אייקיוטק – גם נגד אימו של ח"כ איתן כבל

חבר הכנסת פרסם בפייסבוק שלו דרישת תשלום ששלחה החברה לאימו וכתב: "עם שושנה כבל לא מתעסקים!" ● המנכ"ל בתגובה: לא ניסוג מהדרישה; אם הוא לא ישלם - הוא יפגוש את ההוצאה לפועל

ח"כ איתן כבל עם מכתב הדרישה שקיבלה אימו מאייקיוטק. צילום: עמוד הפייסבוק שלו

אזרחים רבים קיבלו דרישות תשלום מאייקיוטק על שירותים שלטענתם לא צרכו, כולל שושנה כבל, אימו של ח"כ איתן כבל. כמו רבים אחרים, השתמש חבר הכנסת בעמוד הפייסבוק (Facebook) שלו כדי לצאת נגד החברה. זאת, לאחר שלפני חצי שנה יזם הצעת חוק שלדבריו, אמורה לשים סוף לנושא.

בפוסט חריף שפרסם כתב כבל: "אייקיוטק, הפעם הגזמתם – עד אמא שלי! שושנה כבל היא אישה מדהימה. יש לה אינספור מעלות, אבל מה לעשות שחיית אינטרנט וסלולר היא לא. איכשהו זה לא מנע מאייקיוטק לשלוח לה מכתב ארוך ומאיים מעורך דין, שדורש תשלום עבור שירותי תוכן שהיא כלל לא ידעה שקיימים! ואם זה לא מספיק הזוי וחצוף, הם תובעים מאמא לשלם עבור שני מספרי טלפון שונים: אחד בשימושו של אבי, אבשלום, שגלישה, וגם סתם לדבר בסלולר, זה לא בדיוק התחביב שלו; והשני בכלל בבעלות החברה שבה עובד אחי, יזהר!"

הוא המשיך וכתב כי "הצעת החוק שלי נגד מעשי נוכלות כאלה, המכונה 'חוק אייקיוטק', נמצאת בהליכי חקיקה עוד הרבה לפני שחסרי הבושה הללו ניסו לסחוט גם את אמא שלי. אז בנוסף לתביעה שאנחנו שוקלים להגיש, אני מתכוון להמשיך ולקדם את הצעת החוק בכל הכוח, וללמד אותם לקח שלא ישכחו: עם שושנה כבל לא מתעסקים!"

חברת אייקיוטק, שבבעלות בן אופק, מככבת רבות בכותרות בזמן האחרון. בעקבות תביעות שהגישה נגד אלפי אנשים שטוענים שבכלל לא השתמשו בשירותי התוכן של החברה, הוקמו ארגונים למענם, התקיימו דיונים בכנסת, רשויות החוק מנסות לבדוק את הטענות ואפילו נכתב ערך בוויקיפדיה (Wikipedia) בשם "פרשת אייקיוטק".

אופק נעצר באחרונה במסגרת הפרשה בחשד לביצוע עבירות של גניבה, קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה – ושוחרר. המועצה הישראלית לצרכנות אף הגישה תובענה ייצוגית נגד החברה ונגד אופק. הפרשה אף כיכבה בסדרת תחקירים בתוכנית צינור לילה בערוץ 10, שאופק יצא נגדם ונלחם כדי למנוע את שידורם, ואף הגיש תביעה נגד התוכנית ונגד המנחה שלה, גיא לרר, על הוצאת דיבה.

לפני כמה חודשים קנס משרד התקשורת את מפעילות הסלולר סלקום, פלאפון, פרטנר ו-HOT Mobile מאחר שלא שלחו ללקוחות הודעות SMS כשנרשמו לשירותי תוכן עם פרטי השירות, בכלל זה כמה הוא עולה ומהן דרכי הפנייה לחברה כאשר מעוניינים להתנתק ממנו. זאת, בניגוד להוראות שקבע המשרד.

כפי שהוא מציין בפוסט שלו, לפני כחצי שנה הגיש ח"כ כבל הצעת חוק בעקבות הפרשה, שלפיה יצטרכו חברות הסלולר אישור מפורט ומפורש של הלקוח כדי לספק לו שירותי צד שלישי. יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, הכריז כי יסייע לקידום הצעת החוק, "כדי למנוע את פרשת אייקוטק הבאה".

בן אופק מסר בתגובה להודעה של ח"כ כבל כי "התחמקותו מתשלום חובות משפחתו לאייקיוטק באמצעות קידום חקיקה נגד החברה אינה מכבדת את שלטון החוק. הציבור מאס מזמן בשחיתות מסוג זה. יפה יעשה הח״כ הנכבד אם ישלם וייתן דוגמה אישית לציבור החייבים, אחרת ייאלץ להתמודד עם לשכת ההוצאה לפועל. החברה לא תקבל שום איום או סחיטה מצד הח״כ ולא תיסוג מדרישתה לתשלום החוב".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אק"ה

    חברת אייקיוטק הגזימה לגמרי. שנים לא פנו ל"לקוחות" ופתאם אחרי שבע שנים נזכרו. מה זו החרטא הזאת? מי בכלל זוכר מה היה לפני שבע שנים. הבן שלי היה אז בן 12 ופתאם דורשים כסף. על מה?! מי בכלל פנה אליהם וביקש שירות?! ממתי ילדים יכולים להתחייב?! נראה לי שכל מי שאי פעם ניגש לאתר שלהם והשאיר פרטים וכמובן גם לא קיבל כל שירות, פתאם משתמשים בפרטים ההם שהשאיר, כנראה בכלל למטרה אחרת וכלל לא בקשת שירות מתמשך כטענתם, ובם עושים כעת שימוש במאגר מידע מאז. למה לא פנו מיד לדרוש את הכסף שלכאורה שייךם להם. תודה לך איתן כבל על נכונותך לפעול למען הציבור.

אירועים קרובים