ה-"מתנה" של צבא סוריה האלקטרוני לחג ההודיה: מתקפות על אתרי חדשות מובילים

האקרים של הקבוצה תומכת אסד חדרו לאתרים של CNBC ,CBC, הבוסטון גלוב ועיתונים מבריטניה ופרסמו שם את ההודעה: נפלת קורבן למתקפה של צבא סוריה האלקטרוני

המתקפות גואות. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

צבא סוריה האלקטרוני נתן "מתנה" לאתרי חדשות מובילים לרגל חג ההודיה – מתקפות קיברנטיות, שגרמו להצגת חלונות קופצים (פופ אפים) עם ההודעה You've been hacked by the Syrian Electronic Army (נפלת קורבן למתקפה של צבא סוריה האלקטרוני). ראו את ההודעה הזאת מבקרים שנכנסו במהלך החג לאתרי חדשות ידועים ברחבי העולם, ובכלל זה CNBC ,CBC, הבוסטון גלוב (Boston Globe) ואתרים של עיתונים מבריטניה.

האתרים של העיתונים עצמם לא נפרצו, והמתקפה התבססה על הסטת התעבורה שאמורה הייתה להגיע לשרתים של הסטארט-אפ Gigya. החברה מספקת שירותי זיהוי מצד שלישי לאתרי מדיה, לשרתים שבהם עשו שימוש ההאקרים תומכי הנשיא הסורי, בשאר אל אסד. הסטת התעבורה בוצעה באמצעות שינוי של רשומות DNS ששימשו את Gigya.

פטריק סיילר, מנכ"ל Gigya, מסר בסוף השבוע כי הבעיה נפתרה וכי לא נגרם שום נזק בפועל לאתרי האינטרנט. "אני מבקש להבהיר באופן חד משמעי: לא הפלטפורמה של Gigya ולא משתמשים, מנהלי מערכת או נתונים כלשהם ספגו פגיעה או היו נתונים בסיכון כלשהו", על פי ההודעה של סיילר. הוא הוסיף כי "בעקבות המתקפה נקטנו באמצעים נוספים כדי למנוע מתקפות דומות בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים