מסיבת עסקי ההימורים הגדולה בעולם
ברוכים הבאים לעולם שבו מנתבים משתמשים אל האתר על בסיס יומי בכמות שלא הייתה מביישת את קמפיין המכירות של הזמרת ליידי גאגא ● סקרנים?! הצטרפו למסיבת עסקי ההימורים הגדולה בעולם
למרות הרגולציה הקפדנית ושינוע המערכות ממדינה למדינה בעקבות שינויי חוקים וגזרות המיסים ענף ההימורים באינטרנט ממשיך להתקדם ולהאיץ באופן שאין שני לו הן מבחינת רווחיות והן מבחינה טכנולוגית . את עניין הרווחיות כבר פגשנו בהנפקות ענק לפי שווי של כמעט מילארד או יותר כגון "פארטי גיימינג" שהונפקה לפי שווי של 8.5 מילארד דולר שזה בהחלט מחזק את הערכות לגבי שיעור ההכנסות מהימורים באתרי האינטרנט אשר עומד על למעלה מ 35 מילארד דולר בשנה.
ואיפה אנחנו בכל הסיפור השמח הזה ?
אני מתכוון לאנשי הטכנולוגיה המאפשרים לחברות ההימורים לבנות מערכות טכנולוגיות משובחות אשר מאפשרות מימוש אופטימלי ללא פשרות של מערכות 24/7 המוגנות יותר מהפנטגון ומדוייקות יותר מכל מערכת אחרת המתיימרת לשרת מיליוני מהמרים הנמצאים ברחבי העולם כאשר האמינות היא גורם מכריע וכי תקלות , "באגים" או שרת שנפל אלו תופעות בלתי מקובלות , הרי אף לקוח לא יחזור למשחק שנקטע בדיוק כשעמד להרוויח ובמקרה גרוע יותר יתבע את החברה על ההפסדים שצבר או רווחים שיתכן והיה מרוויח אילו התקלה לא הייתה מתרחשת, הרי מבחינתו תקלה פירושה ניצחון טכני או ג'וקר מחייך .
אז איך זה בכלל עובד ?
את התשובה לכך כמו תמיד אפשר להגדיר ב 3 שכבות , השכבה הראשונה היא המפעיל האחראי על הגדרת החברה ובניית המשחקים (במילים אחרות הקזינו ) השכבה השנייה היא ספק התוכנה אשר דואג לכך שהאתר יעמוד בעומסים ובדרישות הטכנולוגיות ללא תקלות בעוד שהשכבה השלישית אחראית להפנות כמה שיותר שחקים פוטנציאלים לאתר כלומר ספקית גולשים לאתר (Traffic) אשר בתחכום או שלא בתחכום מפנה גולשים מרחבי הרשת אל שערי הקזינו (האתר).
תכנות רוגולטורי או פסיכולוג מונוטוני?
בכל אחת מהשכבות קיימת איכות טכנולוגית ייחודית לצד פסכולוגיה במינון קבוע ושמור בין גובלות הרגולציה, בשכבה הראשונה מתמקדים גם בתכנות המשחקים אשר משלבים אטרקטיביות גרפית והנדסת משחק משובחת המעודדת את השחקן להישאר ולהתמיד (אם אפשרי אז לתמיד ) בדרך כלל יש כאן שילוב של חברת פיתוח משחקי תוכנה לבין הקזינו כלומר מודל Business-to-Business לעומת השכבה השנייה שכוללת גם חלקים של Business-to-Consumer כגון הגשת המשחקים אל הלקוח השכבה השנייה ארחחראית על הקמת האתר ושיבוץ המשחקים בהתאמה לאופי הקזינו המיועד מבלי לשכוח לשמור על נגישות ואבטחה באופן שעומד בדרישות המחמירות של החברות אשר משתפות פעולה כגון התחברות למערכות הסליקה והבקרה ( שוב חזרנו ל B2B), יש לקחת בחשבון כי אתרי האינטרנט יכולים לפעול רק במדינה שמחד גיסא ניתן לקבל רישיון להימורים באינטרנט ומאידך גיסא גזרות המס והתפעול בשטח המדינה לא יהיה יקר דבר זה מרחיק את הליבה הטכנולוגית שמתחזקת ומפעילה את האתר מהגולשים והמרחק כמובן משפיע על מימוש הסליקה , מהירות הגלישה בהנוסף להשפעות מזג האוויר על חוות השרתים לצד פרמטרים נוספים שהשכבה השנייה צריכה להתמודד באופן מאתגר.
Business-To-Gambling
השכבה השלישית היא כבר B2G – Business-To-Gambling הכוללת את מערכות קידום האתר כגון פרסום במנועי החיפוש או באתרים השונים ,ניתוב המשתמשים אל האתר על בסיס יומי בכמות שלא הייתה מביישת את קמפיין המכירות של הזמרת ליידי גאגא הססגונית לא פחות מאתרי הקזינו הצבעוניים.
במלחמת הענקיים על נתח השחקנים ברשת אנו מגלים פיתוח משחקי רשת חברתית (Social Gaming ) המועדדת שחקנים להיכנס לתחום בחינם ולשחק פוקר,רולטה ושאר משחקי קזינו בתמורה לנקודות כולל זכות לממש את הנקודות בקזינו אמיתי (הקזינו) ולא פחות מאתגרץ היא טכניקת ה Dynamic Game Balancing אשר מתאימה את המשחק לרמת השחקן ובכך משמרת את ריגוש הנצחון כגון הקלה עבור שחקן חלש והקשחת המשחק עבור שחקן חזק וזה כמובן בהבנה מעמיקה של תחום ההנדסה החברתית (Social Engineering) המאפשרת לייצר מניפולציות שקופות המשפיעות על החלטות השחקן.
אבל רגע לפני הטענות בנושא המשחקים המקוונים בקזינו שימו לב שהשכבה השלישית אינה כפופה לרגולציה הקשוחה שמפקחת על אתרי ההימורים מכיוון שהיא "רק" אחראית להכניס את הגולשים אל האתר וכי מטרתה לשווק ולא לייצג את משחקי הקזינו באופן מדוייק אשר נמצאים תחת פיקוח רגילטורי שמרני.
בכתבות הבאות נערוך סקירה מעמיקה יותר אל הרכיבים הטכנולוגים אשר ממשים את מטרת השכבות וננסה להבין את ההשלכות של אתרי ההימורים על הקידמה הטכנולוגית ועתידה .
דורון אמיר מתארח בלאס ווגאס " ענף ההימורים באינטרנט ממשיך להתקדם ולהאיץ באופן שאין שני לו הן מבחינת רווחיות והן מבחינה טכנולוגית"
תגובות
(0)