מחשב Booklet של נוקיה: המחיר גבוה מדי

רבים הופתעו לשמוע את תג המחיר שהצמידה נוקיה למכשיר Booklet 3G בארה"ב: לא פחות מ-820 דולרים ● בארה"ב ניתן להשיג כיום מחשבי Netbook בסיסיים תמורת כ-250 דולרים, ואפילו מכשירים מתקדמים עולים פחות מ-600 דולרים ● ובכל זאת, הקונים של נוקיה Booklet 3G נדרשים לשלם מחיר גבוה ב-40% מזה שנדרש תמורת מחשבי Netbook המתקדמים ביותר

לא מעט קונים פוטנציאליים של מחשבי Netbook הופתעו לשמוע את תג המחיר שהצמידה נוקיה (Nokia) למכשיר Booklet 3G בארה"ב: לא פחות מ-820 דולרים, למכשיר שאחד מיתרונותיו החשובים, מלבד הממדים הקומפקטיים, אמור להיות המחיר הצנוע.

למרות המיתון, המכירות של מחשבי Netbook גואות בהתמדה. למעשה, יתכן שדווקא המיתון הוא שדוחק את רוכשי המחשבים לחפש חלופות זולות יותר למחשבים הנישאים המקובלים. גם לשימוש הגובר ברשת האינטרנט ולהיצע של יישומים במתכונת של שירותי אינטרנט חלק חשוב בהצלחה של מחשבי Netbook: המשתמשים מסתפקים במכשיר עם צג, מקלדת וחיבור לאינטרנט -ומוותרים על צורבי DVD או כוננים קשיחים גדולים.

בארה"ב ניתן להשיג כיום מחשבי Netbook בסיסיים תמורת כ-250 דולרים, ואפילו מכשירים מתקדמים עם כוננים קשיחים גדולים ומעבדים רבי עוצמה – שאפשר אפילו לראות בהם מעין מחשבים נישאים זעירים – עולים פחות מ-600 דולרים: מחשב נישא רגיל עם זיכרון RAM של 3 ג'יגה-בייט, כונן קשיח של 250 ג'יגה-בייט וצורב DVD אפשר להשיג בפחות מ-400 דולרים, וקשה שלא להבחין בחפיפה שנוצרה בין שתי הקטגוריות.

עובדות אלה מסבירות את ההפתעה בה התקבלה ההכרזה על המחיר של נוקיה Booklet 3G: בנוקיה מבקשים להציע מכשיר שאינו כולל אפילו מאפיינים של מחשבי Netbook מתקדמים, במחיר של מחשב נישא בינוני. מעבד Atom Z350 שמותקן במכשיר של נוקיה איטי ממעבדים שניתן למצוא במחשבי Netbook אחרים, והכונן הקשיח המותקן במכשיר של נוקיה – בנפח של 120 ג'יגה-בייט ובקצב פעולה של 4,200 סל"ד – קטן ואיטי מכוננים שמותקנים במכשירים מתחרים. ובכל זאת, הקונים של נוקיה Booklet 3G נדרשים לשלם מחיר גבוה ב-40% מזה שנדרש תמורת מחשבי Netbook המתקדמים ביותר.

בנוקיה מקווים, ודאי, ליצור קטגוריה חדשה של מחשבים ניידים שמשמשים כתחליף לטלפון סלולרי. השאלה היא, מי יהיה מוכן לשלם 200 דולרים יותר כדי לקבל מעבד חלש יותר וכונן קשיח קטן ואיטי יותר.

לזכותה של נוקיה ניתן לציין שמכשיר Booklet 3G מציע מספר מאפיינים ייחודיים וחדשניים, שלא ניתן למצוא במכשירים מתחרים. חיי הסוללה מגיעים עד 12 שעות – כפליים מחיי הסוללה של מחשבי Netbook רבים אחרים; המארז מיוצר מאלומיניום במקום מפלסטיק; המכשיר מצויד במקלט GPS מובנה ותומך בתקשורת סלולרית HSPA בנוסף לתקשורת WiFi שמאפיינת את שאר מחשבי Netbook. עם זאת, אין די ביתרונות אלה כדי להצדיק תוספת מחיר של 200 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים