אלכס ווייט, VMware: "המנמ"ר צריך להחליף חומרה בתוכנה – ואז יקבל אבטחה"

סגן נשיא החברה סיפר על מחקר שערכה החברה בקרב אלפי מנמ"רים, לפיו 73% מהם חשים כי ארגונים קטנים וזריזים נוגסים בנתח השוק שלהם

אלכס ווייט, סגן נשיא לארגונים עסקיים, VMware לאזור EMEA . צילום ניב קנטור

"החומרה הופכת לפחות ופחות רלוונטית עבור המנמ"ר ומנהלי התשתיות. הטמעת התוכנה במערך המיחשוב בשכבות הדטה סנטר, מביאה את הערכים המצופים, של אג'יליות, יכולת תגובה מהירה וחיסכון – ובנוסף, ולא פחות חשוב – משפרת את רמת האבטחה הארגונית", כך אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים אלכס ווייט, סגן נשיא לארגונים עסקיים, VMware לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזה"ת ואפריקה).

לדברי ווייט, "המנמ"ר נדרש להגדיר מחדש את האופן בו הוא מתכנן ובונה את מערך ה-IT שלו. עליו לעשות זאת באופן הדוק יותר לעסק, עם יותר יישומים, יותר שירותים עסקיים, חיבור צמוד יותר ללקוחות בריבוי ערוצים – והכול בפחות משאבים". הדבר, ייעשה, הסביר, "על ידי הכנסת יותר אמצעי IT בשכבות הארגון השונות, הכנסת חדשנות והפיכת הארגון לדיגיטלי. כך, ה-IT יסייע לחדירה ליותר שווקים, לשימור לקוחות קיימים ולהרחבת מעגל הלקוחות החדשים. ההגדרה מחדש של המנמ"ר את מערך ה-IT שלו תיעשה על ידי שילוב בין וירטואליזציה, אינטרנט, וחדשנות".

"על כל מנמ"ר ומנמ"ר", אמר ווייט, "להפנים כי תמונת המצב ונוף ה-IT משתנים דרמטית. מרכיב משמעותי ב-IT הארגוני הוא הקישוריות. כל עובד ארגוני – מסהרה באפריקה ועד האזורים הקפואים בצפון קנדה – רוצה להיות מחובר, ולקבל כל יישום וכל פריט מידע. הצורך העסקי משתנה ללא הרף וכל עובד רוצה הכל –  ועכשיו".

אי אפשר לחכות 6 שבועות ליישום

לשם כך, הסביר ווייט, "המנמ"ר נדרש 'לעדכן רסה' ולהבין שמה ששירת אותו במשך עשור וחצי – כבר לא ישים. עליו לבנות מערך IT זריז, תגובתי, בעל יכולת גידול, עם אספקת שירותים מהירה. חלפו עברו הימים שמישהו ממחלקת השיווק היה מסביר צורך מסויים למנמ"ר, והוא היה משיב 'אדבר עם צוות הרישות והתקשורת שלי. תוך 4-6 שבועות תהיה לך תשובה'. זה כבר לא עובד היום, כי השוק משתנה והוא תחרותי מבעבר".

ווייט ציטט מחקר שערכה החברה בקרב אלפי מנמ"רים, לפיו 73% מהם חשים כי ארגונים קטנים וזריזים נוגסים בנתח השוק שלהם. נתון זה ואחרים מאותו מחקר, אמר ווייט, "מבהירים את הצורך בשינוי השמרנות הבסיסית הקיימת ב-IT. יש לעשות זאת בכמה רמות: עזיבת החומרה שאינה רלוונטית, הכנסת תוכנה שתניע את החדשנות, הבאת הווירטואליזציה לכלל שכבות ה-IT, מעבר לשרתים – גם לאחסון ולרישות. אלה פעולות שיניבו חיסכון תפעולי בהוצאות ויספקו משאבים שיוקצו לטובת חדשנות".

