הקרב על הדפדפן: הנתח של אקספלורר ירד ב-0.71% ל-67%; פיירפוקס עלה ב-0.5% ל-23%

על פי NetApplications, אוגוסט לא היטיב עם דפדפן אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט ● עוד עולה מהנתונים, כי נתח השוק של דפדפן ספארי של אפל נותר ללא שינוי - 4.07% ● הנתח של אופרה עמד על 2.04%, ואילו נתח השוק של דפדפן כרום של גוגל עלה ב-0.25% והגיע ל-2.84% ● בעקבות הגידול בנתח השוק של כרום עלול קצב הצמיחה של פיירפוקס להיות איטי יותר

מי הכוכב העולה בשוק הדפדפנים לנייד?

אוגוסט לא היטיב עם דפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) של מיקרוסופט (Microsoft). נתח השוק שלו ברחבי העולם ירד ב-0.71% והגיע ל-66.97%, כך על פי חברת NetApplications. נתח השוק של פיירפוקס (Firefox), לעומת זאת, עלה ברחבי העולם ב-0.51% והגיע ל-22.98%, בעוד שנתח השוק של דפדפן של דפדפן ספארי (Safari) אפל (Apple) נותר ללא שינוי – 4.07%. דפדפן אופרה (Opera) שב לנתח השוק מחודש אפריל – 2.04% ואילו נתח השוק של דפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google) עלה ב-0.25% והגיע ל-2.84%.

תוצאות אלה מחמיאות לכאורה לדפדפן פיירפוקס של מוזילה, אשר זכה במרבית המשתמשים שעברו מהדפדפן של מיקרוסופט. אולם, בהשוואה לחודש מרץ, בו עמד נתח השוק העולמי של פיירפוקס על 23.84%, מדובר בירידה – בעוד שבחודשים מאי עד יולי נע נתח השוק של פיירפוקס בין 22.75% ל-22.43%. מדאיג אולי אף יותר, מבחינתה של מוזילה (Mozilla), הוא הסכם שנחתם בין גוגל לבין סוני (Sony), ועל פיו יוגדר כרום כדפדפן ברירת המחדל במחשבים מתוצרת סוני.

"המשתמשים מקבלים בהתלהבות רבה את דפדפן כרום של גוגל, ואנו מוסיפים לבחון דרכים שיאפשרו לו להגיע למשתמשים נוספים", מסר דובר מטעם גוגל. "אחד מערוצים אלה בא לידי ביטוי בהסכם עם סוני". ואכן, בגוגל מבקשים להגיע להסכמים דומים עם חברות נוספות.

קן קובש, מנהל הניתוח של מוזילה, מדגיש כי נתח השוק של פיירפוקס מוסיף לעלות. לדבריו, גם בשנים קודמות נרשמה עיקר הצמיחה בנתח השוק של פיירפוקס בין החודשים ספטמבר וינואר – כאשר עובדים שבים מחופשת הקיץ לעבודה, תלמידים וסטודנטים חוזרים ללימודים ומחשבים חדשים נרכשים לקראת סוף השנה והחגים.

קובש מזכיר גם נתונים מחמיאים יותר, שמקורם בחברות מדידה אחרות. על פי StatCounter, למשל, עמד בתחילת אוגוסט נתח השוק העולמי של פיירפוקס על 31.28% – שיא של כל הזמנים לדפדפן של מוזילה. בתחילת ספטמבר ירד נתח השוק של פיירפוקס, על פי StatCounter, ל-30.95%. "פיירפוקס מוסיף לשגשג", על פי קובש, "והאימוץ שלו ברחבי העולם מתרחב".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תומר

    מה לגבי ישראל? גם בארץ נתח השוק של פיירפוקס במגמת עלייה?

אירועים קרובים