לא מפחדים מהענן, מיישמים מובייל ומסתכלים על המדיה החברתית

מנמ"רים מכמה מגזרי משק גדולים מסכמים את 2014 ומספרים איך הם מתכוונים להתמודד עם הטרנדים החמים: מעבר לענן, הטמעה וניהול המובייל ושילוב הרשתות החברתיות ● המסקנה היא שתפקידו של המנמ"ר להיות קשוב למה שלקוחותיו רוצים אבל גם לא לשכוח את האחריות ותפקידו העיקרי: להגן על המידע הארגוני

המשתתפים סיכמו את 2014 שהייתה. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

המנמ"רים שהשתתפו בפנל הסיום של כנס פורום המנכ"לים והמנמ"רים C3 מבית אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה בסורנטו שבאיטליה, התבקשו לסכם את השנה הלא פשוטה ולספר לנציגי החברות הספקיות על תוכניותיהם ל-2015, שכבר מתדפקת על הדלת.

למעשה, הם נתבקשו להשיב לטענות שנשמעו בין ההרצאות של הספקים לפיהן חלק מהמנמ"רים מנסה להתעלם מהטרנדים החמים כיום ולהדחיק אותם הצידה. הכוונה היא למובייל, ענן ורשתות חברתיות. שיחה קצרה איתם מוכיחה כי הספקים לא ממש מדייקים: באותם מגזרים בהם המנמ"רים פועלים לא מפחדים מענן, מיישמים בכיף מובייל ומסתכלים על הרשתות החברתיות.

בין לבין סיכמו המנמ"רים המשתתפים את 2014, שלכל הדעות הייתה שנה לא פשוטה ומאתגרת.

שי גוטמן, מנמ"ר השלוחה הישראלית של UPS. צילום: קובי קנטור

שי גוטמן, מנמ"ר השלוחה הישראלית של UPS. צילום: קובי קנטור

שי גוטמן, מנמ"ר השלוחה הישראלית של UPS, אמר כי "למרות השנה הקשה שעברה על כולנו, הצלחנו לייצר Delivery ארגוני לתהליכים עסקיים מרכזיים המגובים בטכנולוגיה מתקדמת, בעולמות ה-ECM, הערוצים המקוונים, המובייל ומערכות הענן העסקיות".

הוא ציין כי החברה כבר נמצאת בפרויקטי ענן ועוברת אליו מהמערכות התפעוליות. "בסוגיית המובייל", אמר, "הדגש הוא על יצירת מערך תומך ברמה התשתיתית (MDM/MAM), אבטחת מידע והגדרת מדיניות BYOD. גם בתחום הזה נתנו מענה ברמת התהליכים העסקיים".

לדברי גוטמן, "השנה הבאה הולכת להיות מאוד אינטנסיבית, לאור המיקוד העסקי של הארגון והוכחת יישום הטכנולוגיות המתקדמות. עולם המדיה החברתית פחות רלוונטי עבורנו, אבל אין ספק שניידות עסקית, פתרונות ענן ועולם הנתונים הולכים להעסיק אותנו רבות".

מהעברת כספים לניהול מזומנים

דובר נוסף בפנל היה איתן בליימן, מנמ"ר ברינקס. הוא אמר כי "החברה מצויה בתהליך של היפרדות מהעולם המסורתי, בו משנעים כסף ממקום למקום בצורה מאובטחת, ומעבר לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים של טיפול וניהול הכסף, ובייחוד המזומנים של הלקוחות".

איתן בליימן, מנמ"ר ברינקס

איתן בליימן, מנמ"ר ברינקס

הוא התייחס לסוגיית הענן בברינקס ואמר כי "החברה מיישמת אותו כבר כיום באופן חלקי. אנחנו משתמשים בענן פרטי לשירותי המיילים, שיתוף נתונים ויישום השילוח המאובטח הבינלאומי. בתחילת 2015, כל שירותי המיילים של ברינקס יופעלו באמצעות אופיס 365 (Office 365) של מיקרוסופט (Microsoft)".

תחום נוסף אליו הוא התייחס הוא המובייל. "אנחנו מצויים בשלבים אחרונים של הטמעת אפליקציה לסלולר שתשתלב במסגרת הפתרונות החדשים של ברינקס לעולם הקמעונאי, כגון הכספת החכמה שאנחנו מספקים ללקוחות", ציין בליימן.

הענן לא בהכרח חוסך משאבים

מוטי לנדס, מנהל מערך התשתיות ואבטחת המידע בחברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה), ציין כי החברה נמצאת בתנופת פיתוח במסגרתה היא מטמיעה פורטלים ארגוניים ופתרונות מובייל לכל רוחב העובדים והלקוחות, בהם הצרכנים והקמעונאים.

"המידע של החברה כבר מזמן לא נמצא בחצר שלה אלא נע על פלטפורמות המובייל השונות", אמר לנדס. "האתגר המרכזי של אגף מערכות המידע שלנו הוא לשמור ולאבטח את המידע של הארגון, את הממשקים ואת התווך ביניהם, למרות חשיפתו באמצעים הללו".

מוטי לנדס, מנהל מערך התשתיות ואבטחת המידע בחברה המרכזית למשקאות קלים

מוטי לנדס, מנהל מערך התשתיות ואבטחת המידע בחברה המרכזית למשקאות קלים

הוא הביע עמדה עצמאית ומקורית בנוגע למחשוב ענן. "הפוטנציאל בהעברת חלק מהתשתיות לענן ברור, אבל יחד עם זאת, המחשבה שהקמת שרת בענן חוסכת את העבודה הכרוכה בתחזוקתו מוטעית מהשורש", אמר לנדס ועורר לא מעט תגובות באולם. הוא הוסיף כי "יש ללכת לפתרונות היברידיים ולשלב בתוכם תשתיות מקומיות, ובכך למקסם את היתרונות ולמזער סיכונים".

"אסור להסתנוור מהשיווק המסיבי אלא לעשות את המהלך בהדרגה, בשיקול דעת ולאחר לימוד והכשרה. יש גם לבדוק את היעילות הכלכלית שלו לטווח הארוך", סיכם.

המובייל בעלייה

טינה בוסתנאי, מנמ"רית בז"ן, אמרה כי "השימוש במובייל קיבל אצלנו ביטוי במספר אפליקציות שכבר עלו לאוויר. המגמה היא להמשיך בכך, מאחר שזמינות המידע וחוויית המשתמש הן מפתח לעידוד מוטיבציה הולכת וגדלה".

היא התייחסה לענן ואמרה כי "הגישה בנושא הטמעת פתרונות בתחום זה בארגון צריכה להיות מושכלת ואחראית, תוך מתן דגש על אבטחת המידע וההגנה על נכסי המידע של הארגון".

טינה בוסתנאי, מנמ"רית בזן. צילום: ד"ר עדי קפליוק

טינה בוסתנאי, מנמ"רית בזן. צילום: ד"ר עדי קפליוק

"2014 תירשם כשנה טובה בתחום מערכות המידע בבז"ן. היא כללה יישום עולמות תוכן לפרויקטים עסקיים שמגדילים את הרווחיות, וכן פרויקטים טכנולוגיים, כגון שדרוג תשתיות מבוסס טכנולוגיות וירטואליזציה".

בפנל השתתף גם שי בסון, סמנכ"ל הטכנולוגיות של חברת הביטוח מגדל.

השורה התחתונה: המנמ"רים בארגונים במשק לא מתעלמים מהטרנדים החדשים ומבינים היטב שעליהם להתאים את עצמם למציאות. אבל כאשר הם באים לפרוט את כל אחד מהטרנדים כדי ליישם אותו, הם צריכים לחשוף את כישורי הניהול והמנהיגות שלהם, שכן בתחומים מסוימים, כמו המובייל והמדיה החברתית, הלחץ מלמטה הולך ומתגבר, ולעתים סוחף גם את ההנהלה. תפקידו של המנמ"ר לעמוד בחזית, להיות קשוב למה שלקוחותיו רוצים אבל גם לא לשכוח את האחריות ותפקידו העיקרי: להגן על המידע הארגוני, ולא משנה היכן הוא נמצא ועל איזה פלטפורמה הוא מוצג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים