לארי אליסון נפרד מתפקיד המנכ"ל – ואומר תודה

בנאומו האחרון בתפקיד הודה אליסון לאנשים איתם עבד במשך 37 השנים האחרונות, איחל הצלחה לממשיכיו והציג את המהפכה שאורקל מחוללת

01/10/2014 10:42
ההופעה האחרונה כמנכ"ל אורקל. לארי אליסון. צילום: אבנר פרנק

באי כנס 2014 OpenWorld של אורקל (Oracle) התכנסו במתחם הכנסים הגדול בסן פרנסיסקו כדי לשמוע את האיש והאגדה, לארי אליסון, שבאחרונה נודע על מתפקיד המנכ"ל. לאחר שייסד את החברה וכיהן 37 שנים בתפקיד, הוא עבר להיות ה-CTO שלה והוריש את כיסאו בראשות אורקל לשניים: מארק הרד וצפרא כץ.

הופעתו של אליסון ריגשה את הנוכחים, שהיו סקרנים לדעת מה הוא יאמר בנאומו האחרון. לצד דברי התודה לאנשים עימם עבד בכל שנותיו עד כה בחברה ודברי ההצלחה המתבקשים לכץ והרד, אליסון הרבה לדבר על הטכנולוגיות של החברה ואמר ש-"הכול אוטומטי, פשוט וקל".

בדרכו המיוחדת עמד אליסון על הבמה לבדו והמחיש בפועל את הטכנולוגיה החדשה של אורקל. במומחיות ובסרקזם המייחדים אותו, בעודו ממחיש ומדגים במו ידיו, הוא אמר לקהל: "כמו שאתם רואים, שלחו אותי להדגים לכם לבדי, ללא עזרה, כי בתפקיד החדש שקיבלתי אין לי עוזרים ואני צריך לעשות הכול לבד".

הוא הציג את הגרסאות החדשות של המוצרים מבית היוצר של החברה, שכולן מיועדות לעבוד בסביבת ענן או בסביבה מקומית, כאשר החידוש החשוב מכל הוא היכולת של כל רכיב בפלטפורמה לעבור בין הסביבות הללו אך ורק בלחיצות כפתור. כך מתייתר הצורך בקידוד, בקרה, מעבר על תוכניות המרה והסבה.

ההרצאה של לארי אליסון - עם המומחיות והסרקזם הייחודיים לו

ההרצאה של לארי אליסון – עם המומחיות והסרקזם הייחודיים לו

אליסון לא הסביר לפרטי פרטים איך מבתצע המעבר, מטעמים של סודיות מקצועית, אולם נתן על הבימה שתי דוגמאות חיות לדבריו: בראשונה, במשך שתי דקות הוא העביר בסיס נתונים של 250 ג'יגה-בייט מסביבת עבודה מקומית לעבודה בענן. אליסון עשה זאת מבלי לכתוב ולו שורת קוד אחת: הכול נעשה בלחיצות כפתור, התהליכים עבדו באופן אוטומטי. הוא אף ביקש מהקהל לבחור מושג אקראי לאיתור מידע אודותיו. אחד המשתתפים אמר את שמו של סטיב ג'ובס, ואליסון מצא את המידע עליו בתוך שניות בודדות, למרות הנפח העצום של בסיס הנתונים.

בדוגמה השנייה הוא הציג כיצד הוא מעביר יישום שנכתב בג'אווה (Java) מסביבה ארגונית לסביבת ענן ובחזרה – וכל זאת בפחות מחמש דקות. גם במקרה הזה – הכול אוטומטי.

הפתרון החדש שמציעה אורקל מאפשר המרה או העברה של מידע מכל סוג בסיס נתונים – Hadoop ,NoSQL וכמובן זה של אורקל עצמה, על כל גרסאותיו – אל הענן ובחזרה. היישומים יבצעו שאילתא אחת, שתדע לעבור בין סוגי בסיסי הנתונים ולאחזר את התשובות בזמני שיא מבלי לפגוע בביצועים ומבלי שיש צורך בשאילתא שונה עבור כל מאגר נתונים. הפטנט הוא בבניית SQL שעוטף את בסיסי הנתונים ומאפשר אחזור מהיר.

נטרול הגורם האנושי

הרעיון הבסיסי בפיתוחים הללו של אורקל הוא שהתערבות של בני אדם גורמת לתקלות בגלל טעויות אנוש. לכן, בחברה הלכו צעד גדול קדימה והעבירו לאופן אוטומטי את כל התהליכים – משלב הייצוא, עבור בבניית הסכימה, העברת הנתונים ל-XML, ייבוא , התאמה , בדיקות תקינות, גיבוי ושחזור.

מצד אחד, מדובר בעתיד מבטיח לאנשי מערכות המידע בארגון. מצד שני, זו עלולה להיות בעיה קשה לאנשי ה-DBA, שכיום מתפרנסים יפה מאוד מעבודה קשה בהסבות, המרות, גיבויים ושחזורים. אליסון מצא לכך מענה ואמר כי מקצוע ה-DBA יעבור מהפך: מטכנוקרטים יהפכו העוסקים בו לאנשים בעלי אוריינטציה עסקית.

המתחרים הם הלקוחות הגדולים

בנוגע למתחרים, אליסון נהג ההיפך משני ה-"בוסים" שלו, שהעדיפו להחליק את התשובות עליהם או לענות באלגנטיות. הוא התייחס אליהם בהרחבה וגילה שהן משתמשות במוצרי הענן של אורקל. במצגת הרלוונטית התנוססו שמותיהן של Saleaforce, המתחרה של אורקל בנושא הענן, סאפ (SAP), המתחרה שלה בנושא ה-ERP, ועוד 19 מתוך 20 ספקיות הענן המובילות בעולם.

עובדה זו מציבה את אורקל בעמדת זינוק גבוהה להשגת המקום הראשון בתחום. לדברי אליסון, הצירוף שלה ושל העובדה שמבין כל הספקיות, אורקל היא היחידה שיש לה את כל הפתרונות האופקיים והאנכיים, הוא הסיבה שענקית ה-IT תתבסס במקום הראשון ותשלוט בתחום הענן כבר בתקופה הקרובה.

העתיד במובייל

בהמשך הציג המנכ"ל הפורש את פלטפורמת המובייל החדשה של אורקל. מדובר בפלטפורמה שמאפשרת פיתוח אחד, בג'אווה כמובן, והרצת האפליקציה ב-IOS או באנדרואיד (Android). אין בה צורך להחזיק שתי סביבות פיתוח. פלטפורמת הענן של אורקל מכסה באופן אוטומטי את המעבר בין סביבות העבודה מבלי שהמשתמש או המפתח יצטרך לבצע פעולה כלשהי.

במהלך הכנס לא הוצגה האסטרטגיה של אורקל לגבי רכש טכנולוגיית חומרה לטלפונים ניידים. שמה של נוקיה (Nokia) נזרק בהקשר זה בקרב העיתונאים, אבל היה זה יותר בגדר הימור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים