בנט זה אח? לא בעיני הגולשים
אנשי הבית היהודי העלו מחולל ממים כדי לחזק את המותג של יו"ר המפלגה שלהם, אלא שכמו במקרה של ביל קוסבי, גולשים ניצלו אותו כדי לעשות את ההיפך
נפתלי בנט הוא אחד הח"כים – ודאי השרים – הכי דיגיטליים שיש. עם עמוד פייסבוק (Facebook) פעיל מאוד, לא רק בתקופת בחירות, ונוכחות בולטת בשאר הרשת, מנצל היזם ואיש ההיי-טק לשעבר את מרחב הסייבר – בין אם בהודעות "רציניות" על ענייני היום ובין אם בסרטונים מצחיקים ביוטיוב (YouTube). כך הוא משמר את המותג, שמתבטא בסלוגן "בנט זה אח".
השבוע העלו בנט והמפלגה שהוא עומד בראשה, הבית היהודי, מחולל ממים, שמזמין את הציבור ליצור ממים מגניבים, מצחיקים וקליטים על שר הכלכלה, שיתחרזו עם הסלוגן הזה. אלא שכמו במקרים רבים כאלה – למשל זה של הקומיקאי ביל קוסבי – גולשים רבים ניצלו אותו כדי להתלכלך ולהסתלבט על בנט, ולהביע עליו ועל מפלגתו דעות לא מחמיאות במיוחד.
כך, מתנגדי בנט העלו ממים עם משפטים כמו "קמפיין מגוחך", "מזכיר קצת את כ"ך", "הכיבוש נמשך?" ואפילו "גילוי עריות?" באתר של מחולל הממים, לעומת זאת, העלו אנשי הבית היהודי משפטים יצירתיים ומצחיקים למדי: "הפירה נמעך?", "עף לך הסכך?", "תורנות מטבח?", "נ נח" ו-"רוצים מהפך" הם רק חלק מהם.
יש לשער שהממים של המתנגדים והמסתלבטים הם לא מה שאנשי הבית היהודי קיוו שייצא מהעניין, בלשון המעטה. אולם, לאור העובדה שניכר שהם מבינים בדיגיטל – הם כנראה לקחו זאת בחשבון. ספק אם פוליטיקאים אחרים יעשו זאת: בנט הוא הפוליטיקאי הישראלי הראשון שהעלה מחולל ממים, לפחות במערכת הבחירות הנוכחית. לאור התוצאות, אולי הוא יהיה גם האחרון.
הקמפיין לא הלך? בנט זה אח!
"בנט הוא הפוליטיקאי הישראלי הראשון שהעלה מחולל ממים, לפחות במערכת הבחירות הנוכחית. לאור התוצאות, אולי הוא יהיה גם האחרון." בנט לא מתרגש מכל ההתקפות האלה ולוקח את הדברים בפרופורציה ובהומור. אני לא אתפלא אם גם את הכתבה הלועגת הזאת הוא ישתף בפייסבוק שלו (מה שרק אפשר לחלום שפוליטיקאים חמורי סבר רגילים (כולם חוץ ממנו) יעשו).