אנליסטים: העסקה בין גוגל לסוני עשויה להוות ציון דרך במלחמת הדפדפנים

במסגרת העסקה הסכימה ענקית האלקטרוניקה היפנית להתקין מראש את דפדפן כרום במחשבי Vaio מתוצרתה ● שרי מק'ליש, אנליסטית מפורסטר: "זהו בהחלט ציון דרך משמעותי מבחינת גוגל, מאחר וזוהי דרך מהירה במיוחד להגביר את נתח השוק של תוכנות. למעשה, במידה רבה כך הגיעה מיקרוסופט לעמדה שבה היא נמצאת כיום"

כשנה לאחר שגוגל (Google) שחררה ברעש גדול את כרום (Chrome), דומה, כי דפדפן האינטרנט של ענקית החיפוש לא הצליח לעמוד בציפיות, ונתח השוק שלו עומד על פחות מ-3%. אולם, אנליסטים מעריכים, כי העסקה שנחתמה לאחרונה בין גוגל לסוני (Sony), במסגרתה הסכימה ענקית האלקטרוניקה היפנית להתקין מראש את כרום במחשבי Vaio מתוצרתה, עשויה להוות נקודת מפנה במלחמת הדפדפנים.

ריי ואלדס, אנליסט בגרטנר (Gartner), אמר, כי "בשנה שעברה נראה היה כאילו גוגל הולכת לדחוף את כרום הרבה יותר חזק מכפי שהיא דחפה את הדפדפן בפועל. בעסקה הנוכחית מאותת החברה לשוק ולמתחרותיה, כי בכוונתה לנקוט בגישה מסורתית יותר לצורך קידום הדפדפן שלה". ואלדס ציין, כי על אף שעסקאות מסוג זה נפוצות יחסית, זוהי הפעם הראשונה שבה דפדפן שאינו של מיקרוסופט (Microsoft) הצליח לפלס את דרכו לסדרת ייצור של מחשבים אישיים. בכך, למעשה, אימצה גוגל גישה שיווקית המזוהה עם יריבתה הגדולה.

שרי מק'ליש, אנליסטית מפורסטר (Forrester), אמרה, "כי זהו בהחלט ציון דרך משמעותי מבחינת גוגל, מאחר וזוהי דרך מהירה במיוחד להגביר את נתח השוק של תוכנות. למעשה, במידה רבה כך הגיעה מיקרוסופט לעמדה שבה היא נמצאת כיום".

יצוין, כי הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) דיווח, שסוני הסכימה לא רק להתקין את כרום במחשבי Vaio, אלא אף להציב אותו כדפדפן ברירת המחדל, ואילו בפייננשל טיימס (Financial Times), אשר היה הראשון לדווח על העסקה, נכתב בימים האחרונים, כי גוגל רוקחת עסקאות דומות עם יצרניות מחשבים נוספות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה

    "זוהי הפעם הראשונה שבה דפדפן שאינו של מיקרוסופט (Microsoft) הצליח לפלס את דרכו לסדרת ייצור של מחשבים אישיים" לא נכון, אם מביאים את ספארי של אפל בחשבון.

אירועים קרובים