לדברי ווייט, "רק ספקיות IT שיתנו לארגונים את הגמישות הנדרשת, יזכו באמונם. יש להעביר את המיקוד בדטה סנטר מהחומרה – אל עבר התוכנה. התוכנה היא שתסייע בניתוח כמויות עצומות של נתונים לטובת קבלת החלטות בעלות ערך עסקי בארגון. על המנמ"רים לשלב בין דטה סנטר מוגדר תוכנה, SDDC (ר"ת Software Defined Data Center), בין ענני מחשוב פרטיים וציבוריים ובין מחשוב משתמשי הקצה. כך המנמ"רים ישמרו את ההוצאות שהשקיעו במערכות ה-Legacy, יעבירו יותר תקציבים מהתחזוקה לפיתוח וכך הם יזריקו חדשנות מבוססת IT לארגון".

התוכנה, אמר ווייט, "היא שתניע את החדשנות מבוססת ה-IT מהדור הבא. היא תסייע לארגון להניב ערכים עסקיים בצורה גדולה ומהירה יותר". לדבריו, "ערך מוסף לא פחות חשוב, טמון בהיבט האבטחה". כך, ציין ווייט, "אנו עדים ללא הרף לארגונים המותקפים על ידי האקרים – מטארגט (Target) ועד סוני (Sony). מנהלי האבטחה לא הפנימו שעליהם לשנות את הלך המחשבה המסורתי – של הגנה על גדרות הארגון ההיקפיים. עליהם להבין כי הם נדרשים להתמודד עם חדירות שכבר אירעו – ולצמצם את נזקן".

לדבריו, "פלטפורמת NSX שלנו מספקת וירטואליזציה של רשתות תקשורת ותשתית רשת של הארגון, במטרה לאפשר רמות שרות חדשות ושיפור המהירות, הזריזות התפעולית והחיסכון הכספי. זה המשך המהלך שהושג בוירטואליזציה של השרתים בעבר. אנו עורכים הפרדה מלאה בין החומרה לבין שירותי הרשת המסופקים בתוכנה, מה שמספק רמת אבטחה גבוהה. כך, הנוזקה שחדרה – אם חדרה – למערך ה-IT הארגוני, אינה 'יודעת' שאנו מבודדים אותה. אנו עושים וירטואליזציה ברמת הרשת, ומספקים מודל תפעולי חדש, המאפשר למפעילי התשתיות לפעול בגמישות טובה יותר, באופן ממוכן, בלי להאיט תהליכים עסקים. זאת, לצד ניצול טוב יותר של המשאבים בארגון – עם רמת אבטחת מידע גבוהה  יותר. אנו מספקים 'מיכלים' מבודדים, מופשטים ומאובטחים, ובנוסף, איננו יוצרים צווארי בקבוק ברמת התעבורה של התקשורת".

"המעבר לתוכנה הוא מחוייב המציאות", אמר ווייט, "ארגונים מתחילים להפנים זאת ואני מעריך כי עד סוף העשור כל הארגונים בעולם יחוו את השינוי הזה. לא תהיה לארגונים ברירה, אלא לעשות זאת, אם הם חפצי חיים ורוצים לקבל שירותים ויישומים חדשים, ובצורה מהירה. החדשנות מבוססת תוכנה בדטה סנטר תגדיל את משקלה הסגולי בשנים הקרובות". ווייט הוסיף כי, "נוצר IT חדש, עם זמינות של היישומים, ריבוי שלהם, ועם יכולת לקבלם בעולם הנייד, יכולת להנפיק שירותים ויישומים חדשים תוך דקות ולא חודשים. את כל היישומים והשירותים עוטפת מעטפת אבטחת מידע".

ווייט סיים באמרו כי "השוק הישראלי הוא חדשן ביותר, שני רק לעמק הסיליקון. זהו שוק מעניין עבורנו, הן בהיבט של ריבוי חברות ההזנק בעולם אבטחת המידע וההגנה מפני הסייבר – והן בהיבט שלקוחותינו בישראל הם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות חדשות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים