iOS 8: מערכת הפעלה אחת, המון תקלות…

הסלולה המתרוקנת במהירות והגלישה האיטית הם רק חלק מהקשיים עליהם מתלוננים המשתמשים החדשים של מערכת ההפעלה של אפל ● הצד הלא עובד של התפוח

שומרת על הנייד שלכם. iOS 8

כמו תמיד, מיד בחלוף כמה ימים מרגע הזמינות של הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הסלולרית של אפל (Apple) – מתחילות לצוץ התלונות והבעיות. גם הפעם, שלושה ימים לאחר שהמערכת הפכה זמינה – משתמשים מדווחים על בעיות בגלישה אלחוטית, בחיי הסוללה ועוד.

משתמשים דיווחו בפורום התמיכה של אפל על בעיות בגלישת Wi-Fi, המתבטאות בעיקר בכשל בחיבוריות ובגלישה אטית. אחד המשתמשים דיווח כי מהירות הגלישה מואטת בכל המכשירים שלו שבהם התקין את מערכת ההפעלה החדשה – iPad Air, iPad מיני עם מסך רטינה ו-iPhone 5s. משתמש אחר התלונן כי חיבור ה-Wi-Fi הוא קטוע במכשירי iOS, ותלונה נוספת מדברת על כך שחיבור ה-Wi-Fi מתחיל לפעול כהלכה, אך מיד מתחיל להאט עד למצב של "זחילה", כדבריו.

אחד המשתמשים אף פנה לתמיכה של אפל, ודיווח את הדברים האלה: "בשיחה עם התמיכה הדריכו אותי לבצע שחזור והתקנה כאילו זה מכשיר חדש. עשיתי את זה, כי הבחנתי בעוד תקלות ב-iOs 8. הכל נראה תקין לאחר מכן, אבל בדקתי את העניין רק במשך כמה דקות, ולא עשיתי בדיקת Ping. לאחר מכן שחזרתי את הגיבוי שלה, והבעיות חזרו. מהתמיכה של אפל השתמע שאם שחזור כמכשיר חדש לא מתקן את הבעיות, זה אומר שיש בעיות חומרה, אבל בהתחשב בכמות התלונות, זה לא יכול להיות נכון".

גם בעיית הסלולה המתרוקנת במהירות הרימה את ראשה המכוער בקרב חלק ממשתמשי iOS 8. בפורום תמיכה נוסף של אפל, ציין אחד המשתמשים כי הסוללה שלו מתרוקנת ממצב של 100% לאפס תוך ארבע שעות ובשימוש מינימלי. משתמש נוסף דיווח כי מרגע שביצע שדרוג לגרסה החדשה, הסוללה שלו מתרוקנת במהירות מטורפת במכשיר iPhone 5 שלו וגם של אשתו.

לפחות עד שאפל תפתור את הבעיות, מציעים בפורומי התמיכה על כמה צעדים כדי לשפר את חיי הסוללה, ובעיקר לזהות אילו יישומים "זוללים" חיי סוללה ופשוט להסיר אותם או להפחית את השימוש בהם.

תקלה נוספת שדווחה היא אטיות בביצועים, בעיקר במכשירים ישנים יותר ששודרגו ל-iOS 8, ובמיוחד דפדפן ספארי, הטוען דפים באטיות.

הדיווחים על בעיות טכניות הפכו לעניין שבשגרה בכל פעם שאפל משיקה מערכת הפעלה סלולרית חדשה. ההמלצה היא בדרך כלל להחזיר את המכשיר לערכי ברירת המחדל האוטומטיים ואז לבדוק האם הבעיות נמשכות. הצעד הבא, אם אין ברירה, הוא לשחזר את המכשיר לברירת המחדל של היצרן ואז לשחזר אותו מתוך הגיבוי (שכדאי לא לשכוח לעשות לפני כן…).

אם הבעיה או הבעיות לא נפתרות, ביקור או שיחה עם התמיכה של אפל תהיה הדבר הנכון ביותר לעשות. ואם הבעיה נפוצה בקרב משתמשים רבים – אפל בדרך כלל תחקור את הבעיה ותפרסם טלאי תיקון לפי הצורך.

בינתיים אפל לא הגיבה לדיווחים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    לאחר שדרוג לגרסה החדשה משתמשים לא מצליחים לשלוח מייל בהגדרת Exchange בנייד מישהו נתקל בתופעה דומה?

אירועים קרובים