מאיר עמור, CA ישראל: "כלכלת האפליקציות מגדירה מחדש את הכללים העסקיים"

"אני כבר חצי יובל שנים בתעשייה, והמהפכה אותה אנו חווים והולכים לקראתה היא בעלת משקל ומשמעות רבים יותר מכל מהפכת מחשוב שהייתה לפניה", כך אמר עמור, מנכ"ל החברה

מאיר עמור, מנכ"ל CA ישראל

"כלכלת האפליקציות מנתצת את המודלים העסקיים שארגונים היו שבויים בהם ומגדירה מחדש את הקשר בין הארגונים והלקוחות. מדובר בעולם חדש, מוגדר תוכנה, ועל המנמ"רים ללכת לשם, אם הם חפצי חיים ורוצים לסייע לארגונים שלהם להצליח בו", כך אמר מאיר עמור, מנכ"ל CA ישראל. עמור דיבר במסיבת עיתונאים שערך הסניף הישראלי של החברה היום (ג') במשרדיה בהרצליה פיתוח.

לדבריו, "אני כבר חצי יובל שנים בתעשייה, והמהפכה אותה אנו חווים והולכים לקראתה היא בעלת משקל ומשמעות רבים יותר מכל מהפכת מחשוב שהייתה לפניה".

"הביזנס מונע על ידי התוכנה, יש לה משמעות אדירה", אמר עמור, "והמנמ"רים נדרשים להפנים: הגבינה לא זזה – היא רצה. עליהם לבצע שינויים משמעותיים באופן בו מערך ה-IT שבראשותם עובד, על מנת להיערך לעולם העסקי החדש".

עמור נתן דוגמה לאופן בו כלכלת האפליקציות משנה את המודלים העסקיים בהם ארגונים פועלים. כך, סיפר, בדרום קוריאה פתחה טסקו (Tesco), שהייתה רשת הקמעונות השנייה בגודלה, "חנויות וירטואליות" בצירוף קמפיין נלווה, משמע – הדביקה פוסטרים ענקיים בתחנות הרכבת והרכבת התחתית, ומשתמשים היו יכולים לרכוש את מוצרי הרשת באמצעות הצמדת הטלפון החכם למודעה שבקיר, עליה היה מודפס ברקוד. בחלוף כמה חודשים עלו המכירות המקוונות של הרשת ב-176% ונוספו לה יותר מ-10,000 לקוחות מקוונים. בנוסף, היא הפכה לרשת המובילה במדינה. "המסקנה מסיפור לקוח זה היא שלעולם המובייל והשימוש בטלפונים ניידים באפליקציות יש משמעות קריטית לצמיחת ארגונים", אמר עמור.

"גם בארץ הדבר קורה, עם פתיחת מערך סניפים דיגיטליים עליה הכריז בנק הפועלים השבוע, והכרזת אל על לפיה מכירותיה נסקו בשל רכישות מקוונות, גם במובייל", ציין עמור. "המגמה תלך ותצבור תאוצה בשל הפיכת הדור הצעיר לדומיננטי יותר ויותר ברכישות המקוונות במובייל, ובהימנעות שלו מהליכה פיזית לסניפי בנק, למשל".

"אנו נכנסים לעידן המובייל והוא דרמטי. מדובר במהפכה משמעותית הרבה מכל המהפכות שחווינו. זו נקודת מפנה, ואין פה התפתחות הדרגתית, אלא מהפכה יסודית, בעלת משמעויות כבדות משקל לעסקים של ארגונים. המנמ"ר חייב להיערך בהתאם, ולבצע שינוי של ה-IT המסורתי שלו ולהופכו ל-IT עסקי. הוא חייב לחדול מלעסוק כמעט לחלוטין בכל היבטי תחזוקת ה-IT וניהולו, ועליו לתת מענה ללקוחות כמתווך של מידע ו-Big Data, כספק יישומים עסקיים המפותחים במהירות".

"על המנמ"ר להיות בקשר הדוק עם המנהלים העסקיים", אמר עמור, "עם המנכ"ל, הסמנכ"לים ומנהל השיווק. ה-IT הופך לביזנס טכנולוגי". עמור ציין כי "הדבר ייעשה בכמה היבטים: האחד, חוויית המשתמש היא כבר לא 'נחמד שיהיה', אלא הכרח. אנו חיים בעולם בו הלקוחות אינם מגלים נאמנות למותג, אלא לחוויה אותה הוא מספק, ואת החוויה הזו מספקת התוכנה. השני, מטרת אבטחת המידע היא לא להגן על הארגון מפני חדירה ודליפת מידע – אלא מטרתה לאפשר שהעסקים יזרמו מהיר, וגם באופן מאובטח. השלישי, למנמ"ר יהיו יותר מפתחים, שיעסקו בפיתוח פנימי, מהיר, אג'ילי, של יישומים ושירותים עסקיים, עם זמן הגעה קצרצר לשוק. הרביעי, המנמ"ר נדרש לנהל ולנתח בקצב מטורף את ה-Big Data, כך שניתן יהיה להפיק ממנו תובנות בעלות ערך עסקי. בנוסף, עליו להיות המתווך של הענן".

CA, סיכם, "זיהתה את המגמות הללו, רכשה חברות המסייעות לה לתת לארגונים את הפתרונות הנדרשים, וגם עסקה באופן מסיבי בפיתוח פנימי של הפתרונות. היא מבססת את המובילות שלה בעולם ה-DevOps, המאפשר לארגונים לפתח, לפרוש, ולנהל אפליקציות בצורה מהירה ואיכותית יותר. הדבר נעשה על ידי איחוד בפועל של הצוותים המופקדים על הפיתוח ועל התפעול של המחשוב. כך, ניתן להאיץ ולהזריק את החדשנות לאורך הארגון. זו תהיה משימתם העיקרית של המנמ"רים ב-2015".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    טוב לעסקים, אך מה לגבּי הלקוחות, הפותחים, למעשה, את הפרטים האישיים שלהם לכל-כך הרבּה חברות/שירותים?!

אירועים קרובים