טיבקו נמכרה לחברת ההשקעות בטכנולוגיה ויסטה תמורת 4.3 מיליארד דולר

הרוכשת, ויסטה, תשלם 24 דולר במזומן תמורת כל מנייה של טיבקו - פרמיה של 26% ● הרכישה צריכה לעבור את אישור בעלי המניות והרשויות, וצפויה להיסגר סופית ברבעון האחרון של השנה

ויווק רנדיבה, מנכ"ל, יו"ר ומייסד טיבקו. צילום: אור יעקב

חברת ההשקעות ויסטה (Vista Equity Partners) רוכשת את חברת התוכנה טיבקו (Tibco) תמורת 4.3 מיליארד דולר. העסקה צריכה לעבור את אישור בעלי המניות והרשויות, ובכפוף לכך תושלם ככל הנראה ברבעון האחרון של השנה. החברה מיוצגת בישראל מזה 15 שנים על ידי קבוצת יעל תוכנה.

טיבקו מצטרפת בכך לשורה ארוכה של חברות תוכנה, ובהן דל (Dell), קומפיווור (Compuware) ו-BMC, שעברו לידיים פרטיות לאחר שהפכו יעד למשקיעים אקטיביסטים.

ויסטה מתמקדת בחברות טכנולוגיה והתחייבויות ההון שלה מסתכמות ב-13.5 מיליארד דולר. החברה, בניהולו של רוברט סמית, ידועה בניהול קפדני של חברות המציעות תוכנה לארגונים. היא תשלם 24 דולר במזומן תמורת כל מנייה של טיבקו – סכום שמייצג פרמיה של 26% ביחס לשער לפיו נסחרה המנייה של החברה הנרכשת בתום יום המסחר ב-23 בספטמבר.

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל. צילום: אור יעקב

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל. צילום: אור יעקב

משרדיה הראשיים של טיבקו שוכנים בפאלו אלטו שבקליפורניה. החברה מפתחת תוכנה שמסייעת לחברות בתהליכים דוגמת ניהול מלאי ומכירה צולבת של מוצרים. פתרונותיה מסייעים לשילוב מידע עסקי, תהליכים ויישומים בתעשיות השונות (BPM). הם מאפשרים חיבור וניתוח בזמן אמת בין מערכות, יישומים ומסדי נתונים מבוזרים ולא תואמים, במינימום שימוש בקוד ובתצורת שרידות מלאה המכוונת לביצועים גבוהים, תוך שמירה על יכולות מתקדמות של ניטור, בקרה, אבטחה וניהול המערכת.
החברה מספקת פתרון שמכיל את כל הרכיבים, מרמת התווכה ועד רמת הפורטל הארגוני. לטיבקו, שנוסדה ב-1997, יש יותר מ-3,000 לקוחות בעולם ולמעלה משלושה מיליון משתמשים עסקיים.

שערה של מניית טיבקו ירד בשנה האחרונה ב-25%, עקב התחרות המחריפה בשוק שאליו משתייכת Spotfire – פלטפורמת הדגל שלה. בעקבות ירידה בהכנסות הכריזה טיבקו באוגוסט על בחינה מחודשת של האסטרטגיה שלה. באותו חודש פרסם הוול-סטריט ז'ורנל (Wall Street Journal) כי החברה מנהלת מגעים לרכישתה. ספקית התוכנה, כך דווח אז, מנהלת מגעים עם כמה רוכשים פוטנציאליים, ביניהם קרנות השקעה פרטיות. כתוצאה מהפרסומים עלו אז מניותיה של טיבקו בנאסדא"ק ב-7.5%, ושוויין עמד על 20.75 דולר. נתון זה שיקף לטיבקו שווי שוק של 3.2 מיליארד דולר – סכום נמוך מהסכום בו נמכרה לבסוף.

באפריל 2011 פורסם כי HP שקלה לרכוש את טיבקו, אולם המגעים בין שתי החברות עלו על שרטון. השיחות באו על רקע החלטתו של ליאו אפותקר, שהיה אז המנכ"ל של ענקית ה-IT, להגדיל את פעילות ורווחיות חטיבת התוכנה של החברה, שהיקף הפעילות שלה מניב פחות מ-3% מכלל המכירות שלה. שווי השוק של טיבקו עמד אז על כארבעה מיליארד דולר.

ויווק רנדיבה, יו"ר, מייסד ומנכ"ל טיבקו, אמר לאחר הרכישה כי "כחברה פרטית, ניהנה מגמישות רבה יותר לשירות לקוחותינו וליישום האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו".

נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל, אמר לאנשים ומחשבים כי "יעל מייצגת בישראל את טיבקו מזה כ-15 שנים. העסקה עדיין לא אושרה על ידי בעלי המניות, אולם אנחנו שמחים ומברכים על כל מהלך אשר יביא לחיזוקה של החברה ושותפותיה, ויאפשר לקבוצת יעל להרחיב את סל הפתרונות המוצעים ללקוחותינו."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים