אודי ניסימיאן, אורקל: "על הממשלה לאמץ יותר טכנולוגיות חדשניות"

"קיימות כיום טכנולוגיות ואפשרויות לעשות הרבה דברים שלא ניתן היה לעשות בעבר, והממשלה לא נמצאת שם", אמר ניסימיאן, מנהל פיתוח עסקי למגזר הציבורי באזור אירופה באורקל

אודי ניסימיאן, מנהל פיתוח עסקי למגזר הציבורי, אורקל. צילום: קובי קנטור

"עולם ה-IT מתפתח במהירות ועל הממשלה לאמץ יותר טכנולוגיות חדשניות אלה לטובת שיפור השירות הממשלתי", כך אמר אודי ניסימיאן, מנהל פיתוח עסקי למגזר הציבורי באורקל (Oracle) לאזור אירופה.

ניסימיאן, לעבר מנמ"ר משרד המשפטים, דיבר במסגרת פאנל שנערך בכנס WORLD e-Gov Forum 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים לפני ימים אחדים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות מקצוענים מהמגזר הציבורי. את הפאנל, שנושאו אסטרטגיית המחשוב הממשלתי ועתידה, הנחה ד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב בכיר למגזר הממשלתי.

לדברי ניסימיאן, "קיימות כיום טכנולוגיות ואפשרויות לעשות הרבה דברים שלא ניתן היה לעשות בעבר, והממשלה לא נמצאת שם. יש הרבה מה ללמוד ממה שנעשה בחו"ל, כמו גם ללמוד מה לא לעשות. המגזר הממשלתי לא במצב טוב, אף שיש ניצוצות טובים של עשייה, והמרכבה הוא פרויקט מוצלח".

כך, לדוגמה, ציין ניסימיאן את מה שקורה במחשוב הממשלתי באנגליה, מצב אותו כינה "ממשל זמין פלוס". הוא הוסיף כי "נדרש לחבר את הנתונים למקום מרכזי-ממשלתי אחד. יש לתת שירותים עם טפסים מקוונים אמיתיים. על מנת שזה יקרה, צריך לייצר הזדהות חכמה מול האזרח – זה אורך שנים".

ישראל רום, מנמ"ר שירות בתי הסוהר, וכיום יועץ מחשוב. צילום: קובי קנטור

ישראל רום, מנמ"ר שירות בתי הסוהר, וכיום יועץ מחשוב. צילום: קובי קנטור

הוא סיכם באומרו כי "הטכנולוגיה בעולם העסקי משתנה, ועל המגזר הממשלתי לאמץ טכנולוגיות אלו. ראו מה קורה בעולם – הכל יהיה בענן. קנו, אל תבנו ואל תפתחו בעצמכם. היום ספקיות ה-IT יודעות למכור לכם מוצרים ואתם יכולים לעשות תצורה – ולהטמיע. בנוסף, מומלץ להשתמש בפיתוח מבוסס אג'ייל. מה שנדרש מאנשי ה-IT במגזר הממשלתי הוא להיות יצירתיים".

"המנמ"רים צריכים לדחוף לקדמה"

ישראל רום, עד לא מכבר מנמ"ר שירות בתי הסוהר, וכיום יועץ מחשוב, אמר כי "נדרש להמשיך וליישם טכנולוגיות חדשניות בממשלה ובתעשייה. ייעודם של המנמ"רים במגזר הממשלתי, כמו גם של הממשלה כולה – הוא להוות גורם הדוחף לקדמה ויוזם חדשנות".

לדברי רום, "יש כיום טכנולוגיות המצויות בתחילת דרכן, כגון אלה העונות למגמת האינטרנט של הדברים, IoT, היכולות להשתלב במגזר הממשלתי. כך, למשל, בעולם ניטור מלאי, ובחינת תקינותו וזמינות המוצרים שבמלאי".

"ספקיות ה-IT", סיים רום, "צריכות להתחרות בממשלה לא על הכסף – אלא על החדשנות והיצירתיות אותן הן תספקנה למנמ"ר הממשלתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים