פתרונות אחסון – לא Storage

Costockage הוא סטארט-אפ ישראלי-צרפתי שמאפשר להציע ולבקש מקומות לאחסן דברים בקלות ובזול ● בינתיים החברה פועלת בארבע ערים בצרפת בלבד, אבל נראה שהיא עומדת בפני הפריצה הגדולה

מייסדי Costockage, מיכאל נאדג'ר, בנימין אמסלם ואדם לוי. צילום: Les Chic Types

מכירים את המצבים האלה, שבהם אתם צריכים לאחסן משהו – ולא יודעים איפה? שהמקום בבית לא מספיק כדי לשים את הכול או שהחנייה בדיוק נתפסה? Costockage הוא סטארט-אפ שעלה על הבעיה הזאת ומבקש לתת לה פתרון, באמצעות השכרת מקומות לאחסון.

הפתרון של Costockage הוא חלק מהגל הנוכחי של סטארט-אפים שמציעים פתרונות יעילים וחסכוניים לצרכים רבים שלנו, שמדלגים על שרשרת האספקה ה-"רגילה", מה שעשוי לאפשר הוזלה משמעותית בעלויות. הפלטפורמה של החברה מאפשרת לבעלי מקום לאחסון לפרסם איזה שטח אחסון יש להם ולאלה שמעוניינים לאחסן לכתוב מה הם רוצים לשים וכמה מקום הם צריכים. היא מבוססת מיקום ומאפשרת להכין רשימה מדויקת של הפריטים לאחסון. לאחר מכן היא שולחת את הבקשה למשכירים פוטנציאליים באזור הרלבנטי, ומי שמאשר ראשון מקבל את האפשרות ליצור קשר עם המאחסן הפוטנציאלי. התשלום מבוצע באתר, כאשר ניתן לשלם באמצעות ויזה (Visa) או מסטרקארד (Master Card), ויש גם אפשרות לבטח את החפצים. החברה, אגב, גובה 20% עמלה מהלקוחות שמקבלים את התשלום.

Costockage היא חברה צעירה שהוקמה ב-2012. מייסדיה הם מיכאל נאדג'ר, בנימין אמסלם ואדם לוי, שלושה צעירים מצרפת, ששניים מהם אף עלו לארץ. הרעיון נולד לאחר שיום אחד, בהיותו בפריס, אחד המקימים חיפש מקום לאחסן חפצים והציע לחבר לשלם לו עבור המקום הפנוי בחנייה שלו. לאחר ששיתף את השניים האחרים הבינו השלושה שהם עלו על צורך שהוא מנת חלקם של אנשים רבים. הם ביצעו מחקר שוק וגילו ששוק האחסון עומד ברחבי העולם על ארבעה מיליארד דולר, כאשר שליש ממנו מורכב מאנשים שמחפשים לאחסן מעט דברים לזמן קצר בלבד.

השירות עלה לאוויר בתחילת השנה שעברה בגרסת בטה והגרסה המלאה עלתה בדצמבר האחרון. מדובר אמנם בסטארט-אפ ישראלי, אבל הוא פועל בארבע ערים גדולות בצרפת, עם מאות לקוחות שמציעים מקומות אחסון. על פי נאדג'ר, שטח האחסון המצטבר שהוצע ומוצע באתר עומד על משהו כמו 80 אלף מ"ר.

לדבריו, "אחת הבעיות שזיהינו היא שפתרונות אחסון אחרים שמוצעים כיום נמצאים במקום מרוחק מהערים הגדולות, מה שדורש עלויות גבוהות והתחייבות לזמן ארוך. אנחנו מציעים גמישות בפתרון האחסון בעלויות זולות באופן משמעותי. עלות עסקה ממוצעת אצלנו היא 400 דולר, לעומת 1,500-2,000 דולר בפתרונות אחסון אחרים".

החברה גייסה עד כה 300 אלף דולר ממשקיעים פרטיים ועומדת בפני גיוס גדול, שיאפשר לה לחדור למדינות נוספות באירופה.

יש גם סרטון הסבר – דובר צרפתית אמנם, אבל יש כתוביות באנגלית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שושי

    מה קורה בישראל? יש לי חדרים פנויים וזה דווקא מעניין רוצה לשמועה עוד? נא לחזור אלי תודה

אירועים קרובים