סיימון וולש, EMC: "המנמ"ר נדרש להבהרת הערפל בקבלת החלטות – וזה ייעשה על ידי הענן"

"איני מכיר בעובדה שאמזון מובילה בענן" ● "אני רואה את אמזון כמי שמובילה בתחום 'קיבולת על פי דרישה'; אמזון מספקת אחסון ורוחב פס לפי דרישה - לא תהליכים עסקיים, לא מערכות הפעלה, לא היפר-וויזור ולא יישומים. לטעמי, השחקניות בתחום הענן הן חברות המביאות לענן חומרה, לצד חוכמה עם תוכנה ויישומים"

סיימון וולש, סמנכ"ל תפעול EMC לאזור EMEA. צילום: קובי קנטור

"ארגונים נמצאים כיום במצב של אי ודאות וערפל. זה קורה בגלל המצב הכלכלי, עודף נתונים לא מנותחים, תהליכי IT איטיים, ובשל השינויים הטכנולוגיים המהירים. על מערך ה-IT לסייע למנהלים לקבל החלטות משופרות, מבוססות מידע – והדבר ייעשה, בין השאר, על ידי שימוש בענן מיחשוב בן כלאיים", כך אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים סיימון וולש, סמנכ"ל תפעול EMC לאזור EMEA (ר"ת אזור אירופה, המזה"ת ואפריקה).

"הטכנולוגיה משתנה במהירות בכל מגזר תעשייה", אמר וולש, וציטט נתונים של תוצאותיהן העסקיות של יבמ (IBM) וסימנטק (Symantec ),שפורסמו בימים האחרונים, תוך השוואה לאלה של EMC. "שתי המתחרות שלנו חוו צמיחה שלילית, בעוד אנו חווינו גידול", אמר וולש, "הייתי מופתע כי בעבר היה נהוג לומר שאם לקחת יבמ– אתה לא יכול לטעות, ואילו כעת הם נפטרים מעסקי החומרה שלהם. זה מעיד על כך שהשינוי כבר קורה".

מחשוב הענן, הסביר וולש, "הוא דבר מעורפל מבחינת ההגדרה שלו. יש 5,000 הגדרות שונות לענן. אותי זה מצחיק. איך שאני רואה את תפקיד ספקיות ה-IT, ובראשן EMC, הוא שעליהן להביא בהירות ללקוחות הארגוניים". וולש הראה בעזרת דוגמאות, כיצד יצירת אסטרטגייה דיגיטלית לארגון, תוך שימוש במיחשוב ענן, יכולה להניע אותו קדימה. כך, הראה וולש כי מנכ"ל ללוידס בנק (Lloyds bank), הורה להקדיש מיליארד לירות שטרלינג לטובת בניית אסטרטגייה דיגיטלית וטיפול בתחום ה-Big Data ומסחר מקוון, "זהו מוסד בן 130 שנים, זה לא מהלך טריביאלי".

"איני מכיר בעובדה כי אמזון (Amazon) מובילה בענן", אמר וולש, "אני רואה את אמזון כמי שמובילה בתחום 'קיבולת על פי דרישה'. אמזון מספקת אחסון ורוחב פס לפי דרישה – לא תהליכים עסקיים, לא מערכות הפעלה, לא היפר-וויזור ולא יישומים. לטעמי, השחקניות בתחום הענן הן חברות המביאות לענן חומרה, לצד חוכמה עם תוכנה ויישומים – דוגמת אורקל (Oracal), סאפ (SAP), יבמ , Salesforce וכמובן – EMC. אמזון היא מוכרת חללי קיבולת".

המנמ"רים, אמר וולש, נדרשים לשנות את המיצוב שלהם, כיום הם לא מדווחים להנהלות. עליהם לשדרג את מעמדם ולהתחיל לדבר עסקים ולא טכנולוגיה. אל להם לעסוק רק בהפחתת הוצאות, אלא עליהם להראות כיצד ה-IT הופך למסייע עסקית, למאפשר. עליהם לעבור ממצב אוטומטי של 'לא', למצב של 'כן' ו-'כן, אבל'. רק כך הם יזכו להערכה ברמת ההנהלה. תפקידה של EMC הוא לסייע למנמ"רים לעבור את המסע הזה, לשנות את שפתו, לספק זמינות, ביצועים ורמת שירות. לספק יכולות לניתוח מידע שטרם נעשה בעבר, כגון בחינת מדדים שונים אודות הלקוחות, הצרכים שלהם והשוק. זה לא שכבר לא צריך טכנולוגיה, אבל ההיבטים העסקיים חשובים יותר".

ה-IT משתנה, אמר וולש, "אלה כבר לא אותן מערכות של אתמול, המהוות מחסן נתונים ארגוני, DWH, האוגר נתונים היסטוריים. יש לעבור לפיסות מידע מסונכרנות על לקוחות ושותפים, עם מידע בזמן אמת וחיזוי עתידי. אנו ב-EMC מעריכים כי ארגוניים יידרשו לערוך את השינוי הזה בתוך שנה. יהיה עליהם להכניס חוכמה לשכבת התהליכים העסקיים, יהיה עליהם לשלב יישומים במהירות רבה יותר. על ה-IT יהיה להעביר את כלל היישומים הארגוניים לעולם המובייל. כלל ה-IT יצטרך ללמוד לעבוד הרבה יותר מהר ממה שהוא פועל כיום".

EMC רכשה בשבועות האחרונים, אמר וולש, "שלוש חברות טכנולוגיה המתמחות בענן – Cloudscaling Group, Maginatics

ו-Spanning Cloud App. הרכישות הללו מספקות לנו עוד יכולות בתחומי תשתיות הענן, האחסון וההגנה על נתונים. כך נוכל להרחיב את טווח פעולתינו במימוש חזון הענן בן הכלאיים שלנו". כך, אמר וולש, "השקנו באחרונה פתרון ענן בן כלאיים לארגונים, המשלב יתרונות של ענן ציבורי ופרטי. הפתרון – EMC Enterprise Hybrid Cloud משלב חומרה, תוכנה ושירותים מתוצרת EMC ו-VMware. הוא מאפשר לארגונים ליישם מערך IT כשירות (IT-as-a-Service) בתוך חודש. ארגונים לא יצטרכו עוד לבחור בין מהירות העברת התקשורת וביצוע הפעולות של שירותי ענן ציבורי – לבין רמות השליטה והאבטחה המתאפשרות בתשתית ענן פרטי".

וולש חתם את הראיון בשורת המלצות למנמ"רים: "על המנמ"רים ללמוד להגיב מהר לשינויים, להנביט מנועי צמיחה עסקיים חדשים, לשנות את האופן בו שירותי ה-IT נצרכים על ידי הלקוחות הפנימיים והחיצוניים, לספק גמישות, שקיפות וזריזות, ליצור קטלוג ל שירותי IT, להוזיל את העלויות של השירותים. יחד עם הנהלת הארגון, בנו אסטרטגייה דיגיטלית, מבוססת תוכנה – וכך תגרמו ל-IT להיות חלק מההיבטים העסקיים בארגון, כך תבהירו את הערפל ותהיו חלק מהמובילים את הארגון קדימה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רענן

    יעקב,חברת VMware מאפשרת לאירגוני מערכות מידע את הגמישות הנדרשת לעולם שמשתנה מהר על ידי וירטואליזציה של כל רכיבי ה IT. ארגון שמעדיף שלא להשתנות יכול לסיים את חייו בדומה לבלוקבסטר. אנחנו לא אומרים למנמר מה לעשות,אנחנו מאפשרים את הבחירה. ההחלטה בסופו של דבר היא של הארגון ומערכות המידע שלו. מקווה שהבהרתי טוב יותר.

  2. יעקב

    עוד אחד שמסביר מה על המנמ"ר לעשות פה, לעשות שם , מבלי שיש לו ולו מושג מינימלי על סביבת החיים פה והאתגרים האופיינים למנמ"ר בארץ. שווק שלילי בכל המובנים.

אירועים קרובים