכל פעם שאני נתקל במשחק קטן אבל מדליק, משחק פשוט לכאורה עם פוטנציאל להפוך לבזבוז אמיתי של זמן. משחק כמו SlideBoard של גיא דמארי, משחק פשוט לכאורה אבל אחד שדורש שילוב של זריזות ידיים עם חשיבה אסטרטגית כדי להשיג תוצאה טובה באמת.

המשחק מציג לוח משבצות שמתחיל להתמלא בקוביות. כדי להסיר את הקוביות מהלוח יש להחליק אותן בכיוון הנכון – קוביות חצים בכיוון החץ המצויר עליהן וקוביות עיגול על ידי לחיצה ישירה עליהן בלי תזוזה. אם מזיזים קובייה בכיוון הלא נכון המשחק מסתיים.

כל קובייה שמוסרת באופן נכון מהלוח מזכה את השחקן בנקודה. אם בזמן שחץ זז בכיוון שלו הוא פוגע בקובייה אחרת עם חץ, נוצרת פעולת שרשרת. כל קובייה נוספת מקבלת ציון גבוה יותר. אני באופן אישי הצלחתי בשיאי לבצע פעולת שרשרת של 6 נקודות, כשהקובייה השישית הייתה קוביית עיגול – רצף שזיכה אותי מיד ב-21 נקודות במקום 6 בלבד שהיית מקבל אם הייתי לוחץ על כל קובייה בנפרד.

נשמע פשוט? ובכן זה אולי היה כך אם לא היו הפרעות. ההפרעה הראשונה היא קוביית פצצה שאם מזיזים אותה או מגיעים אליה בקצה של פעולת שרשרת המשחק מסתיים מייד, וסופרים את הנקודות בדרך חזרה למסך הראשי. בנוסף, תוך מספר שניות המשחק מתחיל לקבל קצב מהיר וקוביות חדשות מצטרפות ללוח במהירות הולכת וגוברת, ואם הלוח מתמלא עד סופו, אתם כבר יודעים. כך צריך לעתים לבחור בין הצורך לרוקן את המסך מהר על ידי לחיצות והזזות מהירות, לבין הרצון ליצור פעולות שרשרת שיזכו בנקודות רבות יותר שגם יעזרו לכם להוכיח לעצמכם שאתם שולטים במשחק.

מספיק? אז זהו שלא. לתוך המהומה מצטרפים גם הבונוסים. מדובר במבחר משבצות לבנות שניתנות לאיסוף אל השורה בחלק התחתון של המסך כל בונוס כזה, שכלוחצים עליו לאחר שממקמים אותו למטה, משפיע בדרך כזו או אחרת על המשחק ועל הקוביות שמצורפות ללוח. אחת מהן מונעת הופעה של פצצות למשך זמן מה. אחרת מאטה במקצת את קצב המשחק, והשלישית מונעת ממשבצת משחק מסוג מסוים להופיע וכך הלאה. אחת אפילו מנקה את מסך המשחק לחלוטין, ואם משתמשים בה ברגע הנכון, היא בהחלט יכולה לעזור לשבור שיאים.

הממשק של המשחק פשוט ופרקטי. הוא נקי משטויות מיותרות והפרסומת למטה ממש לא מפריעה. התפריט מתאים את עצמו לעברית או לאנגלית לפי שפת מערכת ההפעלה, וגם אם זה לא ממש קשור ישירות לישראל, המפתח עובד על הוספת שפות נוספות.

כרגע SlideBoard זמין לסביבת אנדרואיד בלבד, אבל גרסת ה-iOS כבר נמצאת בפיתוח, כך שכדאי לכם לעקוב אחרי AppStore.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים