IDC: ההכנסות ממכירת שרתים ברבעון השני של 2009 צנחו ב-30.1%; שפל של 13 שנים

בסך הכל הסתכמו ההכנסות ב-9.8 מיליארד דולרים ● זהו הרבעון הרביעי ברציפות של ירידות בעולם השרתים, והנמוך ביותר של הכנסות משרתים מאז החלה חברת המחקר במדידות הרבעוניות ב-1996 ● יבמ מובילה בנתח השוק העולמי של כלל השרתים, אחריה HP, דל, סאן, ושרתי פוג'יטסו ופוג'יטסו-סימנס ● צפי להאטת הצניחות במחצית השניה של השנה

ההכנסות ממכירת שרתים בעולם ברבעון השני של השנה צנחו ב-30.1%, לעומת הרבעון המקביל ב-2008, ועמדו על 9.8 מיליארד דולרים; כך קובע הדו"ח הרבעוני של חברת המחקר IDC.

זהו הרבעון הרביעי ברציפות של ירידה בהכנסות ממכירת שרתים בעולם, והרבעון הנמוך ביותר של הכנסות משרתים, מאז החלה IDC למדוד את התחום ב-1996. משלוחי השרתים בעולם צנחו אף הם ברבעון השני של השנה ב-30.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2008. משלוחי השרתים ברבעון האחרון המשיכו את מגמת הצניחה הנמשכת במשלוחים מזה ארבעה רבעונים, כאשר המשלוחים ברבעון השני היו בירידה של 25.6% לעומת הרבעון הראשון השנה. הירידה הייתה בכל סוגי השרתים.

"במהלך ארבעת הרבעונים האחרונים, ההכנסות ומשלוחי השרתים חוו ירידות משמעותיות בכל פלחי השוק ובכל האזורים הגיאוגרפיים", אמר מאט איסטווד, סגן נשיא לפלטפורמות ב-IDC. "היו אלו משלוחי השרתים הנמוכים ביותר מאז 2005, וברור לכל שבסיס התקנות השרתים העולמי הולך ומזדקן במהירות". לדברי איסטווד, IDC מאמינה, כי בחודשים ובשבועות הקרובים הלקוחות מסביב לעולם יחזרו להתמקד בנושא. לשם כך, הסביר, הם צפויים להחליט כמה החלטות אסטרטגיות לגבי מפת הדרכים במערכי המיחשוב שלהם, לטובת הצמיחה העתידית הצפויה, ורתימת ה-IT לקידום העסקים הארגוניים. בשל כך, אמר איסטווד, חברת המחקר צופה, כי הרכישות ומשלוחי השרתים יצמחו במחצית השניה של השנה.

יבמ (IBM) הובילה בנתח שוק העולמי של כלל השרתים, עם גידול בן שני אחוזים לעומת הרבעון הקודם, והיא אוחזת ב-34.5% ממנו. HP נותרה במקום השני עם נתח שוק של 28.5% ברבעון השני של השנה. במקום השלישי נמצאת דל (Dell), עם נתח שוק של 12.4%, ולאחריה ממוקמת סאן מיקרוסיסטמס (Sun Microsystems) עם נתח שוק של 10%. במקום החמישי נותרו שרתי פוג'יטסו (Fujitsu) ופוג'יטסו-סימנס (Fujitsu-Siemens), עם נתח שוק של 3.5% ברבעון השני של השנה.

שוק השרתים שאינם מבוססים על מעבדי אינטל (Intel) חווה ירידה של 32.2% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, והניב הכנסות של 4.7 מיליארד דולרים. יבמ הובילה בשוק זה עם 53.3% מההכנסות. במקום השני בפלח שוק זה של שרתים דורגה HP, עם נתח שוק של 19.2%, ולאחריה סאן עם 17.3% נתח שוק. שוק שרתי חלונות (Windows) עמד על הכנסות של 3.7 מיליארד דולרים ברבעון השני השנה, עם ירידה של 27.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. שוק שרתי הלינוקס (Linux) חווה ירידה בהכנסות ממכירות של 28.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והניב מכירות רבעוניות של 1.3 מיליארד דולרים. שוק שרתי הלינוקס מהווה 13.8% מכלל שרתי השוק, והוא חווה גידול זעיר לעומת 13.5% ברבעון המקביל אשתקד.

שוק שרתי היוניקס (Unix) חווה צניחה של 30.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2008. ההכנסות ממכירות שרתי יוניקס עמדו ברבעון השני השנה על 3.1 מיליארד דולרים, נתון המהווה 31.5% מכלל השוק. יבמ הגדילה את נתח השוק שלה בתחום ב-7.4% לעומת הרבעון השני של 2008, וכעת היא אוחזת בנתח שוק של 41.4%. אחריה נמצאת סאן עם 27.3%, ובמקום השלישי מדורגת HP, עם נתח שוק של 24.8%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים