משרד התקשורת שוקל להפריד בין הגישה לאינטרנט הסלולרי לגלישה בו

המשרד עשוי להכיל על תחום האינטרנט הנייד את המודל הקיים בשוק הנייח, וזאת במטרה להגביר את התחרות ● אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת: "עדיין לא התקבלה כל החלטה, אך האינטרנט הסלולרי הופך פופולרי יותר ויותר, והדבר מעורר שאלות בנוגע לאופן הסדרתו"

משרד התקשורת שוקל להפריד בין הגישה לאינטרנט הסלולרי לגלישה בו, וליצור מצב שבו יהיה צורך להתחבר לספק תשתית נפרד מספק הגלישה; זאת, במטרה להגביר את התחרות בתחום בהתאם למודל הקיים בשוק האינטרנט הנייח.

אסף כהן, סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, אמר לאנשים ומחשבים, כי "ככל ששירות הפס הרחב בסלולר נהיה יותר פופולרי, עולה השאלה האם נכון להסדיר את התחום הזה באופן דומה לזה שבו מוסדר הפס הרחב בתחום הנייח. משרד התקשורת בסך הכל מציג את הנושא, ומבקש מהספקים ומהציבור הרחב להביע את דעתם בשאלה האם צריך להמשיך עם הדרך הנוכחית, או האם לשנות אותה לאופן שבו מוסדר היום השוק הנייח, או לאופן אחר כלשהו. רק אחרי שנאסוף את האינפורמציה מהציבור, נוכל לקבוע עמדה ברורה בנושא".

כיצד נולד המצב הקיים בתחום האינטרנט הסלולרי?
קודם כל, לגבי השוק הנייח, כשבזק היתה ספקית התשתית היחידה, והיה חשש שאם היא תהיה גם ספקית התשתית וגם ספקית הגישה לא תתפתח תחרות בתחום האינטרנט, הוחלט להפריד בין התחומים. כך קיבלנו לפחות שלושה מתחרים. מאוחר יותר, נכנסה הוט (Hot), וכיום יש תחרות בין שני גורמים גם בנושא התשתית, אם כי עדיין יש תחרות גדולה יותר בין ספקיות האינטרנט עצמן. בסלולר המצב היה שונה, משום שמלכתחילה היו שלוש חברות שהתחרו ביניהן – בין היתר גם על שירות האינטרנט – ולכן המודל שנקבע היה שונה מזה של האינטרנט הנייח, ואפשרנו לחברות הסלולר לספק גם את שירותי הגישה וגם את שירותי התשתית".

האם למדיניות החדשה שנבחנת יש קשר לניסיונות ספקיות הסלולר להצר את רגליהם של משתמשי ה-VOIP?
"הנושא של ניטרליות על גבי רשת האינטרנט – כלומר, הבקשה מהחברות 'אל תחסמו, אל תעדיפו ואל תפלו', לא קשורה לשימוע הזה, אבל אני מניח שחלק מהנימוקים בעד או נגד הסדרה כזו או אחרת יכולים לבוא גם מהכיוון הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים