מרטין וורן, נט-אפ: "ישראל אטרקטיבית וייחודית עבורנו"

"ישראל חשובה לנט-אפ מבחינת הכנסות ונתח שוק, ויש הרבה מאוד טכנולוגיה שמגיעה ממנה", אמר וורן, מנהל השיווק של פתרונות הענן ב-EMEA בחברה

מרטין וורן, מנהל השיווק של פתרונות הענן ב-EMEA בנט-אפ

מכל העיתונאים שנכחו בכנס NetApp Insight 2014, שיועד למדינות EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) היה עיתונאי אחד בלבד חוץ מכותב שורות אלה שהגיע מחוץ לאירופה. הוא היה מדרום אפריקה. העובדה הזאת בוודאי אומרת משהו לגבי החשיבות של השוק הישראלי עבור נט-אפ (NetApp). מרטין וורן, מנהל השיווק של פתרונות הענן ב-EMEA, מחזק את הנחת היסוד הזו.

"ישראל היא מדינה חשובה לנו, יש הרבה מאוד טכנולוגיה שמגיעה מישראל. היא מאוד אסטרטגית עבורנו, גם בכל מה שקשור לגידול", אמר בראיון לאנשים ומחשבים. "זו מדינה ייחודית, בה לנט-אפ יש נתח שוק של מעל 30%, וחשובה גם בכל מה שקשור להכנסות. חשוב לציין שיש בישראל הרבה מאוד סניפים מקומיים של חברות בינלאומיות גדולות, מה שהופך את השוק שם לאטרקטיבי יותר".

טום גורג'נס, מנכ"ל נט-אפ, אמר שהעולם הולך לענן היברידי – לא למגמה אחידה של ענן פרטי או ציבורי. אתה יכול להרחיב?
"יוצא לנו לדבר הרבה עם לקוחות, שותפים וארגונים. הרבה מאוד רצו לעבור לענן עקב יתרונות כמו העלויות המופחתות והגמישות של הענן, אבל הם לא רצו ללכת עד הסוף, כי היה חשוב להם לשמור חלק מהמידע אצלם. בגלל זה, הפתרון הוא היברידי.

נט-אפ מציעה להם אחסון רגיל, On premise, ענן ופתרון שהוא שילוב של השניים. הבחירה היא של הלקוח. לנו זה לא משנה כל כך ובטח שלא נכריח אותו לעשות כלום. לפעמים לקוח השקיע המון כסף במערכת האחסון שלו והיא עובדת טוב, אז אין צורך להחליף רק לשם ההחלפה. אנחנו מציעים פתרונות שיתאימו גם למצב הזה. אחד מהם הוא ה-NPS (ר"ת NetApp Private Storage), שמאפשר להחזיק את המידע ליד הענן. בכל מקרה, יש למידע את היכולת להיות נייד, וזה מה שחשוב".

מה הפתרון שאתם מעדיפים למכור?
"לא אגיד שאחד הפתרונות שלנו טוב יותר מהאחרים, ויש לנו גם פתרון שמיועד ללקוחות שלא רוצים לבחור משהו ספציפי – הפלקספוד. הוא משלב את כל האספקטים של הענן ההיברידי, וגם התשתית כבר שם. אין לספקים כל מיני בעיות שהם צריכים לדאוג בגללן – המשתמש יכול לעשות בעצמו את כל החיבורים, ההתקנות וההפעלה".

העולם אמנם הולך לענן אבל בישראל, אחוז האימוץ שלו נמוך. יש לכם אסטרטגיה שונה למצב כזה, או שפשוט תתנו לטבע לעשות את שלו?
"אפשר להבין את מי שמפחד מהענן, זה דבר לגיטימי מאוד. גם מבחינת רגולציה – לשנות משהו, במיוחד לענן, זה לחשוף אותו לרגולציה חדשה. אבל, אנחנו בטוחים שיש לזה תועלת, ואנחנו עובדים עם נותני שירות מקומיים, למשל בזק בינלאומי ובינת, שבנתה דטה סנטר משלה. גם ל-EMC יש יכולות בישראל ו-ווי-אנקור מספקת מזה יותר משלוש שנים שירות שמתבסס לחלוטין על נט-אפ. אנחנו יודעים שפרטנר מנסה למצוא את ההזדמנות העסקית בענן. יש לנו הסכמים עם Azure, אקוויניקס (Equinix) ו-AWS, ואפשר לרכוש את האחסון בישראל, אם כי האחסון עצמו נעשה מחוץ לה".

למה הרכישה של Steelstore חשובה לכם?
"Steelstore חשובה מאוד לנט-אפ מאחר שהיא מספקת את האפשרות לבצע גיבוי על הענן, מה שמשלים את החומרה שלנו ונותן לשותפים שלנו, כמו אמזון (Amazon), את היכולת להציע שירות שלא היה קודם. זה עובד עם תוכנת גיבוי קיימת. פתרונות חדשים כאלה מביאים לקוחות חדשים".

בעולם הטכנולוגיה יש ריבים רבים: סמסונג (Samsung) ואפל (Apple) זו דוגמה קלאסית, והריב בין אורקל (Oracle) וסאפ (SAP) הסתיים ממש השבוע. בענן נראה שכולם חברים וכולם עובדים ביחד. איפה התחרות בעצם?
"אתה שואל שאלה קשה. בוא נגיד שלא נכון שאין לנו לפעמים ויכוחים עם חברות אחרת, אבל בגדול, אנחנו לא מפורסמים בדבר הזה. הבסיס לכך הוא העובדה שנט-אפ לא מספקת את הענן עצמו, אלא רק את שירותי האחסון וניהול האחסון. כך אנחנו יכולים לעבוד עם מספר רב של שותפים ולהציע את השירותים שלנו יחד איתם. זה נותן לנו הרבה מאוד גמישות והרבה יחסים טובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים