שווה צפייה: בואו לפגוש את Taboola, המיזם שמייצר המלצות צפייה

מכירים את המלצות הצפייה שאתם פוגשים באתרי אינטרנט? מתברר שיש מישהו שדואג שזה יותאם בדיוק בשבילכם

מאלגוריתם שצריך לבחור תוך מספר שניות את התוכן הרלבנטי מתוך מילוניי פריטי מידע. Taboola

האינטרנט, שמשחר ימיו מציע מוצרים במודל עסקי חינמי, מתקשה ביצירת הכנסות לקיום הפעילות שלו ולהגדלת הרווחים. לתוך קושי זה נוצרו מגוון חברות שמנסות לייצר הכנסות מפרסום עבור חברות ומותגים. Taboola פיתחה מנוע המלצות לצפייה בתכנים ופלטפורמה למוניטיזציה, כיצד הופכים תנועת מבקרים באתרים מסחריים באינטרנט לכסף. החברה הוקמה ב-2007 על ידי אדם סינגולדה, בנו של נגן הגיטרה המחונן אבי סינגולדה, שמוכר לרבים מלהקת הנגנים של שלמה ארצי.

Taboola פיתחה מנוע המלצות לצפייה בתכני וידיאו, שמתבססות בין השאר על הקשר, תוכן שקשור לתחום שבו עוסקת הכתבה, התנהגות דומה של גולשים נוספים, נושאי שיחה ושיתוף פופולריים ברשתות חברתיות באזור הגיאוגרפי שממנו מגיעים הגולשים והתאמה אישית. בנוסף לאיסוף נתונים, החברה עוקבת אחרי סמן העכבר שהגולש מזיז ויכול להעיד על כוונותיו ומהו המיקוד שלו. כל אלה מובילים לכך שהגולש מקבל מוצר רלוונטי לו ולפרופיל שהורכב עבורו.

הטכנולוגיה מאחורי פעילות החברה מורכבת מאלגוריתם שצריך לבחור תוך מספר שניות את התוכן הרלוונטי מתוך מיליוני פריטי מידע. Taboola מצליחה לייצר רווחים מאתרים מסחריים שרוצים לקדם את התוכן שלהם, או מאתרי תוכן שרוצים לקדם כתבות דרך אתרים מובילים אחרים.

יצוין כי Taboola פועלת מתל אביב וניו-יורק ומעסיקה כ-200 עובדים. היא לא מסתפקת בכלים של ורכשה את החברה האמריקנית Perfect Market, מתוך מטרה להגדיל את מגוון מוצריה ואת האפשרויות לייצר מנועי הכנסה.

סינגולדה הוזמן להציג את דבריו על ידי TEDX, חברה בת של TED, שמארגנת כנסים ברחבי העולם ובוחרת נואמים ומרצים מצטיינים בתחומם. הוא ואביו הוזמנו לדבר על גיבורים. השניים לבית סינגולדה הופיעו יחד על הבמה – אדם הסביר על החברה שלו ואבי ניגן על גיטרה במיומנות של אמן וירטואוז.

הנתונים הסטטיסטיים של Taboola מרשימים בהחלט: 150 מיליארד המלצות בחודש, 400 מיליון מבקרים ייחודיים ויותר ממיליון פריטי תוכן, ווידאו, טקסט אשר מוצעים בשוק מסחרי שהוקם למטרה זו.

Taboola הגיעה באחרונה למקום השני ברשימת חברות ההיי-טק הצומחות ביותר באזור EMEA של Deloitte, עם שיעור צמיחה של 42,048% – נתון שנראה דמיוני. בפברואר 2013 היא גייסה 15 מיליון דולר באמצעות קרן ההון-סיכון פיטנגו, בנוסף לגיוסים של 10 מיליון ב-2012, תשעה מיליון ב-2011 ושישה מיליון דולר ב-2007, עם הקמת החברה. Taboola מוערכת בשווי של כמיליארד דולר, ועומדת כעת לפני הנפקה בבורסה.

החברה מסרה על מכירות בהיקף עצום, של יותר מ-100 מיליון דולר בשנה, שעברו את היקף המכירות של המתחרה הישראלית שלה, אאוטבריין (Outbrain), שאף היא מוערכת בשווי של כמיליארד דולר ומצליחה לייצר הכנסות של מאות מיליוני דולרים. גם אאוטבריין עוסקת בתחום המלצות התוכן שמוצבות באתרי תוכן, וגם היא מרוויחה מההקלקות.

"מלחמת האחיות" של שתי החברות הישראליות היא על אותם אתרים. החברות מציעות יישום שונה של אותו צורך ושתיהן מצליחות , למרות התחרות, לייצר הכנסות גבוהות ולגדול באופן קבוע ובולט.

אל תוך התחרות העזה הזו נכנסת כעת יאהו! (!Yahoo), שמציעה אף היא כלי של המלצות תוכן, וייתכן שבהמשך הדרך תנסה לרכוש את אחת מהשתיים.

חוות דעה אישית: Taboola,  בהובלה בטוחה של אדם סינגולדה, עשויה להיות פורצת הדרך בין החברות בישראל שעוברות שווי של מיליארד דולר ויותר, מה שיבוא לידי ביטוי בהנפקה שבה היא תימכר בסכום גבוה יותר. הנטייה בישראל הייתה עד היום שחברה שמגיעה לשווי זה נמכרת ופעילותה עוברת לחו"ל. Taboola, אאוטבריין, Wix וחברות לפיתוח אתרים יכולות להיות סמן ימני להמחשה של קיום חברות גדולות בהיי-טק הישראלי, שיכולות לגדול ולסמן את הרף לאחרות. זו יכולה להיות מעין תעודת בגרות, שתסמן שצעדנו צעד נוסף, מעבר לפיתוח טכנולוגיות חדשות, ולהפר את התחושה השגויה שחברות ישראליות לא יכולות לנהל מכירות בהיקף גדול מאוד.

אקזיט הוא כבר לא מטרה ראשית בהצלחה של חברות ישראליות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים