ההנפקה של עלי באבא השתלמה ליאהו!: הרווח הנקי זינק פי 23

החברה הכניסה כתוצאה מההנפקה יותר מ-10 מיליארד דולר ● לעומת זאת, ההכנסות שמרו על קיפאון, מה שמעורר חוסר שביעות רצון בקרב המשקיעים

רוצה שנעבוד כמו חמורים. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו

ההנפקה של עלי באבא (Ali Baba) היא אחד הצעדים הטובים שעברו על יאהו! (!Yahoo) – כך עולה מהתוצאות הכספיות שפרסמה אמש (ג') ענקית האינטרנט. המהלך הכניס לחברה 10.3 מיליארד דולרים והביא לזינוק של פי 23 ברווח הנקי שלה – ל-6.78 מיליארד דולר לעומת 299 מיליון ברבעון המקביל ב-2013. הרווח הנקי למנייה קפץ בשיעור דומה ועמד על 6.44 דולר בהשוואה ל-0.28 דולר. ההנפקה השפיעה גם על הרווח הנקי של יאהו! בתשעת החודשים הראשונים של השנה, שגדל פי 7.22 ל-7.36 מיליארד דולר מול 1.02 מיליארד.

לעומת זאת, בסעיפי ההכנסות נרשם קיפאון: במהלך הרבעון הן עלו ב-0.8% ל-1.15 מיליארד דולר לעומת 1.14 מיליארד ובתשעת החודשים הן ירדו ב-1.43% ל-3.37 מיליארד דולר בהשוואה ל-3.41 מיליארד. המשקיעים מביעים את חוסר שביעות רצונם מכך שעסקי הליבה של החברה, ובעיקר הפרסום באינטרנט, לא מראים סימני התאוששות.

נתונים נוספים שפורסמו מעלים שבמהלך הרבעון גדלו ההוצאות התפעוליות ב-9.63% ל-784.97 מיליון דולר והרווח התפעולי צנח ב-54.54% ל-42.17 מיליון. בתשעת החודשים הראשונים הוא צנח בשיעור גבוה יותר, 77.35%, ועמד על 110.79 מיליון דולר.

ההוצאות הגולמיות הרבעוניות פחתו ב-2.79% ועמדו על 321 מיליון דולר והרווח הגולמי השולי הגיע ל-72.04% לעומת 71% ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו!, בחרה להדגיש דווקא את העלייה – הקלה – בהכנסות הרבעוניות ואמרה כי "סיימנו רבעון מוצק בו הצלחנו להגדיל את ההכנסות עקב העלייה בפעילויות החדשות של החברה, בעיקר במובייל וברשתות החברתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים