שש מגמות עסקיות וטכנולוגיות מובילות ב-2015

האינטרנט של הדברים, ההתרחבות בלתי נגמרת של ה-Big Data, והיכולת הגוברת לנתח נתונים ולפעול עליהם יהיו בין הדברים שישפיעו ביותר על העולם הטכנולוגי בשנה הבאה, לפחות על פי מנכ"ל רד-האט ישראל

16/12/2014 16:44
דן טולדנו, מנהל אזורי ברד-האט לישראל, יוון וקפריסין

לטכנולוגיית המידע יש כיום תפקיד חיוני בכל ארגון, כך שחשוב ביותר להשתחרר מהתנהגויות וקשרים קיימים כדי לבסס IT כשותף עסקי מלא.

ארגונים המקבלים שינוי ומאמצים דרכי עבודה חדשות יכולים להצליח יותר, כי הם זוכים ביתרון תחרותי על אלה שאינם רוצים לנוע קדימה.

שש מגמות עסקיות וטכנולוגיות יהיו העיקריות ב-2015:

המנמ"ר הופך למח"ר – מנהל חדשנות ראשי

בעוד שבאופן מסורתי, מנמ"רים פעלו כדי לגשר בין ה-IT והביזנס, והתקדמו באופן משמעותי במאמציהם לתאם פעילויות IT עם הדרישות של היחידות העסקיות, הצורך לספק באופן יזום לעסק "פלטפורמות של חדשנות" הוא עתה הכרח ולא לוקסוס או פרויקט צדדי.

ב-1958, השרידות הממוצעת של חברה שנכללה ברשימת פורצ'ן 500 (Fortune 500) הייתה 61 שנים. כיום היא עומדת על 18 שנים. רק 13% מתוך חברות פורצ'ן 500 שהיו קיימות אז עדיין פעילות כיום.

חברות המחדשות ומעודדות התנסויות וטעויות צפויות יותר ליצור עושר לבעלי המניות והחזרי השקעה גדולים יותר. כתוצאה מכך, תפקיד המנמ"ר התקדם מעבר לזה של מנהל ה-IT המסורתי. הוא נמצא בחזית ובמרכז של כמעט כל ארגון, בין אם כגורם מאפשר או מונע הצלחה עתידית.

מנמ"רים מצליחים חייבים להשתחרר מהתנהגויות וקשרים קבועים, ולבסס עצמם כמובילי אסטרטגיה עסקית, תוך שינוי הרושם שתפקידם הוא פשוט לשמור על פעילות פונקציית ה-IT של הארגון.

שינוי נקודת המבט של המנהיגים העסקיים

מנהיגים עסקיים צריכים להסתכל מעבר לניסיון קודם או אינסטינקט כדי לקבל החלטות.

עסקים שרוצים לחדד את יתרונם התחרותי חייבים להיות מסוגלים לחזות התנהגות לקוחות ולקבל החלטות חכמות בהתאם.

מנהלי קשרי לקוחות ראשיים (CRO) ומנהלי שיווק ראשיים (CMO) מחפשים אינטימיות עם לקוחות, קבלת החלטות מבוססת מסקנות ומעקב אירועים בזמן אמת. זאת, כדי ליצור מעורבות של לקוחות, דו שיח מתמשך ויחסים עם המותג, מוצריהם ושירותיהם.

האתגר הוא לגרום למערכות IT לעבוד עבור הלקוח הסופי. עיבוד אירועים מורכבים (CEP) הוא אחד הצעדים הפרגמטיים והמהפכניים בקבלת החלטות מבוססת חיזוי ומסקנות עבור העסק. CEP עובד בזמן אמת. הוא מאפשר לחברות לנתח נתונים ממספר מקורות שונים, מ-Big Data, מחסני נתונים, אגמי מידע ומערכות CRM, כדי להגיע למסקנות מדויקות יותר ולכן לקבל החלטות עסקיות חכמות יותר המספקות חווית לקוח טובה יותר.

מחלקות IT צריכות להפוך מבתי מלאכה ליצרנים רזים

ארגוני IT בעלי ביצועים גבוהים נוכחים לדעת כי הם לא בעלי מלאכה שבונים חפצי IT ייחודיים. הם יצרנים, שמשתמשים בשיעורים שנלמדו מתעשיית הייצור והמתודולוגיה הרזות (Lean) שלהם.

אם עסקים רוצים להישאר תחרותיים, גמישים (Agile) ומגיבים, המנמ"ר וצוותו צריכים לנהל את צנרת העבודה כמו יצרן רכב, דרך אוטומציה, סטנדרטיזציה, שיפור מתמשך וראייה ברורה של קיבולת הארגון לעבודה חדשה.

מחלקת פעילויות התשתית התקדמה יפה בחמש השנים האחרונות באספקת רמות של סטנדרטיזציה ואוטומציה ברמת התשתית. עם זאת, ניתן להפיק ערך גדול יותר דרך האוטומציה, בחינה, הטמעה והחזרה (Rollback) של תהליכי פיתוח יישומים, הטמעה ומחזור חיים. כיום, "היישום הוא מלך", מפני שהוא מקדם הכנסות, מפחית עלויות ועונה לדרישות ציות.

DevOps משולב עם מתודולוגיית פיתוח אג'ילית מציג מאפיינים "רזים". הוא הופך למצב מחדל לפעילותם של ארגוני IT עתירי ביצועים. צוותים אלה מקדמים שווי שוק גדול יותר וצמיחה בהכנסות, מפני שהם יכולים לשחרר שינויי יישומים חדשים 30 פעם מהר יותר.

אינטגרציית מערכות אלסטיות היא הכרח

אינטגרציית מערכות אלסטית מקנה לעסקים גמישות בדרך בה הם משתמשים ביישומים ברחבי עננים שונים. משמעות האלסטיות היא שיישומים יכולים לשמש יחד ובנפרד בלי צורך לבצע שינויים בארכיטקטורת ה-IT הכוללת.

כמו כן, אינטגרציית מערכות אלסטית מצמידה באופן רופף בין יישומים שאינם מוגדרים באופן קשיח על ידי מיקום ענן ותאימות יישומים. היא נותנת לחברות את הגמישות להשתמש בספקים הזולים ביותר. זה יכול לחסוך לעסקים זמן וכסף, ולהגדיל את תגובתם לצרכי שוק ותנאיו. אינטגרציה זו, של "כל יישום בענן", צפויה להפוך לנפוצה יותר כשחברות ייווכחו בחסכון בעלויות וביעילות המוגברת.

עסקים קטנים ובינוניים חותרים לאינטגרציה בין עסקים

ארגונים גדולים יותר כבר מנצלים מזה זמן את היתרון של אינטגרציה בין עסקים, ויוצרים יישומים לקידום תהליכים ואוטומציה שלהם היכן שאפשר.

עד עתה, העלות והמורכבות של עשיית דבר זה היוותה מחסום עבור ארגונים קטנים ובינוניים, שמחפשים להשיג את אותה רמה של שיפורי אוטומציה ופרודוקטיביות. תעשיית האפליקציות קידמה מגמה זאת בקרב ארגונים קטנים ובינוניים, שיכולים עתה בקלות לשתף פעולה עם עסקים אחרים.

סגנון זה של עבודה אומץ על ידי ארגוני אנטרפרייז עם חטיבות ומחלקות רבות, כדי לעזור להם לעבוד יחד באופן הדוק יותר. עתה זה יורד אל הארגונים הקטנים והבינוניים, כאשר גופים כמו משרדי עורכי דין גדולים הם בין הראשונים שמאמצים זאת.

במשך הזמן, אינטגרציה בין עסקים תהפוך לדרך עבודה סטנדרטית של חברות מכל הגדלים.

חיוניות של פלטפורמות ניהול ענן

פלטפורמות ניהול ענן (CMP) יהיו חיוניות לטיפול בסביבות IT המורכבות של ימינו. ככל שיותר ארגונים יטמיעו אסטרטגיות מבוססות ענן, כך ניהול יעיל של פלטפורמות ענן יהפוך לחיוני.

עם ארגונים רבים המאמצים תמהיל של עננים ציבוריים, פרטים והיברידיים, סביבת ה-IT הופכת למורכבת יותר. ארגונים חייבים להיאבק כדי לנהל ביעילות את פריסות הענן שלהם.

יצוין כי פלטפורמות ניהול ענן מספקות ארכיטקטורה פשוטה יותר, ומאפשרות למערכות חברה לפעול בדו קיום ובאינטראקציה ביניהן.

פלטפורמת CMP יוצרת שכבה נוספת מעל מערכות ענן קיימות, כדי לספק מבט אינטגרטיבי ומערך כלים לבקרה וניהול של סביבת IT. כדי שהיא תעבוד באופן עקבי וקוהרנטי בתוך עסק, חברות צריכות לשלב את כל האסטרטגיה והמדיניות העסקית שלהן לתוכה.

הכותב הינו מנכ"ל רד-האט (RedHat) ישראל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים