Vocalreferences: המלצות לקוחות – הדור הבא

אחד מכלי השיווק האפקטיביים ביותר של בתי עסק הוא המלצות מפה לאוזן ● שני יזמים לקחו את הנושא עוד צעד קדימה והקימו פלטפורמה שמאפשרת ללקוחות להמליץ על עסקים בתפוצה רחבה, באמצעות וידיאו

מימין: דיוויד ברט ודיוויד ונר, מקימי החברה

אחת הבעיות שכל עסק שנמצא ברשת מתמודד איתן היא איך להביא לאתר שלו טראפיק, כיצד להביא את הקהל הנכון לאתר – זה שישאיר את פרטיו בעסק, ירכוש את המוצרים שלו ויאפשר לו לגדול.

הפרסום באינטרנט הולך ומשתנה עם השנים וגולשים נעשים אדישים כלפי באנרים, מודעות טקסט שמופיעות באתרים וכתבות שהם קוראים. העובדה הזו מאלצת את מערכות הפרסום להיות מתוחכמות יותר בפנייה אל לקוחות. אחד הלקחים שנלמדו בשנים האחרונות הוא שתוכן, בעיקר תוכן בווידיאו, יוצר עניין רב אצל גולשים, בעיקר אלה שגולשים במכשירים ניידים – שמספרם הולך ועולה.

אלמנט חשוב בפרסום הוא אמינותו. אם אני, כבעל עסק, אומר על המוצר שלי שהוא הכי טוב שיש – זה דבר אחד, אבל אם מישהו אחר, נטול אינטרסים מובהקים, יעשה זאת – תהיה לכך השפעה טובה יותר, באופן משמעותי.

Vocalreferences מציעה לבעלי עסקים אפליקציה לאנדרואיד (Android) או ל-iOS שכוללת מערכת בה יכול כל לקוח להמליץ על עסק שהוא השתמש בשירותיו. נהניתם מביקור במלון מסוים? אהבתם חנות מסוימת? האינסטלטור שלכם עשה עבודה טובה? תוכלו לפרסם המלצה עליו/ה בטקסט או בווידיאו. כל מה שצריך הוא מצלמה – וכאלה יש במרבית המחשבים והטלפונים החכמים.

החברה הוקמה לפני כשנה וחצי על ידי דיוויד ברט ודיוויד ונר, ששניהם ניהלו חברות שונות לקידום אתרים. הם הבינו שמדובר בתחום רווי ושכדאי להם לחפש תחום אחר שבו תהיה להם עדיפות על פני האחרים ושהם יוכלו להתפתח בו. השניים פיתחו את המערכת, שמאפשרת להקליט או לכתוב את ההמלצה, כמו גם לסמן תגיות, מה שעוזר בצורה משמעותית למצוא את ההמלצה במנועי חיפוש, ולכתוב הסבר על הווידיאו. ניתן לשתף את ההמלצה בקלות באתר של העסק ובפייסבוק (Facebook).

כל המלצה צריכה לעבור אישור של בעל האתר או בעל העסק לפני פרסומה. כך, למשל, הוא יכול שלא לאשר המלצות של אנשים שאין להם ידע טכנולוגי. המערכת מאפשרת גם ללקוחות הממליצים לשתף את ההמלצה שלהם, ובעלי העסקים יכולים לבנות מערכת לתגמול ממליצים ששיתפו את המידע.

החברה משתמשת ב-Word of Mouth – תוכן שהגיע מהלקוח באופן ישיר. זו שיטת שיווק שנחשבת יעילה ביותר, נתפסת אמינה מאוד ומעט מאוד אנשים שחושבים שהיא מוטה. היא גייסה עד כה כ-100 אלף דולר ועומדת בפני סבב גיוס נוסף. יש לה כ-4,000 מנויים שכל אחד מהם משלם 15.99 דולר לחודש או 159 דולר לשנה. היא משתפת פעולה עם Wix ועם הפלטפורמה של יאהו! (!Yahoo) לעסקים קטנים ונמצאת בחנות האפליקציות שלה.

החזון של Vocalreferences הוא להציע את שירותיה לעשרות אלפי אתרים ועסקים. מבדיקות שעשתה החברה עולה כי העובדה שהיא מציעה המלצות של לקוחות על עסקים בווידיאו קוסמת לעסקים ומבליטה בעיניהם את הפעילות הפרסומית שלה.

חוות דעת

Vocalreferences הוא סטארט-אפ חדש, יצירתי, שמציע כלי נוח ושימושי לאתרים קטנים וגדולים כאחד. העובדה שמדובר בהמלצה אישית של לקוח, של מישהו כמוך וכמוני, כזו שיוצרת את הרושם שמדובר בהמלצה כנה ואמינה, תורמת משמעותית ליכולת להרוויח מפרסום בכלי זה. הוא יכול להיות משלים לפרסום ב-Adwords.

העובדה שהמקימים הגיעו מתחום קידום האתרים מהווה יתרון לחברה וללקוחותיה, שיוכלו לנצל את ניסיונם בתחום.

הקושי של החברה עלול להיות ביצירת שיתופי פעולה, איך להגיע לחשיפה רבה ככל האפשר לשירות שהיא מציעה. שיתוף הפעולה שלהם שכבר מתקיים עם Wix ועם הפלטפורמה של יאהו! לעסקים קטנים הם צעדים בולטים בכיוון, שיכולים להיות חלק מהדרך הנכונה לייצר הכנסות גבוהות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים