הפניקס הטמיעה מערכת CRM של סיבל-אורקל; ההיקף: עשרות מיליוני שקלים

אורקל ניצחה בהתמודדות על הפרויקט את סאפ ומיקרוסופט ● ההטמעה וניהול הפרויקט בוצעו על ידי אקסנשייה מקבוצת יוניטסק, בשיתוף אנשי ה-IT של הלקוח ● שלמה שמאי, משנה למנכ"ל ומנמ"ר הפניקס: "מאחר שמדובר בנתונים אודות הלקוחות ונתונים כספיים - הטמענו מערכת קניינית, בזמן שיא של חצי שנה"

שלמה שמאי, משנה למנכ"ל ומנמ"ר הפניקס. צילום: פלי הנמר

הפניקס חברה לביטוח העלתה לאוויר מערכת CRM של סיבל (Siebel) מבית אורקל (Oracle), בהיקף שאמנם לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על עשרות מיליוני שקלים. הפרויקט בוצע בזמן שיא קצר של חצי שנה והסתיים לפני ימים אחדים.

סאפ (SAP) ומיקרוסופט (Microsoft) התמודדו מול אורקל על הטמעת המערכת. תשתית CRM Siebel לעולם הביטוח הוטמעה לטובת ניהול מערך צוותי השירות, הגבייה ומוקד סוכנים. ההטמעה וניהול הפרויקט בוצעו על ידי אקסנשייה (ExScientia) מקבוצת יוניטסק, בשיתוף אנשי ה-IT של הפניקס.

במסגרת הפרויקט רוכזו נתונים של מיליוני מבוטחי החברה על כל סוגי הפוליסות שבידיהם לכדי תמונת לקוח אחידה, ויושם מנגנון חוקה עסקית דינמי לטיפול בתהליכי הגבייה. ה-CRM Siebel תשמש כמערכת ניהול קשרי הלקוחות המרכזית של הפניקס. היא תהווה שולחן העבודה המרכזי, ממנו ניתן יהיה לקבל תמונת לקוח מלאה (360 מעלות) בתהליכים השונים מול לקוחות החברה.

בנוסף, המערכת תתמוך בתהליכים השונים בארגון, כגון: תהליכי גבייה, ניהול מוקד סוכנים, איסוף לידים, ניהול קמפיינים ומכירות. המערכת עובדת באינטגרציה מלאה מול מערכות הליבה של הפניקס ומערכות לוויין נוספות.

דלית שוורץ, מנכ"לית אקסנשייה

דלית שוורץ, מנכ"לית אקסנשייה

בשלב הראשון של הפרויקט הוטמע מודול לטובת מערך הגבייה בחברת הפניקס. בימים אלה מתחיל פרויקט ניהול קמפיינים, וגם הוא ייבנה בשלבים: מניהול התהליך במוקד השירות ועד הפעלת מערך קמפיינים דיגיטליים מתקדם.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר שלמה שמאי, משנה למנכ"ל ומנמ"ר הפניקס, כי "הרציונל לפרויקט היה הרצון לשפר את כל התהליכים של החברה מול הלקוחות, ולקבל תמונת מבט מלאה ואחידה עליהם. משך ההטמעה הקצר – שישה חודשים בלבד – הוא הישג עולמי".

שמאי ציין כי בשל הרגולציות הקיימות בעולם הביטוח, כלל לא נבחנה כלל אפשרות הטמעת מערכת CRM בענן, וכי היה ברור שהמערכת שתוטמע תהיה "בתוך הבית". "עקב הרגולציות והעובדה שמדובר על נתונים אודות הלקוחות ונתונים כספיים, שעליהם נדרש להגן, היה ברור שנטמיע מערכת קניינית, באופן מסורתי".

דלית שוורץ, מנכ"לית אקסנשייה, ציינה כי "הבאנו תוצרים איכותיים, פתרון דינמי ובלו"ז קצר. על מנת לפרוס תשתית CRM ולספק תוצרי ביניים משמעותיים בזמן קצר, יש צורך בהכרות מעמיקה עם עולם התוכן, ההיצע הקיים בפתרון וכמובן נחישות. מה שנבנה יעמיק ויתרחב בהמשך".

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות אפליקציות באורקל ישראל. צילום: קובי קנטור

אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות אפליקציות באורקל ישראל. צילום: קובי קנטור

לדברי אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירת אפליקציות באורקל ישראל, "בראייה לטווח ארוך, המערכת היא הפתרון הטוב ביותר, שמספק גם את הצרכים המידיים של הפניקס וגם את האתגרים העסקיים שהחברה הציבה לעצמה לשנים הקרובות. המערכת הפכה לסטנדרט דה פקטו של מערכות CRM במגזר הפיננסי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה

    כל הכבוד לצוות לאורקל ולינוקס מציע לצוות בנק לאומי שמתברר שילך לפנקס וילמד קצת ....

אירועים קרובים