אופיר זמיר, VMware: "אחד ממאפייני ה-SDDC – מעבר ה-'חוכמה' מהחומרה לתוכנה"

"ה-SDDC בא לשנות את המצב, שמתאפיין במורכבות מערכות ה-IT, עלויות רבות של תחזוקה ותפעול ידני בחלקו, ולהגיע לגמישות בדטה סנטר, יכולות לשינויים מהירים, מיכון שירותי ה-IT וצמצום עלויות", אמר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי בחברה

אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי ב-VMware. צילום: קובי קנטור

"תפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC) נבנתה לפני שנתיים-שלוש וכיום קורמת עור וגידים. מדובר בהתפתחות ולא במהפכה, שאחד המאפיינים שלה הוא המעבר של ה-'חוכמה' מהחומרה אל התוכנה", כך אמר אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי ב-VMware.

זמיר דיבר בפתחו של כנס השותפים העסקיים של הסניף המקומי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') במלון שרתון בתל אביב.

הוא ציין כי "מטרת תפיסת ה-SDDC היא לשנות את המצב הקיים, שמתאפיין במורכבות מערכות ה-IT, עלויות רבות מדי של תחזוקה ותפעול שהוא בחלקו ידני ולא אוטומטי, ולהגיע לגמישות בדטה סנטר, יכולות לשינויים מהירים, מיכון של שירותי ה-IT ובשל כך – צמצום עלויות".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"יש לשנות את המצב הנוכחי, בו ל-IT קשה 'לזוז' ולהתנהל, ולהביא לכך שהוא ירוץ באותו הקצב של העסק", אמר זמיר. "הדבר ייעשה על ידי הכנסה של כמה שיותר חוכמה ובקרה לתוך ה-HyperVisor".

"בעבר, הרישות והאחסון נוהלו בתפעול ידני. כיום, המטרה היא להכניס יכולות של מיכון גם לאזורים אלה", אמר. "תפיסת ה-SDDC מאפשרת מיכון לא רק בווירטואליזציה של השרתים, אלא וירטואליזציה גם בעולמות האחסון והרישות. זאת, לצד חומרה מהירה וחזקה. היום זה הזמן לגעת ברכיבי הרשת, שבעבר לא נגענו בהם. בדרך זו, שכבת הווירטואליזציה, שרצה בתוך ה-HyperVisor , יודעת לעשות הקצאות ושינוי הקצאות, ולהריץ עומסים בצורה וירטואלית בדטה סנטר. כך ניתן ליצור ענן בן כלאיים".

זמיר הוסיף כי בתחילת שנה הבאה תושק גרסה 6 של vSphere. "יהיו בגרסה הזו יכולות חדשות מבחינת יתירות ושרידות, מהירות הביצועים וגמישות, ותמיכה בהמשכיות עסקית של המכונות הווירטואליות, עם ריבוי מעבדים. בדרך זו, לקוחות ארגוניים יוכלו ליצור דטה סנטרים וירטואליים, ובתוכם ספריות תוכן", אמר.

"שוק האחסון משתנה"

בהמשך דיבר זמיר על היבט נוסף שמשתנה בעולם ה-IT – האחסון. "שוק הדיסקים של האחסון משתנה. כיום, יש בשרתים יותר מעבדים, ומנגד יש את עולם ה-SSD, הפלאש (Flash)", אמר. "המענה שלנו לכך הוא אחסון מבוסס תוכנה, שמקרב את הדטה ליישומים ומאפשר לקבוע הגדרות ומדיניות – מאחסון אחד לאחסון שני, וליצור שינויים במערכי האחסון בלי כל קושי. הכנסת ה-HyperVisor לאחסון משנה עולם זה. ניתן 'לראות' את כל מערכי האחסון, 'לדבר' איתם, ולענות לכל הצרכים בתחום. יש יכולת אספקה בכל שכבת אחסון, עם ממשק פתוח, יכולת בניית שירותי אחסון באופן דינמי ויכולת לנהל את כל זה בצורה גרנולרית".

כך, הסביר זמיר, "הווירטואליזציה, שמשמעה הפשטה והקצאה של התשתיות ומשאבי המחשוב, מגיעה לעולם האחסון. ניתן לקבל 'מיכל', 'בריכה' עם כלל הקיבולת, והיא זמינה בשכבה הווירטואלית: אפשר לטפל באחסון בצורה אוטומטית, לבצע שכפול, מניעת שכפול ושאר יכולות. יש תאימות מלאה בין האחסון והעולם הווירטואלי, כשהמטרה היא לא להחליף את האחסון הקיים, אלא לקבל יכולת 'לדבר' ו-'לבקש' ממנו דברים. כך מתקבלת מדיניות אחסון לכל השכבות – הפיזיות והווירטואליות. התוצאה היא Storage As A Service – אחסון כשירות, עם יכולות שירות עצמי, מיכון, הקצאה ותפעול אוטומטי".

זמיר ציין את ההכרזה על Evo Rail, שהתקיימה באחרונה. "מדובר ביכולת לייצר תשתית שמסייעת ללקוחות ליישם SDDC במהירות, על ידי פריסה אוטומטית של התקנים, שמשלבים שרתים ואחסון וירטואלי מובנה", אמר. "הטכנולוגיה מיועדת לפשט את הצורה שבה חברות בונות את הדטה סנטר מוגדר התוכנה שלהן ומתפעלות אותו. הפתרון מאפשר ללקוחות להגדיל את תשתית ה-IT, והכול בלחיצות בודדות על העכבר. הוא מפשט בצורה נכרת את השירותים מוגדרי התוכנה, תוך הפחתת ההוצאות על תפעול".

הוא סיכם באמרו כי "המטרה שלנו היא לשנות את העולם בו היו עמודי מחשוב נפרדים ולהביא לאספקת שירותי IT בצורה מהירה, על ידי איחוד תשתיות ה-IT והחצנת השירותים בפורטל שירות עצמי, שלנו או של ספקיות אחרות. הגדלנו את ההזדמנויות העסקיות שלנו, כי אנחנו פועלים ביותר שדות ב-IT. ה-SDDC הוא לא חזון – הוא כבר קורה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים